Avdiofili, raj za vas...
 
Uporabniški avatar
Asprex
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 542
Pridružen: Po mar 14, 2005 8:12 pm
Kraj: Lenart

Vprašanje za avtoakustičarje

Napisal/-a Asprex Pe okt 27, 2006 7:09 am

Moj problem: včasih mi gre na živce ko štartam moj avto in avtoradio zgubi napajanje. Se bi dalo slučajno to rešit z montažo kondenzatorja? Hvala vam za odgovore!
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Pe okt 27, 2006 7:30 am

Ja, to bi se najverjetneje rešilo s tem. Daš en kondenzator, pa enosmerno diodo, da ti tok ne odteče nazaj. No jst sm tud meu tak problem pr Kenwoodu, pol sm pa slučajno zamenjal za Pioneera, pa je ta problem zginu, v zadnjem času pa se tud pr Pioneeru to pojavlja. Tko, da sumim dodatno poslabšanje baterije. Veš, odvisno od radia, eni so bolj občutljivi na padec napetosti, drugi manj, v mojem primeru Pioineer manj.
Je pa na Avtoakustika.com bila prav debata o tem, kakšen kondenzator moraš dati in kakšno diodo, ter kako to zvežeš. ;)
Evo, sm ti najdu http://www.avtoakustika.com/forum/viewt ... a&start=30
 
Uporabniški avatar
Asprex
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 542
Pridružen: Po mar 14, 2005 8:12 pm
Kraj: Lenart

Napisal/-a Asprex Pe okt 27, 2006 8:33 am

Hvala ti! :tomidelej:
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan So okt 28, 2006 12:20 am

Čeprav ti to s solidnim akumolatorjem in uredu kablovjem nebi smelo delat (pri meni mi avto užge, pa ga lahko na fula "žgem" med tem, z vsemi ojačevalci vred, pa nič ne trzne. Aku imam pa čisto navadni 45Ah).
Tak da osebno predlagam da prvo potegneš nov napajalni kabel iz akumolatorja (2.5mm^2 bi moralo biti več kot dovolj), novo maso nekje direkt na karoserijo. Če se problemi nadaljujejo pa res daš še kondenzatorček pa diode.
Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So okt 28, 2006 9:40 am

Na avtoakustiki.com sem si sposodil tisti načrt in ga malo predelal. Se ga bom pa tudi sam lotil, ker mi isto ugaša radio na traktorju pri nizkih temperaturah. Pa še spomin se mi zbriše, ne glede na to da je 100 Ah Bosch silver akumulator noter. Zgleda tak:

Najprej poskusi z enim kondenzatorjem, mogoče bo že ta dovolj. Po potrebi pa jih lahko dodaš vzporedno, ali pa vzameš take z večjo kapacitivnostjo. Diodi naj bosta za tok vsaj 8 A ali več in morata biti enaki. Lahko greš kar v trgovino z elektronskim materialom in jim rečeš naj ti dajo neke usmerniške diode za taki tok. (ali pa še boljše - "Schotky-jeve"). Moraš upoštevat še, da je na navadnih diodah padec napetosti 0,7 V, pri Schotkyjevih pa 0,3 V. Pri 8 A obremenitve (približno polna moč radija) bi to pomenilo 5,6 oziroma 2,4 W moči na diodah, ki bi se poznalo kot segrevanje diod. Tako da po potrebi jih prisloni na kaki kos aluminija da se bodo malo hladile. Če pa dobiš diode v kovinskem ohišju z navojem pa še tolk enostavneje. Ampak to je vse v slučaju če bi se res nenormalno grele in začele kadit
Priponke
radio.JPG
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA So okt 28, 2006 10:20 am

..koj ko bi naprej probal zamenjati baterijski kabel (bat+) z kablom iz akumolatorja (acc+) ....ponavadi redečega z rumenim...
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 So okt 28, 2006 10:21 am

Pred priključitvijo vezja na akumulator je dobro to narediti preko upora 4,7 ohm 1W, da ne bo dioda prebila že ob prvem priklopu
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So okt 28, 2006 12:57 pm

:ue zakaj bi dioda prebila? Res da so kondenzatorji na začetku spraznjeni, ampak tako velike vztrajnosti pa spet nimajo, da bi tekel kratkostični tok skozi njih dolgo časa. Taki se napolnijo v trenutku. Upor 1W 4,7ohm pa zdrži največji tok 0,46 A, tak da nevem kaj si mislil s tem?
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So okt 28, 2006 1:04 pm

TOYOTA je napisal/-a:..koj ko bi naprej probal zamenjati baterijski kabel (bat+) z kablom iz akumolatorja (acc+) ....ponavadi redečega z rumenim...


S tem nebi rešil nič ;) ker ko napetost na akumulatorju pade zaradi zaganjalnika, bo padla po celotni avtoinštalaciji. Na stalnem plusu in kontaktnem plusu bo vedno ista napetost. In ko napetost pade, se zbriše ves spomin v radiu.

Vezje ki sem ga priložil pa enostavno deluje tako, da se kondenzatorji najprej napolnijo. Nato pa lahko napetost pred diodami pade, toda AR se bo napajal iz kondenzatorjev, ki so napolnjeni na 12V in jih malo spraznil v času ko vžigaš avto. Ko motor končno zalaufa, se napetost spet dvigne in radio se napaja normalno naprej.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm

Napisal/-a seeman66 So okt 28, 2006 1:05 pm

Samo ugibam. A ga slučajno ne prekine zato,da ima akumulator dosti moči za zagon
motorja.

lp
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh So okt 28, 2006 3:33 pm

ključavnica pri nekaterih avtih pri vžiganju prekine le kontaktni plus (acc+), medtem ko mora biti stalni plus ves čas priklopljen na akumulator
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 So okt 28, 2006 8:45 pm

izpraznjenih 30.000uF je za diodo nekaj časa praktično kratek stik in lahko zaradi tokovne špice prebije. Imam izkušnje s tem :) . Po nekaj vklopih doma narejenega usmernika mi je prebil 25A greatz, za katerim sem imel okrog 40.000uF pri napetosti 18V

Upor 1W 4,7ohm pa zdrži največji tok 0,46 A, tak da nevem kaj si mislil s tem?


Ta upor vežeš le ko priklapljaš kondenzatorje v avtomobil in ob menjavi akumulatorja, da se kondenzatorji počasi napolnijo. Upor se verjetno ne bo niti utegnil segreti

Namesto polnjenja preko upora, lahko premostiš diodo.

Dobro je uporabiti shotky diodo, ker je padec napetosti na njej 2x manjši kot pri navadnih

Lp
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash So okt 28, 2006 9:02 pm

Vem da je offtopic, samo bi vseeno vprašal, ker smo že pri baterijah in instalaciji. Ali lahko polniš baterijo z polnilcem, če so kleme gor, al moraš kleme odstranit in šele nato polnit baterijo, ter kako se pravilno priklopi kleme na baterijo, da ti ne štrca, ko priklapljaš ali da ti ne skuri kaj?
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan So okt 28, 2006 10:17 pm

Edino kar pazi je, da ne priklopiš polnilca na avto brez (ali pa z slabim (velika notranja upornost)) akujem. Drugo te naj ne skrbi preveč.
Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Ne okt 29, 2006 1:27 pm

tako je moj kolega polnil akumulator - braz da bi ga prej odklopil od avta - za tem pa se mu je prižgala lučka za airbage in mu ne preostane drugega kot priklop na računalnik na servisu. Avto je Opel Corsa B
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Zoran22
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: Če jun 29, 2006 10:11 am

Napisal/-a Zoran22 Ne okt 29, 2006 4:17 pm

Velikokrat sm že tako polnil da je biu akumolator priklopljen na avtto, pa ni bilo nič narobe.... :o
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Ne okt 29, 2006 5:01 pm

No to sprašujem zato, ker imam avto pozimi odjavljen in bi recimo vsak mesec malo napolnil baterijo, brez da bi prižigal avto. Bom pa raje iz preventivnih razlogov kleme odstranil, samo me zanima, ko priklopiš nazaj kleme, katero daš najprej na baterijo + al - ?
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po okt 30, 2006 5:01 pm

za PRIKLOP akumulatorja na avto: -najprej natakni plus in nato minus

za ODKLOP akumulatorja od avta: -najprej minus in potem plus
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash Po okt 30, 2006 5:32 pm

Tenx ;)
 
Primoz_86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 684
Pridružen: So nov 20, 2004 4:58 pm

Napisal/-a Primoz_86 Po okt 30, 2006 11:18 pm

Kleme na začetku zime snemi dol, na koncu pa jih spet natakni. Da ne misliš tega slučajno delati pri vsakem polnjenju :)
Vrni se na Avtoakustika in avtovideo

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov