Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: Dilema - kaj storiti?

Napisal/-a Badzo Ne jul 24, 2011 8:56 pm

tristan01 je napisal/-a:Kar se tiče menjave, je takole: Če boš danes menjal Megana za Octavijo boš izgubil približno polovico nabavne vrednosti vozila. Če ga voziš še nekaj let bo počasi izgubil skoraj vso vrednost in razlika za doplačilo bo temu primerno večja. Do sedaj nisi imel z Meganom nobenih stroškov, razen rednega vzdrževanja. Počasi pa se bliža čas, ko bo potrebno narediti velik servis. Pooblaščeni servis te bo z lahkoto obral za slabega tisočaka. V naslednjih letih k temu dodaj še kakšno manjše popravilo (menjava zavornih oblog in diskov, morda kakšen končnik ipd, nabava novih gum...). Če vsa popravila prišteješ izgubi vrednosti v prihodnjih letih boš hitro ugotovil, da letni strošek ni kaj dosti drugačen kot v prvih letih lastništva, ko v avtomobil ne vlagaš nič, močno pa izgublja na vrednosti.

Pri Octaviji se zadeve ne bodo bistveno spremenile. Octavija je ergonomsko malce drugačna - trša in na pogled bolj dolgočasna, so pa materiali zelo kakovostni in trajni. Porostorsko je malce večja od Megana. Predvsem na zadnji klopi in v prtljažniku, ki je nekoliko bolj oglat. Če si sedaj zadovoljen z Renaultovim 1.6 motorjem bi moral zadoščati tudi 1.2 TSI. Dobra lastnost TSI motorja je več navora v vrtljajih kjer voziš večino časa, ni pa dirkalnik in končne zmogljivosti niso bistveno drugačne od Meganovih. Dobra stran TSI motorja je ima verigo in zato odpade velik servis. Cene rednih servisov bi morale biti malce nižje od Renaultovih (govrim o kakšnem desetaku ali dveh razlike). Seveda pa ima TSI tudi slabo strani - turbino, ki je potencialno lahko velik strošek.

Načeloma za menjavo še nimaš racionalnega razloga. Glede na to, da je želja po menjavi dovolj velika pa preizkusi še Octavijo. Ne pričakuj prevelikega napredka z menjavo.

V tvojem primeru je dilema med: obdržati sedanji avtomobil, imeti z njim nekaj večje stroške z rednim vzdrževanjem (velik servis, nove gume in kakšna malenkost), kdaj pa kdaj zapraviti kakšno popoldne na servisu, da se vse skupaj uredi, ali pa kupiti nov avtomobil in se naslednja 4 leta voziti brez skrbi, saj bodo morebitne napaka odpravljene na račun garancije. Osebno bi se odločil za zamenjavo, če ti tisti tisočak ali morda dva kolikor bo zamenjava dražja ne predstavlja ovire. Konec kncev je tudi občutek ko se vsedeš v nov avtomobil nekaj vreden - to pa je že subjektivna ocena, o kateri ne moremo soditi drugi.

LP Tristan01


Sicer se s tvojim odgovorom strinjam, ampak vseeno bi pa izpostavil kak delček.

Nove zimske gume bo moral pri Octavii kupitit že letos s 15. novembrom. Medtem pa pri meganu nakup gum pride drugo leto. Razne stvari kot so gume itd niso merodajne, kajti povsod se zgodijo, le s časovnim zamikom. In sicer v prid Octavii, a je za le-to potrebno sedaj dodati cca. 7k €.
Kakorkoli tu obračamo meljemo in tuhtamo, ekonomske računice ni. Žal. Če mu pa denar ne predstavlja nepremostljive ovire (in ob dejstvu da z avtom resnično ni nič drugega narobe) in se mu zdi sama ergonomija in počutje v Octavii toliko boljše, potem pa drugega kot menjava ni.

Kar se tiče pa velikega servisa pri motorjih z verigo - v končni fazi je res da naj bi "odpadel", ampak po drugi strani pa ima avto še zmeraj jermen alternatorja itd. Se pravi odpade dejansko samo napenjalec in pogonski jermen. Vodna črpalka kolikor jaz vem tudi ni večna - edino če je stvar rešena drugače. Sicer se ne spoznam toliko na novejše motorje glede tega in lahko da je moje mišljenje ter razumevanje zmotno.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Dilema - kaj storiti?

Napisal/-a tristan01 Po jul 25, 2011 8:08 am

Badzo je napisal/-a:Sicer se s tvojim odgovorom strinjam, ampak vseeno bi pa izpostavil kak delček.

Nove zimske gume bo moral pri Octavii kupitit že letos s 15. novembrom. Medtem pa pri meganu nakup gum pride drugo leto. Razne stvari kot so gume itd niso merodajne, kajti povsod se zgodijo, le s časovnim zamikom. In sicer v prid Octavii, a je za le-to potrebno sedaj dodati cca. 7k €.
Kakorkoli tu obračamo meljemo in tuhtamo, ekonomske računice ni. Žal. Če mu pa denar ne predstavlja nepremostljive ovire (in ob dejstvu da z avtom resnično ni nič drugega narobe) in se mu zdi sama ergonomija in počutje v Octavii toliko boljše, potem pa drugega kot menjava ni.

Kar se tiče pa velikega servisa pri motorjih z verigo - v končni fazi je res da naj bi "odpadel", ampak po drugi strani pa ima avto še zmeraj jermen alternatorja itd. Se pravi odpade dejansko samo napenjalec in pogonski jermen. Vodna črpalka kolikor jaz vem tudi ni večna - edino če je stvar rešena drugače. Sicer se ne spoznam toliko na novejše motorje glede tega in lahko da je moje mišljenje ter razumevanje zmotno.


Glede menjave vodne črpalke, jermenov in ostalega, TSI ni nič drugačen od atmosferskih motorjev. Ostane pa dejstvo, da zaradi verige ni potrebna menjava glavnega jermena z napenjalci, ki predstavlja več kot polovico stroška takšnega servisa. Glede menjave gum pa sem mnenja, da na tri sezone so potrebne zamenjave, če avtomobil ne stoji večino časa v garaži. Torej po dveh letih bi lahko še eno zimo obdržal zimske gume, ki pa jih lahko porabi tudi na Octaviji, saj sta avtomobila verjetno na isti dimenziji gum, ali pa imata vsaj iste dimenzije dovoljenih gum. V tem ne vidim težave. Res pa je kot si sam dejal: S to menjavo bo izgubil kakšnega tisočaka ali dva več, kot če bi avtomobil obdržal še naslednja 3 ali 4 leta....

Ampak če je želja dovolj velika, finance pa niso ovira.... ne vidim razloga. Je pa tudi res, da je čas porabljen za vzdrževanje nekoliko starejšega vozila nekaj vreden - zadeva je sicer relativna, saj svoj čas vsak ceni drugače, vseeno pa osebno sem mnenja da je možnost obrni ključ in vozi ena najboljših možnih. Svoj prosti čas pač raje preživim kako drugače kot v delavnici. In seveda ne pozabimo ob tem še na garancijo, ki pokrije vse eventuelne okvare. Pokličeš asistenco, dobiš nadomestno vozilo tačas pa servis odpravi napake. Verjetno precej bolj prijeten scenarij, kot pa vse to početi na lastne stroške - gledano kot najslabši možni scenarij. Tako bo vožnja naslednja 3 ali 4 leta povsem brez strahu. Če k temu dodamo še tisti občutek, ko se vsedeš v nov avtomobil... potem verjetno finančna izguba niti ni tako boleča.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Caesares
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Pe jan 20, 2006 9:40 am

Re: Dilema - kaj storiti?

Napisal/-a Caesares Po jul 25, 2011 8:42 am

Hvala vsem za vaše prispevke. Zanimiva razmišljanja. :D

Po eni strani je res, da bi raje imel novo vozilo in s tem manj skrbi, po drugi strani pa je tudi res, da če Megana obdržim vsaj še dve leti, ko se mi izteče kredit, bom v bistvu zanj dobil vsaj dva tisočaka več kot danes (upam, da sem približno prav izračunal), če mi bo seveda služil, kot je treba oops Zaenkrat z njim res nimam težav, menjal sem ključavnico prtljažnika (v garanciji), to je pa tudi vse. Danes ga peljem na servis, v četrtek pa na morje 8)

Po vsej verjetnosti ga torej ne bom menjal, čeprav me Octavia še vedno matra. Sem jo imel v petek in soboto in motor povsem zadostuje mojim potrebam, res pa je, da se je vozila nenaložena. Moji boljši polovici sicer ni ravno najbolj všeč, ampak mi je načeloma "pustila prosto pot" :!: :?: Je pa res, da Megana vozi predvsem ona, jaz se prevažam v 10 let stari Micki in mi je več kot odlična.

@Badzo: V ozadju ni nobene posebne stvari, pač sem enostavno študiral, da bi menjal...

LP
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: Dilema - kaj storiti?

Napisal/-a Badzo Po jul 25, 2011 10:03 pm

tristan01 je napisal/-a:
Glede menjave vodne črpalke, jermenov in ostalega, TSI ni nič drugačen od atmosferskih motorjev. Ostane pa dejstvo, da zaradi verige ni potrebna menjava glavnega jermena z napenjalci, ki predstavlja več kot polovico stroška takšnega servisa.

LP Tristan01


Mogoče spet narobe razmišljam ampak glede na to da pogonski jermen poganja vodno črpalko, predvidevam, da pa v primeru verige poganja vodno črpalko veriga.
Torej, če je tako, potem je tako ali tako potrebno razkopati motor do te mere kot če bi se menjalo tudi pogonski jermen ter napenjalec. Če moja teorija drži potem to predstavlja privarčevanih (če izhajam recimo iz cene servisa za moje vozilo) 60eur na 350eur podlage.

Glede na to da imaš še dve leti kredita, se skorajda splača počakat da se kredit izteče, po drugi strani pa bo takrat avto star ravno 5let (velik servis) in ga boš težko prodal če ne bo imel opravljenega velikega servisa. Odločitev je dejansko kar težka, po natančnih izračunih bi šele videl kaj se bolj splača. Kakorkoli obračaš vsaka stran ima svoje pluse in minuse - moral bi se usest preračunat in vkalkulirat vse stroške (poraba, servisi, gume, obresti pri kreditu itd) in bi videl kaj se bolj splača..

Mimogrede si mogoče kaj spremljal porabo?
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Dilema - kaj storiti?

Napisal/-a sonic To jul 26, 2011 7:42 am

Caesares je napisal/-a: me Octavia še vedno matra. Sem jo imel v petek in soboto in motor povsem zadostuje mojim potrebam, res pa je, da se je vozila nenaložena. Moji boljši polovici sicer ni ravno najbolj všeč, ampak mi je načeloma "pustila prosto pot" :!: :?: Je pa res, da Megana vozi predvsem ona, jaz se prevažam v 10 let stari Micki in mi je več kot odlična.

LP


Zakaj nisi že prej povedal tega, hehe. Ena stvar je sedaj jasna - ne kupuj Škode, ker je boljša polovica ne mara, sicer si boš nakopal ženski bes :D

Skratka vse naše razprave in modrovanja so bolj ali manj nepomembne. Ta primer (kot mnogo podobnih) nima veze z dejanskimi odlikami ali slabostmi konkretnih avtov, temveč z muhavostjo žensk, ki so marsikdaj povsem iracionalne, kot majhni otroci (življenjsko dejstvo - prej ko ga dojameš in upoštevaš, bolje je za tvoj dušni mir).

