Zavarovalnice, kasko, cene, nasveti, registracija, tehnični pregledi...
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a X-Hair Sr feb 01, 2012 4:42 pm

Jaz raje ne napišem mnenja o samem tečaju in inštruktorjih. Moje lajično mnenje je, da se tega tečaja udeleži oseba, katera ima nekaj let izpit in prevoženih 50.000km. Da malo vidi kako grejo te stvari, sicer je pa vseskupi kar neki. Inštruktorji nimajo osnovnega znanja prakse. Sva bla s kolegom tam, pa sva 2x postavila eno vprašanje in odgovor, pa ni hotel nič slišat. Tip je naprej govoril, kar je bil naučen iz teorije. :huh: Se razdelomi po skupinah, potem so pa sledili taki stavki, da nisem vedel. A se tipo dela norca iz sebe al iz nas. In za njega je bila tista guma dobra, katera ima več profila. Konc, pika, amen. WTF?!?! Tist sedež ti je tut naštelel pišuka, da človek še sedet ne more, pa jaz ne ležim v avtu, SPLOH. Ma ne bom več pisal. :mrgreen:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a ~toMmy~ Sr feb 01, 2012 4:58 pm

Jaz sem na začetku imel veliko željo na Vransko na tečaj, po prebiranju izkušenj i ogledovanju posnetkov me je minevalo, zdaj ob tej izjavi:

X-Hair je napisal/-a:In za njega je bila tista guma dobra, katera ima več profila. Konc, pika, amen. WTF?!?!


... me je pa do konca minilo! :D Bi mu dal za primerjavo na mokrem OptiGrip z 2mm profila in novo Michelin Energy, kot sem jo imel na testnem Golfu 6, pa me zanima, če bi še vedno modroval! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
dvorjan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 74
Pridružen: Sr avg 31, 2011 12:40 pm
Kraj: Polarna Primorska

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a dvorjan Sr feb 01, 2012 5:05 pm

Jaz sem bil ze na 4 tecajih varne voznje. Tako v Avstriji, kot v Sloveniji. In to kar delajo na Vranskem, je res kraja denarja, se posebej ce greste v kaksni "akciji" z zavarovalnicami. Je priblizno tako ucinkovito kot gledanje filmckov na YouTubu. Precej razocaran sem bil denimo nad Kuzmicem, ki nas je 3/4 tecaja ucil le zaviranja, nato malce izogibanja oviri.

Pred leti z AMZS na tecaju v Avstriji (vodil ga je BMW-jev Brane Legan), saj se ni bilo vranskega. Bil je celodnevni tecaj - teorija + praksa dopoldan, kosilo, teorija + praksa popoldan. Super poligon, dali smo skozi vse mozne vaje (od tega jih na Vranskem mogoce 60%), instruktor je ves cas po radijski vezi komentiral reakcije prav vsakega voznika in nas opozarjal na napake. Tisti, ki niso bili vesci volana, so ga dobili celo za sopotnika za krog ali dva, ozr. dokler se niso popravili.

Skratka, jaz bi mogoce pogledal se za ponudbo OAMTC, tudi ce stane par deset evrov vec kot Vranski "pametnjakovici", se brzkone bolj splaca.
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a belkaena Če feb 02, 2012 11:12 am

~toMmy~ je napisal/-a:
belkaena je napisal/-a:
Symon je napisal/-a:
belkaena je napisal/-a:Te "varne vožnje bi bile uporabne leta 90, ko ni bilo ABS, ESP in ostalega..

K sreči obstajajo avti kjer se jim da ESP (vsaj do neke hitrosti) izklopiti. Ker drugače je vse skupaj ena potuha ker marsikdo misli, da je ESP mogočen. Do neke meje reši, ko pa res storiš neumnost ti pa nič ne pomaga. :roll:


Mislim, da ne obstaja avto, ki nima (vsaj do neke hitrosti) izklopljivega ESPja, ker je to nujno potrebno pri vožnji v zasnežen klanec, ko rata zelo spolzko. Ne razumem sicer zakaj spada pod "k sreči" izklapljanje ESPja?

Mislim, da je več takih, ki sploh ne vedo da imajo ESP, kot takih, ki mislijo da je vsemogočen.

Definitivno pa ESP ne bo nikoli prevladal nad fiziko ampak še vedno je nesmiselno in dolgočasno z ESP avtomobilom manevrirati po poligonu za učenje varne vožnje. No vsaj meni je bilo.

