MareA je napisal/-a:Hvala za poduk iz osnov mehanike.

Tvoje računanje je posledica poveličevanja moči in ne navora na obodu kolesa, ki je pravzaprav edini merodajen podatek, če te zanima pospešek. Če podam klasičen primer za demantiranje tvojih navedb; elektromotor na začetku pospeševanja (za razliko od motorjev z notranjim izgorevanjem) nima nobenih obratov in po zgoraj navedeni enačbi je moč = 0, mar ne? In glej ga zlomka, Tesla pospešuje od 0 obr/min tako, da mu ni raven noben cestni motor. Razlog? Navor elektromotorja je praktično enak ne glede na obrate.
Pa še vedno ne razumeš? Ampak razumem ker pač nisem nek pedagoški tip, da bi znal razložit, žal.
- navor na obodu kolesa lahko izračunaš preko moči ali preko navora in prestavnega razmerja - po obeh poteh boš prišel do istega rezultata (če zanemariš izgube na prenosu). Kako pa misliš da se meri moč in navor na dyno? Vse kar dobiš iz dynota je navor + obrati na obodu kolesa, iz tega dobiš samo moč. Navor motorja pa moraš potem izračunat iz vrtljajev motorja.
- za vsako gibanje so potrebni obrati in tudi Tesla šele z gibanjem porablja energijo oz. na kolesa prenaša moč. Statičen navor ne predstavlja nobenega dela, šele ko se avto premakne opravlja delo za kar potrebuje moč. V teoriji, v praksi pa tudi na mestu porablja energijo, ampak temu se reče izgube.
- navor elektromotrja je enak do točke kjer razvije največjo moč (pri Tesli je to pri ~60 kmh, pri manjših avtih prej), potem je moč skoraj konstantna do max obratov, navor pa pada (skladno s formulo ki sem jo prilepil)
- WRX ima hudo turbo luknjo pri normalni vožnji pri normalnih obratih, jasno da je 2.0D za vožnjo v prometu bolj primeren
- Pri AM linkih 2.0D in 2.5 si poglej okenček "naše meritve" in boš videl, da sta ta dva motorja čisto primerljiva
Nič ne poveličujem moči, pravim samo da je nekje točka kjer je NA bencinar po zmogljivosti primerljiv 2.0D. Poglej si WEC sezono 2014, zanimivo da je naslov prvaka osvojila Toyota z 3.7 NA motorjem proti Porsche 2.0T in Audi 4.0 TDI. Ja letos niso imeli šans, ampak boj za tisočinke je hud in zaostanek za 2% nebi ravno mogel imenovati kot čisti poraz NA motorja.
Glede porabe pa seveda ni debate in to v kombinaciji z nepravično trošarino je tudi glavni razlog vseh teh dizlov na cesti.