Draga summerhill,
Dobrodošla na forumu. Predlagam da pred nakupom avtomobila malce preletiš tale forum. Se najde precej zanimivih in poučnih tem o kupovanju vozil, imamo pa tudi temo kjer se predebatirani najbolj kritični prodajalci vozil.
Pri kupovanju rabljenega vozila velja nekaj pravil: ne glede na višino proračuna in tip vozila ki ga kupuješ:
- kupuje se le vozilo v katero si prepričan
- kupuje se vozilo ki si ga lahko privoščiš (ne le kupit ampak tudi vzdrževat)
- ponudba ki je preveč lepa da bi bila realna se preveri še nekajkrat temeljiteje kot običajno
- noben preventiven ukrep pred nakupom ni preveč (pregled pri AMZS ali kakšnem drugem mehaniku, posvet s poznavalcem določene znamke...)
- kupuješ z glavo in ne s srcem.
Še nekaj o stanju trga: ponudba vozil je velika, vendar je potrebna previdnost, saj je ponudba zelo različna, predvsem pa pri marsikaterem prodajalcu vprašljiva. Ogromno je uvoza rabljenih vozil, kjer ni vse tako lepo kot se zdi na prvi pogled. Država je lačna davkov in dajatve pri uvozu nekaterih vozi so milo rečeno morilske (za nekatera vozila tudi dokaj ugodne). K temu je treba dodati še zaslužek prodajalca in prevozne stroške iz tujine. Zato je jasno da v ponudbi uvoženih vozil k nam pridejo predvsem tista ki so med cenejšimi že v tujini, da so lahko cenovno zanimiva tudi pri nas. Kot povsod tudi pri nakupu vozila velja pravilo malo denarja malo muzike.
Pa še nekaj o vozniških navadah: pri nas v povprečju letno prevozimo med 15 in 20.000km letno. V tujini so številke še enkrat višje. Če se vozilo uporablja v službene namene so kilometrine med 50 in 100.000km letno. Navedeni podatki naj služijo kot osnova za oceno realnosti prevoženih kilometrov in oceno predvidenih stroškov v bližnji prihodnosti. Seveda obstajajo na trgu tudi primerki vozil, ki od navedenih kilometrin odstopajo, vendar so to izjeme, ne pravilo.
Na kratko še o vajinih željah in proračunu: vajin budget je kakršen je (cca 4.000 EUR). Predlagam, da iz ponudbe izločita najcenejše primerke, saj je pri takšnih pogosto potrebno po nakupu še precej vložiti v manjša popravila. Ozrita se raje za avtomobili, ki so SLO porekla (večja sledljivost vzdrževanja v preteklosti), ali za uvoženimi primerki ki imajo urejeno evidenco vzdrževanja (servisna knjiga in priloženi računi o opravljenih servisih). Z znamko avtomobila se ne obremenjujta preveč, pomembnejša je ohranjenost.
Verjetno je najbolje, da najprej preskusita par različnih avtomobilov, izmed njih izbereta dva ali tri modele ki vama najbolje ustrezajo (prostornost, vožnja, počutje...), potem pa se podata v lov za najboljšim primerkom. Pri tem pa računajta, da poleg kupnine za avtomobil potrebujeta še približno tisočaka rezerve (ja vem to je kar 25% kupnine), ki ga bosta porabila za registracijo in zavarovanje, ter preventivni servis in pripravo na zimo. Registracija in zavarovanje zneseta cca 500 EUR, odvisno od obsega zavarovanja in bonifikacije ki jo imata. Redni servis (olje in filtri) 100-150 EUR, komplet dobrih zimskih gum cca 200 - 250 EUR (konec koncev pričakujemo naraščaj in bi bilo zelo neumno zanemariti lastno varnost, dobre gume pa so tudi investicija za naslednje zime). Razlika pa ostane še kakšno manjše popravilo (nove zavorne obloge, kakšen končnik... malenkosti ki z leti in kilometri odpovedo).
Želim vama veliko sreče pri nakupu. Vsekakor pa kot nepoznavalca vzemita s sabo nekoga ki se na avtomobile spozna in mu zaupata, da ne bo tale nakup postal jama brez dna.
LP Tristan01
PS: preden sprašuješ kaj mislimo o določenem modelu, bi bilo dobro opredeliti vajina pričakovanja. Ljudje smo precej različni, prav tako avtomobili različno dojemamo. Če bosta bolj natančno opredelila kaj pričakujeta, vama bomo iz lastnih izkušenj lažje svetovali kateri avtomobil je/bo najboljši približek vajinim željam in potrebam.
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.