Že vnaprej opozarjam, da sem se precej razpisal, čeprav na to temo bi se dalo napisati še precej več. Sem se pa izdatno potrudil z odstavki in raje dal kakšno vejico več kot premalo.
Sam imam Mita 1.4T 135, je precej hitrejši avto od povprečnega, ampak na šiht pridem enako hitro kot ostali, oz. celo počasneje, ker me večkrat dohitijo. Moram pa poudarit, da med vožnjo niti malo ne gledam na porabo bencina (pač sem bil tako pameten, da nisem kupil avta, ki si ga ne morem privoščit, za razliko od ostalih Slovencev), ampak samo na mojo varnost in seveda na varnost pleha.
Recimo na ovinkih in klancih tistega zadaj izgubim (moč nima tolk veze, prej z 1.6 NA 105KM je bilo enako, samo da je pela bolj druga kot tretja, več kot 100km/h tudi ta ne doseže, večina ostalih voznikov pa ne preseže 60km/h), po ravnini kjer se rada sprehaja divjad se mi spet začne približevat (80-90, sam 75-80), v naselju me pa že dohiti (60-70, sam 50-55).
Seveda je za zastopit, da ljudje radi vozijo čimbolj enakomerno, ker na koncu je rezultat 6-7 proti mojim 8l/100km (popoldne celo 11l). Ampak ne moreš vozit v naseljih 70, da potem nadoknadiš prej izgubljeno. Bolje da ne štejem kolikokrat v zadnjem mesecu sem se moral v naselju ustavit na avtobusni postaji, da sem jih spustil naprej.
Samokontrole mislim da imam dovolj, in tukaj jo rabiš pač nekaj več kot pri 100KM avtu, ni pa tudi 200KM avto, ampak bi rekel da je še na meji normale, tudi če rad pritiskaš na gas. Na regionalki hitro prekoračiš 110km/h, ampak so pri Alfi mislili tudi na to, in si lahko nastaviš piskanje pri določeni hitrosti, sam sem nastavil na 110. Res pa da tudi drugače ne bi šel več kot 120, pa še to samo za kratek čas, kjer je dovolj pregledno in ni nobenih stranskih cest.
Veliko bolj kot pridobitev na času se gre za udobno vožnjo. Dobro, v klanec je treba vseeno dat v tretjo (takoj na začetku pomaga tudi druga, ni pa nujna kot pri NA motorju, samo malenkost je treba počakat), če hočeš da bo potegnil. Ampak prožnost v zadnjih treh prestavah je pa neverjetna, v zadnjih dveh je pa celo malenkost boljši od 330Cd E46 204KM, Golf VI GTD 170KM, Octavia III RS 220KM ipd.
Moči seveda včasih mal zmanjka, sploh med prehitevanji ni nikoli preveč. Res pa da ga še nisem dal čipat.
Največji problem je pa navor v drugi prestavi pri okoli 1500 obratih oz. manj kot 2000, največkrat v krožnih, ker pri vključevanju iz stranske na glavno imaš itak v večini primerov stop znak. Za ta problem pomoje ni druge rešitve kot pravočasno prestavljanje v prvo prestavo.
Tukaj je graf navora, ki prikazuje problem:
http://www.squadra-tuning.nl/autos/cate ... to/74.htmlRecimo primer izpred dveh dneh, se približujem krožnemu (bedasti z otokom in spomenikom, ki zastira pogled), nikjer nikogar, hitrost seveda vseeno zmanjšam na 20-30, ko sem že povem zraven pa zagledam AŠ, ki je prišel iz nasprotne strani, hitrost je imel pa za moje pojme preveliko (okoli 40). Bil je pa še precej daleč, tako da sem po prvotnem zaviranju na nekje 15-20 potegnil naprej, ampak avto je šel kakšen meter povsem po polžje. Na srečo je pri mojem uvozu zavil ven, drugače bi pa pač moral zavirat na nulo, če bi hotel it pred njim, bi pa moral on zavirat, kar se je tudi že enkrat zgodilo.
Drugače je bil dež, tako da sem imel v Normal načinu, v suhem že dam v Dynamic in predčasno, pri nekje 20km/h, v prvo prestavo.
Čeprav, ker ima TCT avtomatski menjalnik, tudi prva ni vsemogočna, in je dobro, če si pustiš mal prostora, ker avto precej bolje pospeši, če že prej mal leze, kot pa iz popolne ustavitve.
Glede lažjega prehitevanja, zelo malo je mest kjer bi se dalo prehiteti, kjer se prej ni dalo. Oz. tudi če je možno, je ponavadi polna črta.
Bolj je razlika v tem, da ti pri okoli 70km/h ni treba pretikat v drugo (pa še pri 80 si moral včasih pomislit, če ne bi bila boljša izbira druga, in je tudi nemalokrat bila), ampak greš lepo v tretji mimo. Gre pa tudi v četrti, ampak sam že drugače ne šparam, kaj šele med tako nevarnimi manevri kot je prehitevanje. Pa navzgor lahko šaltaš že pri 4500-5000, naprej moč že začne upadat. Prej pa dlje si ga tiščal, bolje je šlo, čeprav na nekaterih mestih je bilo tudi povsem vseeno če si že pri 5000, ker razen v klanec se tudi ni preveč z veseljem vrtel.
Sam sem ravno zato hotel močnejši avto, da glavna prestava za pospeševanje postane tretja in ne druga. Prej sem moral včasih še na koncu naselja dajat v drugo (3400 namesto 2200rpm).
Pa četrta je sedaj precej bolj uporabna, tako kot prej tretja, s tem da precej bolj živahno vleče.
V naseljih se da komot vozit v peti, ni pa preveč obratov tudi v četrti, pa tudi v šesti še gre, ampak to je potem že mučenje. Prej je šlo v četrti, tudi precej dobro, ker še prejšnjega 1.2 60KM sem pa najraje kar v tretji vozil.
Vsekakor je Fiat 1.4 MultiAir 99kW/135HP eden boljših price/performance motorjev, poceni zavarovanje, odlična prožnost, moj avto ima pa še poceni 195/55/16 gume. Ampak davek je treba vseeno plačat, si kar redni gost na bencinski, 11l pije, če dovolj pogosto izkoriščaš vseh 135 konj. Z mojim načinom vožnje mi po štirih tankanjih še ni uspelo priti pod 11l. Meni osebno je bolj kot velika poraba (naredim pod 10k km na leto) problem majhen tank, ker lahko narediš samo 360-370km, bolj normalno je pa tam okol 500km.
Bi pa rekel da je ravno ta motor neka normala, kar je slabšega je vsekakor preslabotno, pri močnejših je pa že težko govorit o normalnem avtu. Res pa da tudi teža igra vlogo, recimo za Astro J 200KM ni nič posebnega:
http://www.zeperfs.com/en/duel4023-5339.htm