Se še spomnite yuga? Kljub temu da licenčni Fiat 127 ni bil vrhunec motorizacije, je bil njegov status sčasoma vse bolj kulten. Avtomobil se je namreč prodajal razmeroma dobro, v ZDA so jih pokupili celo 133.000. Yugo še zmeraj vztraja in je eno izmed najcenejših prevoznih sredstev v Evropi. Kljub temu Zastava zdaj ne vzbuja pozornosti zaradi trideset let stare kopije, ampak zaradi dejstva, da gre za eno najbolj perspektivnih avtomobislkih tovarn v vzhodni Evropi. Srbska tovarna je v zadnjem času uspešno prebrodila marsikatero krizo, mednarodne sankcije in celo bombardiranje Nata leta 1999, s čimer je naredila dober vtis na General Motors in Fiat. Po mnenju nekaterih tamkajšnjih avtomobilskih strokovnjakov bo Zastava kmalu prerasla v moderno znamko s sodobno proizvodno linijo. S tem vstopa v novo tisočletje, saj naj bi bil omenjeni obrat celo sodobnejši ter naprednejši od Renaultovega, v katerem izdelujejo Logane. V slednjem namreč proizvajalec izkorišča slab ekonomski položaj v državi, tako da proizvodnja temelji predvsem na množici razmeroma slabo plačanih delavcev. V Zastavi so si posodobitev zamislili precej drugače, saj naj bi v nakup robotov vložili kar petnajst milijonov evrov. V nasprotju z Renaultovim obratom je v srbskem zaposlenih zgolj 240 delavcev, ki nadzorujejo delo strojev. V Kragujevcu izdelujejo kopijo Fiatovega punta (Zastava 10), ki naj bi bil zaradi posodabljanja proizvodnje celo kakovostnejši od originala. Organizacija proizvodnje omogoča preklop na izdelavo opla astre prejšnje generacije, ki je podobno visoke kakovosti kot prej omenjena zastava 10. Poleg tega v Zastavi nastaja najcenejši evropski dizelski avtomobil, saj Florido TDC z agregatom koncerna PSA lahko kupite že za dobrih 8000 evrov. Kljub vsemu napredku in optimizmu pa zahodni strokovnjaki opozarjajo, da Zastave kot znamke verjetno ni na seznamu velikih svetovnih avtomobilskih koncernov, te zanimajo zgolj njene proizvodne zmogljivosti. Tako da obstaja nevarnost, da bi kateri od večjih koncernov Zastavo prevzel, odpravil znamko in izkoristil zgolj posodobljeni obrat.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov