ALIEn3001 je napisal/-a:...Pa še vedno ne vem, kaj ima zavarovanje veze z močjo motorja? Je kje statistika, da se tisti z močnejšimi avtomobili bolj zaletavajo? ....
Jaz bi te tule še dopolnil. Tisti z več kilovati so ponavadi celo bolj varni.
Moje razmišljanje gre nekako takole: Višina premije je vezana na kilovate in več kot jih imaš, dražje je zavarovanje. Po drugi strani, pa vemo, da imajo novejši avtomobili več aktivne varnostne opreme, sedaj celo obvezen ESP v množici številnih drugih elektronskih pomagal, ki lahko preprečijo trk. Vsa elektronska pomagala pa seveda jemljejo svoj delež pri porabi moči, kar pomeni, da bo moral "bolj varen" avto imeti več kilovatov za primerno vzdrževanje vse elektronske periferije. In nagrada? Višje zavarovanje. In tukaj še vedno zeva velik maneverski prostor, ki bi ga lahko zavarovalnice izkoristile za dopolnitev v svojih ponudbah.
Skratka, zavarovalnice bi lahko pri izračunih svojih premij, kot bonus pričele upoštevati tudi vsako izmed obstoječih aktivnih varnostnih pomagal, ki jo vozilo ima. Sedaj je ravno obratno. Avto z več aktivne in pasivne varnostne opreme, bo seveda moral imeti več kw za njihovo primerno poganjanje in bo s tem za nagrado prejel še višjo premijo zavarovanja.
Z vidika zavarovalnice je recimo bolj kritičen kakšen yugo (sicer s spoštovanjem do yugeca), kot pa kakšen, recimo, Touareg. Namreč, če jugo povzroči nesrečo na novejšem avtu in mu poškoduje samo vrata, bo zavarovalnica iz premije yuga, ki je za 45kw različico okoli 350€, krila vrata, ki hitro poskočijo na tisoč ali najverjetneje celo več tisoč €, odvisno od avta v katerega se je zaletel. Medtem, ko če se novejši avto, ki ima nad 130kw, zaleti v 15 let star avto, bo zavarovalnica hitro prisodila totalko in iz premije preko 1.000€ povzročitelja, oškodovancu izplačala nekaj 100€.
Zaradi tega, sem mnenja, da bi se lahko yugecu, kot primer, na osnovno zavarovanje pribil dodatek, ker avto nima nič od ABS, servo, ESP, ITD... kar bi lahko preprečilo trk, ali še bolje, da bi se avtom z veliko aktivne varnostne opreme pribil popust, v višini, ki je premosorazmerna v odvisnosti od količine aktivne varnostne opreme.
Se pravi bi imeli nekakšen sistem, kjer imamo osnovo, vezano na kilovate, nato pa pribitke ali odbitke na to osnovo, glede na aktivno varnostno opremo.
Takšen način ovrednotenja premij, bi po vsej verjetnosti, kot stranski učinek doprinesel tudi k temu, da bi potrošniki zahtevali, naj njihov nov avto vsebuje čimveč takšnih pomagal. To pa je dobro za ostale udeležence, dobro za prodajalce, dobro za proizvajalce in navsezadnje, dobro tudi za zavarovalnico.
Misak je napisal/-a:... Zavarovalnice so veliko pred vami ...
Nisem povsem tako prepričan...