študent je napisal/-a:Pozdravljeni,
vprašanje bolj za mehanike, pa vendar:
fiat stilo, 1.9 jtd, redno servisiran, po ogledu ugotovim, da pri pokrovu olja pri mašini-> odprem pokrov za olje, z roko dam na mesto pokrova pri delujoči mašini in se opazi, da malo "piha". je to zanič motor?
Hvala
"zanič" je širok pojem..........vsekakor pihanje ne pomeni nič (piha več ali manj pri vsakem avtu, če odpremo pokrov od olja) pravi pokazatelj stanja motorja(samega "srca") je kompresija, torej če te zanima, pelješ nekomu, ki ti jo izmeri....
PS evo en "copypaste" kako se to naredi, da te ne bodo "nategnili"...
TESTER KOMPRESIJE
Merjenje kompresije v cilindru je izredno pomemben
podatek pri vozilu. Podatek o kompresiji je izredno
pomemben podatek, ki vam pove o stanju batnih obročkov,
ventilov in morda o poškodovanem tesnilu glave.
Delovanje:
1.) Motor pustite, da se ogreje na delovno temperaturo.
2.) Izključite motor
3.) Vzemite vžigalno svečko iz enega cilindra
4.) + klemo +15 iz vžigalne tuljave odstranite.
5.) Tester kompresije z gumijastim delom trdno porinite v
prvo odprtino namesto svečke. Bodite pozorni, da ste
odprtino resnično dobro zatesnili.
6.) Sedaj poskušajte vžagti motor (seveda ta ne bo vžgal,
ker ste odstranili kabel iz vžigalne tuljave). Gas naj bo
pritisnjen do konca. Po 3-4 obratih motorja pokaže
merilni instrument najvišjo vrednost. To vrednost si
zapišite za kasnejše primerjave.
7.) Ko odstranite tester bo kazalec, ki kaže vrednost padel
na 0.
8.) Isti postopek ponovite za vse cilindre.
9.) Kompresijski podatki so lahko 1-2 preko ali pod
vrednostjo, ki jo je predpisal proizvajalec. Če na
posameznem cilindru vrednost zelo odstopa pomeni,
da je na tem cilindru napaka (lahko pušča ventil, batni
obročki so izrabljeni,..)