Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
bostek
Novinec
 
Prispevkov: 287
Pridružen: Sr jul 17, 2002 11:39 am
Kraj: štajerska

Karavan ali enoprostorec

Napisal/-a bostek To mar 23, 2010 7:52 am

Naslednje leto bom ob naraščaju zamenjal avto, pa se še odločujem med karavani ter enoprostorci. Pri slednjih mi je najbolj všeč For C-max, me pa zanima kaj bi dobil dobrega za recimo 12k €?

Drugače pa sem tudi čebelar in bom pravažal razne stvari sem ter tja, zato tudi gledam da bi imel dokaj velik prtljažnik, ter seveda za vozičke ter ostalo opremo :)

Pa če ima kdo C-max mi naj prosim malo napiše kako je kaj zadovoljen
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 To mar 23, 2010 8:16 am

Če hočeš velik prtljažnik, potem pozabi na enoprostorce tipa C-Max ipd. Definitivno raje karavana, magari za razred večjega kot npr. Mondeo, Mazda 6 itd., ki se jih dobi za podobno ceno kot srednje velike enoprostorce. Pa še vozna dinamika bo tudi boljša.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To mar 23, 2010 9:15 am

Jaz pa menim, da je enoprostorec boljša izbira kot karavan.

Karavan je nižji (tudi nižji položaj sedenja) in zato ima prednost pri tistih, ki cenijo vozne lastnosti limuzin, rabijo pa velik prtljažnik. Za to plačaš ceno v obliki velike dolžine avta (v mestih zna biti problem pri parkiranju).

Enoprostorec je višji - kar je za ene slabost (manj primerno za športno vožnjo), po drugi strani pa sediš višje in je preglednost boljša.

Višji sedeži imajo pri vstopanju/izstopanju veliko prednost za npr. starejše voznike, pa ne le za njih - posebej v drugi polovici nosečnosti bodo višji sedeži za ženo precej bolj prijazni :)
Pa ne le za nosečo ženo, tudi kasneje glede spravljanja otročka v avtosedež - hrbet ti bo hvaležen za višje sedeže, ker je dokaj naporno otroka dajati v v avto in ven pri 'normalnem' avtu - na višje postavljene sedeže je veliko lažje.


Ne glede na to pa dobro premisli glede Forda C-max. Je najmanjši v svojem razredu (Scenic, Touran, C4 picasso ipd so večji.). Če je v planu le en otrok, bo sicer morda dovolj, ampak prej si dobro oglej še konkurenco.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 To mar 23, 2010 9:20 am

Stvar preferenc torej. Ampak za večji prtljažnik bo še vedno potrebno pogledat za večjimi enoprostorci kot npr. S-Max, morda kak Grand Scenic, Mazda 5 tudi ni švoh itd.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
bostek
Novinec
 
Prispevkov: 287
Pridružen: Sr jul 17, 2002 11:39 am
Kraj: štajerska

Napisal/-a bostek To mar 23, 2010 9:22 am

Kakšna pa je okvirno razmerje velikosti prtljažnikov med karavani in enoprostorci? Ali je je podobno ampak je razlika v višini?

Po eni strani bi dosti raje imel Monedota (tudi karavana) ampak se mi zdi da dobiš malo starejši letnik kot pa npr C-Max in z več prevoženimi kilometri. No vsaj v povprečju in na hitro pogledano.
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a Matey_ To mar 23, 2010 9:31 am

Pozdravljen!
Če ti dinamičen način vožnje ne pomeni veliko potem ti priporočam enoprostorca, iz razlogov, ki jih je Sonic naštel.

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3422536&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3428289&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3396140&show=1 (sicer ne vem, kolk je kej zaneslijv motor)
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3525286&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3621049&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3319871&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3597512&show=1

pa še bi lahko našteval :)
Kot vidiš, lahko za okoli 12.000€ (mogoče malenkost več) dobiš avte, ki so veliko prostornejši od C-max.a

LP
Matej
Getting so drunk, the paramedics find blood in your alcohol stream. :D

''... the last time I had this much fun, some furniture got broken ...'' by J. Clarkson
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To mar 23, 2010 12:04 pm

bostek je napisal/-a:Kakšna pa je okvirno razmerje velikosti prtljažnikov med karavani in enoprostorci? Ali je je podobno ampak je razlika v višini?
Odvisno je seveda, katere konkretne avte primerjaš.

