Lada Granta Sport ponovno v prodajiNajdražja in najhitrejša Lada Granta. Medtem ko Lada Vesta in Largus preživljata težko fazo nadomeščanja komponent iz uvoza, cenovno ugodna Lada Granta povečuje proizvodnjo in z veliko razliko vodi v prodajni lestvici v Rusiji: Od začetka leta je bilo prodanih več kot 120 tisoč avtomobilov! Zato je povsem logično, da poskuša AvtoVAZ kar najbolje izkoristiti ugodno situacijo in je pričela tudi ponovno serijsko proizvodnjo nišne različice Sport.
Odločitev za oživitev »nabite« Grante je res drzna. Navsezadnje je oddelek Lada Sport pred petimi leti prenehal sestavljati to modifikacijo, predvsem zaradi nizkega povpraševanja. Zato je AvtoVAZ v posodobljeni družini ponudil samo oblikovno različico Drive Active s posebnim dekorjem in nekoliko spremenjeno šasijo. Toda ta model se je dobro prodajal in leta 2023 se je njegova prodaja podvojila. V drugi seriji projekta je torej spet vse resno. Zdaj skušajo ruske kupce pritegniti še s športno temeljito prenovljeno Granto.




Petstopenjska "mehanika", poznana iz običajnih Grantov, z glavnim menjalnikom 3,9 in prostim prečnim diferencialom je edina možnost menjalnika za različico Sport. Zdaj pa deluje v tandemu z močnejšim motorjem: 1,6-litrski 16-ventilski VAZ-21127 je bil pospešen z običajnih 106 KM. in 148 Nm do 118 sil in 151 Newtonov. Program za elektronsko enoto Itelma je bil seveda prepisan, vendar forsiranje ni bilo omejeno na nastavitev čipov. Štirivaljni atmosferski motor je prejel originalne odmične gredi s spremenjenim profilom odmikačev, ki so povečali dvig ventilov in s tem izboljšali polnjenje in čiščenje valjev. Zmogljivost sistema za gorivo se je povečala za 38 %, modificiran sesalni modul pa za 15 %.

