Povezava med močjo, navorom in kotno hitrostjo (vrtljaji) je zelo preprosta:
P = M × n × 2 × pi torej:
moč motorja[W] = navor[Nm] × vrtljaji[1/s] × 2 × 3.14
Bencinski motor ima razpon vrtlajev do 6000 recimo. Od tega je koristnih nekje med 1200 in 5200. Izračun mi pove, da ima 40 KW motor pri 5200 vrtljajih - navora 73.4 Nm. Navor pa ni konstanten čez celo območje, temveč ga je v nižjih vrtljajih manj.
Elektromotor pa ima dosti širši razpon vrtljajev, tudi do 13000 ali celo več - odvisno je od konstrukcije elektromotorja. Namreč, motorji z večjim premerom rotorja so počasnejši in imajo več navora; medtem ko tisti z manjšim premerom in večjo dolžino rotorja imajo višje vrtljaje a manjši navor. Produkt vrtljajev in navora pa je v obeh verzijah enak, torej sta oba enake moči. Iz tega sledi, da je važno le razmerje "navor : razpon vrtljajev" Zato ni nujno, da morajo biti taki menjalniki narejeni za "večje navore".
Torej lahko spet vzamemo 40 KW elektromotor ki bo imel pri 5200 vrtljajih za 73.4 Nm navora (ekvivalent bencinskemu); ali pa vzamemo takega z večjim razponom in bo imel pri 10400 vrtljajih 36.7 Nm navora. Torej manj navora kot bencinski. Kot tretjo možnost pa vzemimo 40 KW elektromotor s pol manjšim razponom, ki bo dimenzioniran do 2600 vrtljajev, ampak bo imel 146.8 Nm navora - torej dvakrat več kot bencinski.
Zelo pomembno je, da vemo kakšna je krivulja navora. Pri bencinskih motorjih se dviguje na območju 0 - 2000 vrtljajev (območje s katerim se ne moremo pomagat kaj dosti), nato je približno konstantna nekje do 6000 vrtljajev, nato pa pada.
Pri elektromotorjih pa dobimo maksimalen navor že iz nule. In tako ostane nekje do 8000 vrtljajev (spet odvisno od konstrukcije in dimenzij), nato pa enakomerno pada.
Torej lahko iz elektromotorja dobimo zelo širok razpon vrtljajev ob polnem in konstantnem navoru. To tudi pomeni, da lahko uporabimo menjalnik z manj prestavami. Naprimer, Tesla Roadster ima le 2 ročni brzini in še eno vzvratno (ta le obrne faze elektromotorja, v menjalniku je pa dejansko ni). Narediti avtomatski menjalnik, ki bo menjaval le med dvema prestavama pa sploh ni tak problem.
To velja za elektro pogon, medtem ko hibridni, kjer je še prisoten bencinski ali dizel motor, kateremu dodajo elektromotor - ki mora imeti vrtljaje prilagojene klasičnemu motorju, pa še vedno potrebujemo menjalnike s klasičnimi prestavnimi razmerji.
Tako da jaz mislim da elektromotor za razponom do 12000 vrtljaji praktično potrebuje le dvostopenjski menjalnik, recimo prva prestava do 110 Km/h, druga pa od 90 naprej, pa je to tudi vse. Izbirati in menjati med le dvema brzinama pa tudi ni tak problem in naporno delo

.
Seveda pa hočem naj mi v končni fazi pustijo volan, delovno in ročno bremzo, takšno mehansko kot je zdaj! Ker žicam pa še res ne zaupam v taki meri in jim pri teh dveh sistemih nikoli ne bom.