Recimo za primerjavo Touran proti Passatu Variant (oba smo doma gledali, preden je padla odločitev za Tourana, pa fino je za tole primerjavo, ker VW napiše konkretne dimenzije v tehnične podatke), torej tukaj so uradne dimenzije prtljažnika v normalni konfiguraciji (zadnji sedeži normalno, ne podrti, višina do roba oken oziroma do zaprtega prtljažnega roloja):
- Touran: širina 105 cm, dolžina 114,5 cm, višina 571 cm
- Passat Variant: širina 101,4 cm, dolžina 116,4 cm, višina 409 cm
Pri Passatu gre pri širini za razdaljo med ohišji koles; pred in za kolesnimi ohišji je širina večja (max 141 cm), ampak uporabna večinoma le v primeru 'razsutega tovora' - pri spravilu večjih predmetov kot so otroški vozički je bolj relevanten podatek o širini med kolesi.

Pri tem je tudi zunanja dolžina avta pri Passatu Variant cca 37 cm daljša kot pri Touranu...
In v svojem razredu ima Passat karavan skoraj največji prtljažnik (edino kak Citroen C5 ima mogoče še večjega)
Da ne govorimo o tem da je Passat opazno dražji od Tourana (pa že Touran nikakor ni poceni)...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr mar 24, 2010 8:27 am

sonic je napisal/-a:In v svojem razredu ima Passat karavan skoraj največji prtljažnik (edino kak Citroen C5 ima mogoče še večjega)


Mogoče v teoriji ja (zdajle ne vem za podatke o prostornini v litrih, niti se mi jih ne da iskat), v praksi pa ne bo držal. Namreč Mazda 6 Combi in Renault Laguna Break imata zagotovo večji prtljažnik ali recimo temu bolj praktično oblikovanega. Pravzaprav je Passat Variant v tem pogledu bolj kot ne povprečen glede na tale test:
http://www.siol.net/avtomoto/testi/prim ... avani.aspx

Pa še en zanimiv test, ki potrjuje, da so lahko tudi manjši avti pogojno dovolj veliki za prevažanje otroškega vozička:
http://www.siol.net/avtomoto/testi/prim ... zicki.aspx
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
ducky
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe dec 07, 2007 7:19 am

Napisal/-a ducky Sr mar 24, 2010 9:08 am

@ Polo78
se strinjam, ni pomembna zunanja velikost avtomobila, ampak notranja oblikovanost in razporeditev.
v praksi ponavadi vedno prideta bolj v poštev širina in dolžina in ne toliko višina, zato glede prtljažnika dajem prednost karavanu pred enoprostorcem (razen če vzameš kak "kombi" ;)
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Sr mar 24, 2010 11:05 am

Polo78 je napisal/-a:
sonic je napisal/-a:In v svojem razredu ima Passat karavan skoraj največji prtljažnik (edino kak Citroen C5 ima mogoče še večjega)


Mogoče v teoriji ja (zdajle ne vem za podatke o prostornini v litrih, niti se mi jih ne da iskat), v praksi pa ne bo držal. Namreč Mazda 6 Combi in Renault Laguna Break imata zagotovo večji prtljažnik ali recimo temu bolj praktično oblikovanega. Pravzaprav je Passat Variant v tem pogledu bolj kot ne povprečen glede na tale test:
http://www.siol.net/avtomoto/testi/prim ... avani.aspx

Pa še en zanimiv test, ki potrjuje, da so lahko tudi manjši avti pogojno dovolj veliki za prevažanje otroškega vozička:
http://www.siol.net/avtomoto/testi/prim ... zicki.aspx
Ma pusti podatke o litrih - ti so ene toliko relevantni za uporabnost prtljažnika kot podatek o pospešku 0-100 o prožnosti in voznem udobju pri nrmalni vožnji. Skratka ne preveč.
Pomembne so dejanske dimenzije in

Ja, Passat Variant morda res nima (več) enega največjih prtljažnikov v svojem razredu, ampak to ni glavni point.

