drugmirko je napisal/-a:hotel sem reči, da je po moje to Škodin avto za "razvijajoče se trge"... in tam je cena pomemben faktor! zato je njegovo oblikovanje malček "poenostavljeno"...
Cena je povsod pomemben faktor, ne mislit da Nemec ne gleda na vsak evro ko kupuje avto.
S tem bi se navezal še na spodnje:
peroRS je napisal/-a: je cilj Škode s cenovno ugodnim avtom še bolj poseči na trg Megana, Bravota, Focusa in nenazadnje tudi Golfa (od oseb na uvozniku, ki so se udeležili nedavnega srečanja škodinih prodajalcev na Češkem sem dobil neuradno informacijo, da je VW končno uvidel, da nima smisla zavirati Škode, saj konec koncev denar prihaja v isto (skupno) blagajno, tako da ni važno ali se prodaja VW, Seat, Audi ali Škoda)
Oziroma, verjetno so pri VAG predvsem uvideli, da nima več smisla da je znotraj VAG le VW tisti ki z Golfom ponuja - golfa. Sicer imajo še Seatovega Leona, ampak se mi zdi da prodajno ni dovolj uspešen, Škodini modeli pa gredo za med. VW Golf je sicer pojem zase, tudi prodajno, ampak je v tem razredu precej drag, konkurenca ponuja podobne avtomobile za kakega jurja-dva (tudi več) ceneje, kar za marsikoga prevaga. Če želi VAG dobiti še ta del trga, mora ponuditi svojega 'golfa', ki bo malo cenejši kot pravi Golf, a večinoma enakovreden originalu.
Tako kot recimo Yeti, Superb in Fabia napram Tiguanu, Passatu, Polotu. Mnogi zahtevnejši kupci sicer raje posežejo po VW, že zaradi značke (pa najbrž vendarle ne zgolj zato), tisti bolj stiskaški (ali ki imajo enostavno manj denarja) pa imajo na voljo 'bratske' VAG modele, kjer dobijo za nižjo ceno praktično isto tehniko (morda umanjka kak bonbonček oz. kaka top-of-the-line opcija, ki jo VW ponuja)
V golfovemu razredu pa v rit sedaj VAGu skačejo poleg evropske konkurence še Korejci, ki so s Ce'edom in i30 odžrli pomemben del trga. Korejski in evropski VAGovi konkurenti ponujajo avtomobile, ki večinoma niso povsem dorasli Golfu, a se zaradi nižje cene dobro prodajajo - sedaj pa bo VAG v boj poslal Škodo, ki je vmes tudi (povsem upravičeno!) izgradila velik sloves proizvajalca zelo kvalitetnih vozil za ugodno ceno (ne več zelo nizko, a vseeno dovolj razumno).
Marsikdo, ki bo želel avto te velikosti in oblike, pa ne bo želel ali zmogel plačati cene VW Golfa, ima sedaj na voljo vso ostalo konkurenco, kmalu pa bo na voljo tudi 'cenejši golf'. In recimo tudi jaz bi precej raje kot za kakega korejca, pa tudi Renaulta ali Peugeota, svoj denar raje dal za konkurenčni Škodin model, ki ima v osnovi odlično VW tehniko, svoj pečat pa pustijo še češki inženirji (ki jih jaz zelo cenim, kdor jih podcenjuje pa se izjemno moti).
.
drugmirko je napisal/-a:... saj je avto očitno oblikovan iz zelo velikih ravnih površin, brez danes tako poularnih pregibov, izbolkin, vdolbin, brez kompliciranih krivulj in detajlov... tisto malo pregibov, ki jih rabi za preprečevanje vibriranja velikih površin, pa je izvedeno z dokaj ostrimi in unificiranimi robovi, ki tečejo v enostavnih in dolgih linijah... tudi vsa svetila in odbijači so oblikovani s praktično največjo dozo minimalizma... cilj je torej očiten: čim manj potrebnih panelov in čim bolj enostaven proces proizvodnje!
Kaj ti bodo "komplicirane krivulje in detajli". Focus Mk1 jih je imel vse polno in je bila tedaj to kao strašno moderna napredna oblika, pa dandanes (vsaj meni) izgleda zastarelo in ubogo. Megane II je imel zanimive detajle (predvsem zloglasno rit), pa so jo mnogi spljuvali; meni je bil ta avto izjemno všeč, pa se tudi meni danes zdi že malo izpet. Vsi ti nekdanji 'zanimiveži' danes na cesti izgledajo manj vznemirljivo kot povprečen Golf Mk4, ki res nikoli ni bil neka designerska poslastica... Saj tedaj so bili zanimivi, ampak oblikovna ekstravaganca čez čas izgleda smešna, tako kot kavbojke na zvonec (bellbottoms) - v 70ih so jih nosili vsi, danes bi na ulici v njih izgledal kot bebo.
Če so z obliko dosegli poenostavitev in pocenitev proizvodnje, je to samo dobro, saj to je namen takega avta.
Po drugi strani pa je ravno minimalističen dizajn lahko najboljši, je pa tudi težje doseči estetski efekt kot če na avto nasuješ morje načičkanih podrobnosti (ampak to potem tudi zelo hitro zastari, kot sem že omenil).
In še enkrat: ja, svetila so oblikovana z največjo dozo minimalizma - ampak je IMO zelo dobro ratalo. Precej bolj okusno kot pri novih Audijih, kjer v neko 'S' krivuljo nabijejo tiste LEDice... In ravno te luči (minimalistične tako po dizajnu kot dimenzijah, pa da so spodnje luči /meglenke oblikovane kot zrcalni odsev glavnih zgornjih žarometov) bi jaz rekel da je neke vrste konceptne/oblikovalske domislice - ko si rekel, da tu ni nobene...