tristan01 je napisal/-a:Kar se tiče menjave, je takole: Če boš danes menjal Megana za Octavijo boš izgubil približno polovico nabavne vrednosti vozila. Če ga voziš še nekaj let bo počasi izgubil skoraj vso vrednost in razlika za doplačilo bo temu primerno večja. Do sedaj nisi imel z Meganom nobenih stroškov, razen rednega vzdrževanja. Počasi pa se bliža čas, ko bo potrebno narediti velik servis. Pooblaščeni servis te bo z lahkoto obral za slabega tisočaka. V naslednjih letih k temu dodaj še kakšno manjše popravilo (menjava zavornih oblog in diskov, morda kakšen končnik ipd, nabava novih gum...). Če vsa popravila prišteješ izgubi vrednosti v prihodnjih letih boš hitro ugotovil, da letni strošek ni kaj dosti drugačen kot v prvih letih lastništva, ko v avtomobil ne vlagaš nič, močno pa izgublja na vrednosti.
Pri Octaviji se zadeve ne bodo bistveno spremenile. Octavija je ergonomsko malce drugačna - trša in na pogled bolj dolgočasna, so pa materiali zelo kakovostni in trajni. Porostorsko je malce večja od Megana. Predvsem na zadnji klopi in v prtljažniku, ki je nekoliko bolj oglat. Če si sedaj zadovoljen z Renaultovim 1.6 motorjem bi moral zadoščati tudi 1.2 TSI. Dobra lastnost TSI motorja je več navora v vrtljajih kjer voziš večino časa, ni pa dirkalnik in končne zmogljivosti niso bistveno drugačne od Meganovih. Dobra stran TSI motorja je ima verigo in zato odpade velik servis. Cene rednih servisov bi morale biti malce nižje od Renaultovih (govrim o kakšnem desetaku ali dveh razlike). Seveda pa ima TSI tudi slabo strani - turbino, ki je potencialno lahko velik strošek.
Načeloma za menjavo še nimaš racionalnega razloga. Glede na to, da je želja po menjavi dovolj velika pa preizkusi še Octavijo. Ne pričakuj prevelikega napredka z menjavo.
V tvojem primeru je dilema med: obdržati sedanji avtomobil, imeti z njim nekaj večje stroške z rednim vzdrževanjem (velik servis, nove gume in kakšna malenkost), kdaj pa kdaj zapraviti kakšno popoldne na servisu, da se vse skupaj uredi, ali pa kupiti nov avtomobil in se naslednja 4 leta voziti brez skrbi, saj bodo morebitne napaka odpravljene na račun garancije. Osebno bi se odločil za zamenjavo, če ti tisti tisočak ali morda dva kolikor bo zamenjava dražja ne predstavlja ovire. Konec kncev je tudi občutek ko se vsedeš v nov avtomobil nekaj vreden - to pa je že subjektivna ocena, o kateri ne moremo soditi drugi.
LP Tristan01
Sicer se s tvojim odgovorom strinjam, ampak vseeno bi pa izpostavil kak delček.
Nove zimske gume bo moral pri Octavii kupitit že letos s 15. novembrom. Medtem pa pri meganu nakup gum pride drugo leto. Razne stvari kot so gume itd niso merodajne, kajti povsod se zgodijo, le s časovnim zamikom. In sicer v prid Octavii, a je za le-to potrebno sedaj dodati cca. 7k €.
Kakorkoli tu obračamo meljemo in tuhtamo, ekonomske računice ni. Žal. Če mu pa denar ne predstavlja nepremostljive ovire (in ob dejstvu da z avtom resnično ni nič drugega narobe) in se mu zdi sama ergonomija in počutje v Octavii toliko boljše, potem pa drugega kot menjava ni.
Kar se tiče pa velikega servisa pri motorjih z verigo - v končni fazi je res da naj bi "odpadel", ampak po drugi strani pa ima avto še zmeraj jermen alternatorja itd. Se pravi odpade dejansko samo napenjalec in pogonski jermen. Vodna črpalka kolikor jaz vem tudi ni večna - edino če je stvar rešena drugače. Sicer se ne spoznam toliko na novejše motorje glede tega in lahko da je moje mišljenje ter razumevanje zmotno.