S primerjavo Tourana in Passata Varianta sem želel prikazati, da je enoprostorec (v tem primeru Touran, baziran na vozilu nižjega srednjega razreda, golfu) glede dimenzij prtljažnika lahko enakovreden karavanu enega razreda višje, ki je pri nakupu dražji in glede zunanjih dimenzij (predvsem dolžina) bolj neroden.

Sicer če ostanemu pri VW (ker jih najbolj poznam in ker so podatki o dimenzijah dobro dostopni), je glede velikosti samega prtljažnika pravzaprav boljši Golf karavan kot Passat karavan: http://www.volkswagen.si/files/si/download/datei/golf_variant_tehnicni.pdf (za dimenzije glej zadnjo stran)

Sicer je vse odvisno od primerjave konkretnih avtov - čisto možno, da ima recimo kak C-max ali Toyota Verso podoben ali celo manjši prtljažnik kot Alfa 159SW. Ampak načeloma so enoprostorci glede prtljažnikov povsem primerljivi s karavani (po litraži jih ponavadi seveda celo prekašajo, ampak sem že razložil da je ta podatek večinoma brezveze).
Enoprostorec ima poleg tega prednost glede višjega sedenja (tako preglednost med vožnjo kot lažje vstopanje in izstopanje), poleg tega so krajši.

Karavanska verzija večje limuzine ima IMO smisel samo v primeru, če se veliko voziš po avtocesti (enoprostorec ima pač večji zračni upor), velik prtljažnik pa je bolj bonus in ga ne potrebuješ čisto vsak dan.


Aja, glede malih avtov - ja seveda, večina ima načeloma dovolj velik prtljažnik za prevažanje otriškega vozička. Ampak (razen pri 'marela' vozičkih) je treba voziček ponavadi razstaviti na sestavne dele (glej članek v linku, ki ga je dal Polo78), in v prtljažnik potem ne spraviš več skoraj nobene stvari (razen kake manjše vrečke, to je pa tudi vse).

Skratka, z lastnih izkušenj priporočam vsem ki kupujejo avte in imajo otroke, da je enoprostorec absolutno najboljša izbira.
Velikost enoprostorca pa naj sledi (načrtovanemu) številu otrok, ki jih bomo prevažali:
- za 1 otroka so dovolj manjši enoprostorci (ali pa še to ne - če že imaš avto velikosti npr. golfa ali kako ne-karavan limuzino, sicer pomojem lahko mirno to uporabljaš naprej, pri le 1 otroku enoprostorec dejansko ni nujen)
- za 2 otroka je najboljši srednji enoprostorec (touran, scenic in ostali v tej velikosti)
- za 3 otroke in več je že treba gledati večje enoprostorce, kot so Espace, Sharan in podobni
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr mar 24, 2010 11:19 am

bostek je napisal/-a:Drugače pa sem tudi čebelar in bom pravažal razne stvari sem ter tja, zato tudi gledam da bi imel dokaj velik prtljažnik, ter seveda za vozičke ter ostalo opremo :)


Koliko so te "razne stvari" težke? Če so, je morda primernejši enoprostorec, tudi zato, ker je lažje nalaganje.
Potem je tu še vprašanje "počepanja" pod težjimi tovori. V tem primeru je C5 najboljša izbira med karavani, kot tudi glede udobja (morda to čebelam ni pomembno?). Stari C5 je prostornejši od novega, izbira pa ni majhna.

Sicer pa bi morda bil najprimernejši velikoprostorec - se pravi avto tipa Berlingo, Reno Kangla, morda celo Nemo. Pri teh dobiš za velikost avta in ceno daleč največji prtljažnik. Sprobaj tudi to, če ti ustreza po počutju, voznosti in udobju.
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 5 gostov