Zdaj bi bilo edino potrebno vedeti, kdo je dal pobudo za menjavo oz. je boj zainteresiran da se znebita Megana, ti ali ona (pa ne reci da "oba", ker to nikoli ni res).
Od tam naprej se vidi, ali je menjava potrebna ali ne...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Caesares
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Pe jan 20, 2006 9:40 am

Re: Dilema - kaj storiti?

Napisal/-a Caesares To jul 26, 2011 7:57 am

Badzo je napisal/-a:
tristan01 je napisal/-a:
Glede menjave vodne črpalke, jermenov in ostalega, TSI ni nič drugačen od atmosferskih motorjev. Ostane pa dejstvo, da zaradi verige ni potrebna menjava glavnega jermena z napenjalci, ki predstavlja več kot polovico stroška takšnega servisa.

LP Tristan01


Mogoče spet narobe razmišljam ampak glede na to da pogonski jermen poganja vodno črpalko, predvidevam, da pa v primeru verige poganja vodno črpalko veriga.
Torej, če je tako, potem je tako ali tako potrebno razkopati motor do te mere kot če bi se menjalo tudi pogonski jermen ter napenjalec. Če moja teorija drži potem to predstavlja privarčevanih (če izhajam recimo iz cene servisa za moje vozilo) 60eur na 350eur podlage.

Glede na to da imaš še dve leti kredita, se skorajda splača počakat da se kredit izteče, po drugi strani pa bo takrat avto star ravno 5let (velik servis) in ga boš težko prodal če ne bo imel opravljenega velikega servisa. Odločitev je dejansko kar težka, po natančnih izračunih bi šele videl kaj se bolj splača. Kakorkoli obračaš vsaka stran ima svoje pluse in minuse - moral bi se usest preračunat in vkalkulirat vse stroške (poraba, servisi, gume, obresti pri kreditu itd) in bi videl kaj se bolj splača..

Mimogrede si mogoče kaj spremljal porabo?


Ma ja, saj vem, težko je biti pameten. Poraba je bila, dokler sem jaz vozil avto po BC 7,7, zdaj pa je 8, ko žena vozi :? :lol:

sonic je napisal/-a:
Caesares je napisal/-a: me Octavia še vedno matra. Sem jo imel v petek in soboto in motor povsem zadostuje mojim potrebam, res pa je, da se je vozila nenaložena. Moji boljši polovici sicer ni ravno najbolj všeč, ampak mi je načeloma "pustila prosto pot" :!: :?: Je pa res, da Megana vozi predvsem ona, jaz se prevažam v 10 let stari Micki in mi je več kot odlična.

LP


Zakaj nisi že prej povedal tega, hehe. Ena stvar je sedaj jasna - ne kupuj Škode, ker je boljša polovica ne mara, sicer si boš nakopal ženski bes :D

Skratka vse naše razprave in modrovanja so bolj ali manj nepomembne. Ta primer (kot mnogo podobnih) nima veze z dejanskimi odlikami ali slabostmi konkretnih avtov, temveč z muhavostjo žensk, ki so marsikdaj povsem iracionalne, kot majhni otroci (življenjsko dejstvo - prej ko ga dojameš in upoštevaš, bolje je za tvoj dušni mir).

Zdaj bi bilo edino potrebno vedeti, kdo je dal pobudo za menjavo oz. je boj zainteresiran da se znebita Megana, ti ali ona (pa ne reci da "oba", ker to nikoli ni res).
Od tam naprej se vidi, ali je menjava potrebna ali ne...


:lol:

No ja, pobudo sem dal jaz, to pa zato, ker za ta del skrbim jaz. Je pa sedaj še en problem.

Včeraj sva peljala Megana na servis in v salonu je ITAK stal nov Megan... Sem jo komaj odlepil od avta :D . Mislim, da vsi vemo, kaj se bo kupovalo, če se bo kupovalo :!: :lol:
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 18 gostov