Lp-


Mešaš ESP in ASR, kar dokazuje, da marsikdo res ne ve, kaj ima sploh v avtu in se posledično zanaša na napačne stvari! :D Če imaš tipko ASR, lahko z njo izklopiš ASR, če imaš tipko ESP, z njo ponavadi (s kratkim pritiskom) izklopiš tudi samo ASR, ESP-ja pa ne. To pomeni, da ti avto ne omejuje zdrsa oz. "šlajdranja" pogonskih koles, še vedno pa korigira smer vožnje.

Zakaj spada "k sreči"? Zato, ker ESP ni preveč kompatibilen z namernim spravljanjem avta do in čez mejo. Se pravi da omejuje "zimske radosti", omejuje vožnjo na dirkališču in kakršnokoli namerno pretiravanje. Se pravi, če hočeš (v varnem okolju) testirati meje/sposobnosti svojega avtomobila, ti to ESP onemogoči. V praksi je pa kljub ESP-ju dobro obvladat avto (brez pomagal) pri zanašanju, ker v določenih primerih enostavno ne pomaga.


To pač ne drži. Ne vem kako ima VW (verjetno tako kot si opisal) vem pa kako ima stvar narejeno Renault. Do hitrosti 40 kmh lahko izklopiš ESP. ESP je pač skupek vseh elektronskih programov, med drugim seveda vključuje tudi ASR. In ne ne mešam teh dveh stvari.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 02, 2012 11:57 am

Pri Passatu 3BG ob pritisku na tipko ESP izklopiš ASR in ta ostane izklopljen (mislim da dokler ne ugasneš avta). Kako je z izklopom ESP-ja in če je sploh možen, mi še zdaj ni jasno, ker so navodila belgijska, na forumih so pa tudi različna mnenja oz. domneve! :D

Na Sprinterju je se pa vklopi nazaj pri 60km/h, ne vem če tudi ESP, ASR pa sigurno. Bistvo za zasnežene klance je vglavnem ASR, tudi če je v sklopu ESP-ja. Sicer pa na Passatu in Golfu ni potrebe po izklapljanju, razen če so gume že blizu zimskega indikatorja oz. je ledeno, drugače v hudem klancu (2. prestava) tudi po snegu z malo leda komot pustiš vklopljenega, pritisneš gas do konca, pa mu pustiš, da dela svoje! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a belkaena Če feb 02, 2012 12:21 pm

Zaključek skratka je, da so avtomobili različni :D

ESP oz. ASR ponavadi izklopiš, ko je že tako spolzko oz. toliko snega, da elektornika avto ustavi (oz. malce prej), drugače ga je seveda nesmiselno izklapljati, razen v primerih ko se želiš izživljati.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a ~toMmy~ Če feb 02, 2012 1:11 pm

belkaena je napisal/-a:Zaključek skratka je, da so avtomobili različni :D

ESP oz. ASR ponavadi izklopiš, ko je že tako spolzko oz. toliko snega, da elektornika avto ustavi (oz. malce prej), drugače ga je seveda nesmiselno izklapljati, razen v primerih ko se želiš izživljati.


Ja, je pa bistvena razlika med avtomobili, koliko zdrsa pogonskih koles dopuščajo. Zima (s snegom) je pa itak ustvarjena za izživljanje! :twisted: To "izživljanje" po parkiriščih ipd. po mojem mnenju veliko prispeva k obvladovanju vozila v nepričakovanih nevarnih situacijah, ker takrat ponavadi ni časa za razmišljat, reakcije so bolj ali manj podzavestne. Če se pa v takšni situaciji prvič srečaš z zanašanjem/drsenjem, je kot prvo dosti večji šok, kot drugo pa ne veš, kako reagirat.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a belkaena Če feb 02, 2012 1:37 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
belkaena je napisal/-a:Zaključek skratka je, da so avtomobili različni :D

ESP oz. ASR ponavadi izklopiš, ko je že tako spolzko oz. toliko snega, da elektornika avto ustavi (oz. malce prej), drugače ga je seveda nesmiselno izklapljati, razen v primerih ko se želiš izživljati.


Ja, je pa bistvena razlika med avtomobili, koliko zdrsa pogonskih koles dopuščajo. Zima (s snegom) je pa itak ustvarjena za izživljanje! :twisted: To "izživljanje" po parkiriščih ipd. po mojem mnenju veliko prispeva k obvladovanju vozila v nepričakovanih nevarnih situacijah, ker takrat ponavadi ni časa za razmišljat, reakcije so bolj ali manj podzavestne. Če se pa v takšni situaciji prvič srečaš z zanašanjem/drsenjem, je kot prvo dosti večji šok, kot drugo pa ne veš, kako reagirat.