Poseben ponos Lada Sport je njegov direktni izpuh, sestavljen iz cevi iz legiranega nerjavečega jekla s premerom 51 mm. Območje pretoka se je povečalo za skoraj 1,5-krat, kar je motorju omogočilo prosto dihanje, avtomobilu pa čistokrvni nizkotonski glas.
Oddaljenost od tal "napolnjene" Grante se je zmanjšala s 180 na 160 mm, hkrati pa je ohranil hod vzmetenja. Vzmeti in amortizerji so posebni - lastna zasnova Lada Sport. Rigidnost elastičnih elementov je bila povečana za 15 %, blažilnikov za 20 %, in to v obeh smereh: tako na kompresijo kot na odboj. Osnovna arhitektura je ostala nedotaknjena, obdržali so MacPhersonove vzmetne noge spredaj in elastični nosilec zadaj. Vendar so bili njegovi pritrdilni nosilci premaknjeni za 6 mm, kar je raztegnilo medosno razdaljo za boljšo stabilnost pri vožnji - z 2476 na 2482 mm.
Zanimivo je, da so bile značilnosti šasije izbrane ob upoštevanju posebnosti določenih koles. Če je za običajne Grante meja 15 palcev, so za modifikacijo Sport pripravili 16-palčna lita platišča Hawk v dvobarvni izvedbi. In nameščene so na korejskih pnevmatikah Marshal MU12 (blagovna znamka je del znanega koncerna Kumho) velikosti 195/50 z indeksom odpornosti proti obrabi 320, kar je za vsakodnevne pnevmatike precej nizko: zmerno mehka sestava naj bi povzročila manj hrupa in se bolj zanesljivo oprimejo asfalta.
Nazadnje so bile okrepljene zavore: premer ventiliranih diskov spredaj je bil povečan z 260 na 284 mm in optimiziran položaj čeljusti, zadaj pa so bili nameščeni kolutni mehanizmi iz Veste. Poleg tega je bilo ponovno umerjeno telo ABS ventila. Preizkusi so pokazali, da se Granta Sport v tej konfiguraciji umiri za 16 % bolj energijsko kot standardni avtomobil in se dlje upira segrevanju.
Avtomobil že s prvimi metri pove, da ni ustvarjen samo za hojo. "Vroča" Lada, tudi pri minimalni hitrosti, kaže na prijetno elastičnost in jasno ničlo na volanu, ki podrobno ponavlja profil ceste. Ob tem takoj opozorimo: ne doseže točke zobotrebnega tresenja. Strokovnjaki Lada Sport s kompetentno izbiro vzmeti in amortizerjev odrežejo konice navpičnih pospeškov, zato poleg neprijetnih polomljenih šivov na nadvozih, ampak tudi grbinov na makadamski cesti Granta leti okroglo, brez močnih udarcev in , predvsem okvare.
No, kakovost upravljanja v primerjavi z običajnimi modifikacijami se je povečala za red velikosti. Viskoznost in vztrajnost, značilna za Grants, je izginila, zvijanje se je opazno zmanjšalo - različica Sport se živo in takoj odziva na volan, navdušeno prevzame lok in tudi trmasto in nevtralno drži pot do izhoda iz ovinka. In če je potrebno, se smer enostavno prilagodi s spreminjanjem dovoda goriva in volana. Oddaja vozniku je popolna in brezpogojna.
Sama ekipa AvtoVAZ je bila tako navdušena nad stopnjo uglajenosti podvozja, da je novinarjem dovolila, da so se dovolili voziti po obroču v Nižnem Novgorodu: čeprav pod nadzorom tovarniških pilotov ekipe Lada Sport Rosneft, a brez stožcev, zaviralci in druge omejitve. Pogumna odločitev glede na pomanjkanje stabilizacijskega sistema na avtomobilu in dirkaške izkušnje številnih udeležencev premierne preizkušnje. Toda to je trik spremenjenega Granta - začetnikom omogoča varno preizkušanje robov možnega in izpopolnjevanje spretnosti, izkušeni piloti pa lahko dosežejo visoko "po nizki ceni" in tekmujejo na primer v amaterskih serijah.
Toda nadalje se Granta Sport pelje bolj živahno kot osnovni model. To potrjujejo tudi zunanje hitrostne značilnosti spremenjenega atmosferskega motorja: po 4500 vrtljajih na minuto "štirica" proizvede opazno več navora. In glas je že bolj vesel - nizkotonsko ropotanje z zvonečimi kovinskimi notami preglasi druge zvoke, se uglasi na vožnjo in spodbudi motor, da se še bolj zavrti.
To je tudi logično, saj so inženirji Lada Sport omejevalnik vrtljajev premaknili s 6200 na 6900. Zdi se malenkost, a zakasnjen izklop na primer omogoča doseganje 100 km/h v drugi prestavi – brez izgube časa za preklopite na tretjega.
Kot rezultat, tako limuzina kot dvigalo vzameta sto iz mirovanja v spodobnih 9,8 sekundah v primerjavi z 10,5–10,6 pri standardnih avtomobilih. Povečala se je tudi največja hitrost - s 183–184 na 195 km/h. In hkrati "vroča" modifikacija lastnika ne obremenjuje veliko s stroški goriva. Zunaj dirkališča Granta Sport v povprečju porabi približno devet litrov goriva na vsakih 100 kilometrov.
Mimogrede, razvijalci trdijo, da uporaba visokooktanskega bencina AI-100 daje resnično povečanje za nekaj konjskih moči. Torej 120–122 KM. V idealni situaciji lahko lastnik računa. Oseba, ki dobro pozna tehniko VAZ, seveda ne bo navdušena nad to številko. Ker so se dirkalni avtomobilisti naučili iz 1,6-litrskega 16-ventilskega motorja izvleči do 180 konjskih moči in celo več brez uporabe kompresorskega polnjenja.
Toda tukaj morate razumeti, da mora obrat razmišljati tudi o življenjski dobi opreme. In "zaračunani" Grant je za razliko od različnih tuning projektov pokrit s polno garancijo VAZ do 100.000 kilometrov.
Tako se je Lada Granta Sport ponovno rodila v prazni tržni niši - in to daje upanje na uspeh. Drugo vprašanje je, da je na sekundarnem trgu izbira razmeroma dostopnih in zmerno hitrih tujih modelov še vedno široka. In očitno nas čaka še en krog večne bitke "AvtoVAZ proti rabljenim tujim avtomobilom". Na katero stran se postaviti, je stvar osebnih preferenc, priporočamo le, da "vroče" Grante ne odpišete takoj. Najprej se zapeljite z njim - resnična čustva in vtisi hladnega ohišja lahko spremenijo vaše stereotipe. In kdo ve, morda bo naslednji korak čisto dirkalna Lada Granta Sport S1600 , ki je bila homologirana skupaj s cestno različico.

Testi Lade Grante Sporthttps://auto.ru/mag/article/samaya-dorogaya-i-bystraya-lada-granta-pervyy-test-zaryazhennoy-versii-sport/https://auto.mail.ru/article/89075-test-drajv-lada-granta-sport-chto-mozhet-samaya/Video Test Lade Grante Sporthttps://www.youtube.com/watch?v=-H84RXurDp4https://www.youtube.com/watch?v=R-E5QZ4T0po&t=1s
Uradna stran oddelka Lada Sporthttps://www.lada-sport.ru/models/
https://vk.com/lada