Napisal/-a chan Po feb 01, 2010 8:51 am
Zaradi različnih predlogov ter mešanja med različnimi predstavniki štirikolesno gnanih avtomobilov, je potrebno najprej definirati, kaj bo oče potreboval. Predvidevam, da ni obrtnik, ki bi potreboval pick-upe za prevoz tovora ali prave terenske monstrume z reduktorji (sicer rabljene) za premagovanje brezpotij (land cruiser, Pajero, Pathfinder,...). Glede na potrebe, mislim da zadostuje predstavnik "nežnih" SUV, kompaktnega razreda, katerih poraba je lahko zelo ugodna, vzdrževanje pa ne predrago. Vse odlikuje tudi izjemno dobra prilagodljivost notranjega prostora.
V rangu NOVIH avtomobilov ter v cenovnem razponu med 25 - 30.000 € je moč najti večinoma predstavnike kompaktnih SUV ter kakšnega večjega srednjerazrednega:
1. Subaru Forester - odličen predstavnik, z odličnim boxerskim dieslom (edinim!) ter 147km. Po testih sodeč mu je poraba izjemno ugodna. Kritiziram sicer dokaj plastično notranjost ter "samo" polavtomatsko klimo tudi v najbogatejšem paketu opreme. Najosnovnejši paket X je moč s popustom dobiti izpod 30.000€, predlagam pa bogatejšega XS (ksenon, alu platišča,...).
2. Škoda Yeti - izjemno simpatičen mali SUV, z vsemi opcijami, ki jih ponuja VW. Osebno mi je všečnejši od Tiguana, moti malce manjši prtljažnik (ki pa je lahko povečljiv - premikajoči zadnji 3 sedeži). Predlagam 2.0TDI s 140km ter opremo Experience, ki vsebuje vso potrebno opremo (tudi ksenon, 17" platišča, dvoconsko klimo, ipd...), dodal bi kakšen radio Bolero (touchscreen). cena brez popustov (!!!) okrog 27.000.
3. Toyota RAV4 - po faceliftu dobil 150km diesel ter sodobnejše materiale v notranjosti. Ugaja igriva voznost (čeprav na trenutke trda) ter izjemno držanje cene rabljenih. Gledal bi opremo Limited s paketom Cross Sport (cena izpod 30.000) ali opcija z usnjenimi sedeži (Executive), katero ponujajo s popustom 1.800 €.
4. Ford Kuga - s 136km dieslom ter opremo Titanium. Ugaja izjemna vodljivost ter še bolj igriva vožnja, kot z RAV4, moti zopet manjši prtljažnik. Oprema titanium razvaja z bogato opremo, sam bi doplačal še za kakšne usnjene sedeže. trenutno ponuja Ford popust v višini 5.500€ - cena je tako izpod 30.000€.
5. Land Rover Freelander - sicer pade v višji cenovni rang (razen akcijskih modelov na zalogi - prvenstveno osnovna oprema S), vendar se pelje izjemno dobro, motor je dovolj močan s svojimi 160km. Moti revnost osnovne opreme, sam bi gledal še za sistemom Terrain Response, ki dovoljuje igračkanje na različnih podlagah.
V srednje velikem razredu SUV bi pogledoval po pravkar osveženem Santa Fe s koncernskim motorjem 2.2 CRDi ter 197 km - če so finančne zmogljivosti bi pogledoval po novem 6. stopenjskem avtomatskem menjalniku, ki sovpada s tem avtomobilom (oprema je dovolj osnovna). Še bolj priporočljiv je njegov bratranec, novi Kiin Sorento z istim motorjem ter opremo SPORT. Ponuja ogromno za svojo ceno, motor po prvih testih zelo hvalijo (tudi porabo! - Auto Bild Alles Allrad). Všečni so tudi garancijski pogoji.
V prihodu sta še zelo zanimivi Hyundajev IX35 ter Kijin Sportage, ki bosta najbrž ponujala ogromno za svoj denar (tudi odlično garancijo!!!)
Opcij je še kar nekaj, saj vsaka tovarna ponuja svoje predstavnike (zimzeleni VW Tiguan - akcijski paket Adventure, Hondin CRV, Nissanov X Trail,...). Omenjal sem predstavnike, katere bi sam najprej pogledoval.
S ceno pa seveda raste tudi prestižnost ter odmik od omenjenih predstavnikov (Q5, XC 60, GLK, X3,...ter predstavniki najvišjega razreda - ML, Q7, X5, touareg, RR Sport,.... - v tem razredu so tudi stroški vzdrževanja žal najvišji!)