Da so bistvene razlike? No tega sicer ne vem, ker nimam nikakršnih izkušenj. Razlike verjetno so ampak ali so bistvene?

Pri povprečnem slovenskem avtomobilu bi sicer pričakoval da sistem ASR, torej sistem proti zdrsu pogonskih koles stremi k temu in se trudi, da zdrsa nebi bilo. Podobno kot sistem proti blokiranju koles pri zaviranju, ki deluje pri vseh avtomobilih enako, torej blokiranja naj nebi bilo (če pustimo, da mora kolo za trenutek zablokirati, da elektronika lahko popusti zavore).

So pa bistvene razlike med avtomobili pri delovanju celotnega ESP sistema, vsaj kolikor se da razbrati iz testov avtomobilov.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a peroRS Če feb 02, 2012 2:08 pm

belkaena je napisal/-a:Da so bistvene razlike? No tega sicer ne vem, ker nimam nikakršnih izkušenj. Razlike verjetno so ampak ali so bistvene?

Pri povprečnem slovenskem avtomobilu bi sicer pričakoval da sistem ASR, torej sistem proti zdrsu pogonskih koles stremi k temu in se trudi, da zdrsa nebi bilo. Podobno kot sistem proti blokiranju koles pri zaviranju, ki deluje pri vseh avtomobilih enako, torej blokiranja naj nebi bilo (če pustimo, da mora kolo za trenutek zablokirati, da elektronika lahko popusti zavore).

So pa bistvene razlike med avtomobili pri delovanju celotnega ESP sistema, vsaj kolikor se da razbrati iz testov avtomobilov.


Tole si malo posplošil. Niso vsi sistemi enaki pri vseh avtomobilih, saj tudi vsi avtomobili niso enaki. Že med avtomobili iste znamke so razlike, pa tudi med istim modelom z različnim motorjem, pogonom (FWD/RWD/4x4) in zavorami.
Saj ni isto ali imaš 250KM (za ASR), 1800kg (za ESP) in 345mm zavore (za ABS) ali pa 75KM, 1000kg in 256mm zavore (tko okvirno).

Poleg tega pa ABS ni isti pri modelu, ki ima samo ABS, kot pri modelu, ki ima še ASR, ESP, EBV, HDC,...
Posledično enako velja za ASR in ESP, da je odvisno od avta koliko zdrsa dopuščata.
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a belkaena Če feb 02, 2012 2:17 pm

Hval bogu, da imamo forume kjer se človek kaj nuči. Kot pravim nimam nikakršnih izkušenj, vem da so razlike, zdaj po novem pa vem še to, da so tudi bistvene razlike.

Jaz sem samo mislil, da pri povprečnih slovenih avtomobilih ni velikih razlik. Torej Polo, Megane, Golf, Clio.
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Re: Trening varne vožnje

Napisal/-a X-Hair Če feb 02, 2012 2:31 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Jaz sem na začetku imel veliko željo na Vransko na tečaj, po prebiranju izkušenj i ogledovanju posnetkov me je minevalo, zdaj ob tej izjavi:

X-Hair je napisal/-a:In za njega je bila tista guma dobra, katera ima več profila. Konc, pika, amen. WTF?!?!


... me je pa do konca minilo! :D Bi mu dal za primerjavo na mokrem OptiGrip z 2mm profila in novo Michelin Energy, kot sem jo imel na testnem Golfu 6, pa me zanima, če bi še vedno modroval! :D


In jaz sem tudi komaj čakal, da vidim kako zgleda. Obup. In ko je primerjal vozilo na 050A gumah z enim, ko je mel Michelin Energy sem utnihnil in si mislil. Ma ta me ma za norca, majke mi. Sej če ne bi DEJANSKO probal, bi si rekel, mogoče je pa to res. Tak da, za tiste, ko nekaj znate je brezveze. Majo pa baje, tudi neke nadaljevale tečaje, vsaj kakor mi je rekel kolega (s katerim sva se udeležila tečaja), ko mu je nekdo razlagal. Ga je kolega potem takoj vprašal, če obstaja končni tečaj. :lol: To bi bilo najbrž za nas. Samo itak bi bilo treba najprej, da se tam tiste teoretike zamenja. :roll:

Ko mi je tretjič rekel, da naj pustim ročno pri miru, se mi ni dalo več razlagat. Model pomoje še ni slišal za left foot brakeing.
SlikaSlika
Vrni se na Zavarovanje in registracija vozil

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov