Napisal/-a Kael Sr maj 04, 2011 8:15 am
Žena je pred slabim letom dni dobila službo v Ljubljani (vmes je bila sicer nekaj mesecev doma), a vendar, ob nastopu službe se je pojavila potreba po drugem avtomobilu. Ugotovila sva da nama znese kredit okoli 4.000 € na 5 let brez odpovedovanja (obrok 80,15 €) in sva začela iskati avto. Po nekem srečnem naključju smo našli Peugeota 206 1.4 HDI s 68 KM od prvega lastnika. In ta Peugeot brez težav pripelje ženo iz Celja do Ljubljane in obratno.
Cena je bila 3.900 € s 87.000 prevoženimi in menjanimi jermeni. Listki od ostalih servisev so bili zraven in avto je bi redno vdrževan. Je pa bilo zanimivo, da so bile na avtu še vedno prve gume - 7 let stare letne dunlopke. Pred nakupom sva se o teh Peugeotih malo pozanimala in edino resno opozorilo ki sva ga dobila je delovanje elektronike in še preostalih nekaj malenkosti, katere smo preverili če delajo in sva avto vzela.
Po prevoženih 25.000 kilometrih v 10 mesecih se na avtu ni pojavila nobena kritična okvara: šla je le sonda za meritev temparature motorja, senzor hitrosti in pričela je puščati streha pri anteni. Rezervni deli za Peugeota so nekoliko držaji od tistih za VW, npr. svojevrstna umetnost je filter goriva ki velja celih 65 €, za VW pa npr. nekaj čez 20 € če spomin služi. O avtomobilu lahko zapišem sledeče: zelo varčen (A.C Ce-Lj s hitrostjo 105kmh@2500 rpm vrže s klimo in letnimi gumami 4.3 litra / 100, primestna vožnja pa 5 litrov), ugoden za vdrževanje (predvsem pnevmatike: 50 € po gumi ki se uvršča v vrh ponudbe) in poceni zavarovanje (kasko itak odpade, podobno je s cestnim skladom). Kar se pa vožnje tiče je pa tako: v osnovi je tale avto primeren za mestno in primestno vožnjo, za avtocesto pa z nekaj omejitvami in previdnostjo. Vožnja je zaradi mehkega vzmetenja sicer udobna, vendar hkrati avto popolnoma onemogoča kakšno polaganje ovinkov ker se preveč nagiba, ob kakršnih koli poizkusih gre zadek hitro po svoje (npr. mokra cesta, krožišče eno kolo na kocka, eno kolo na asfaltu, oster ovinek...), motor pa je od 2200 rpm zelo glasen. Pospeški so zmerni, ob vklopi klime pa malo bolk klaverni, vendar tudi naložen avto za čez vikend, tremi v avtu, prižgano klimo in 5 prestavo zmore višnjegorski klanec z okoli 100 na uro če znaš pravočasno pritisnit na gas. No to so tiste omejitve o katerih sem govoril: pospeški so od kakšnih 100 dalje klaverni, zato je potrebne precej pazljivosti ob prehitevanju tovornjakov na avtocesti in tako meni kot ženi se zdi vožnja nad 110 preizkušnje sreče. Po števcu sicer avto zmore 170 in tudi pri npr. 150 je vodljiv, čeprav je spreminjanje smeri manj zanesljivo, problem kateri pa je res pri višnjih hitrostih pa je ta, da avto ob močnih zaviranjih kljub ABS ni miren, ampak ga piga levo in desno. Zato je pač treba voziti z glavo.
Skratka nabijanja, da rabiš v malčku 500 konjev, kompresor, turbino in 6.0 motor so navadno nabijanje. Če si zmeren voznik je tudi v tej velikosti avtomobila tudi 68 KM dovolj. Bistveni problem, sploh po tehleh nesrečah s smrtjo otrok na AC, ki ga js vidim pri teh majhnih avtomobilih in starih avtomobilih je varnost. Tukaj pa so težnje po večjih avtomobilih upravičene. Če koga zanima, prilagam še stroške - pri nama 1500 €, če bi človek sprejel nekaj kompromisov, bi jih lahko bilo recimo 300 € manj - torej 1200 € ki se (lahko) pojavijo ob nakupu rabljenega avtomobila s 100.000 prevoženimi:
285,00 € Št. kilometrov: 110000 km
- poljenje klime
- zatestnitev antene
- filter kabine, klime
- menjava olja
- menjava zadnjih zavor
- menjava koles
- menjava zaščitne plastike motorja
144,00 € Št. kilometrov: 103000 km
- 4x okrasni pokrovi za železna platišča
- diagnostika napake prižgane lučke motorja -> menjava merilca temperature motorja
210,00 € Št. kilometrov: 102500 km
Jeklena platišča za zimske pnevmatike
16,80 € Št. kilometrov: 102500 km
Zimska torbica za pnevmatike
30,00 € Št. kilometrov: 102500 km
Pregled avtomobila s testerjem, premontaža pnevmatik
220,00 € Št. kilometrov: 102000 km
Nakup zimskim gum Continental TS800.
66,24 € Št. kilometrov: 95000 km
Menjane navadne žarnice za Nightbraker žarnice (dolge in kratke)
10,00 € Št. kilometrov: 95000 km
Menjava ventilčka zadnje gume na sovoznikovi strani
42,70 € Št. kilometrov: 94000 km
Menjava vseh metlic brisalcev za Bosch
220,00 € Št. kilometrov: 90150 km
Kupljene gume Michelin Energy Saver
320,00 € Št. kilometrov: 90150 km
Servis na 90.000:
- menjane sprednje zavore v celoti
- menjano olje, dolita hladilna tekočina
- zamenjani vsi filtri (kabine, klime, goriva)
- izveden pregled avtomobila