Živjo!
Glede na število kilometrov bi osebno gledal naslednje:
- kako v avtomobilu sedim in kako naporna mi je vožnja tega avtomobila (pri 38.000 km jih verjetno precej narediš sam)
- motor s 6 prestavami in primerno močjo (na grobo bi rekel, da je vsaj 110 konjev minimum - pač odvisno od velikosti avtomobila - za enoprostorca bi prej rekel 130)
- ko zbereš nekaj modelov s temi karakteristikami, pogledaš preko forumov, pozanimaš, kako je vzdržljivostjo / stroški vzdrževanja in zbereš tistega, pri katerem je to najugodneje, najboljše. Vzdržljivost bi osebno dal pred stroške, saj cenejši deli pa cel kup okvar na koncu pomenijo višjo ceno. Pri taki kilometrini se z garancijo in podobnim nebi obremenjeval, ker verjetno tako ne boš avta servisiral na uradnem servisu, ampak pri kakšnem znancu, kolegu, ki ima normalne cene. Sem imel že tri nove avtomobila, pa nobenega po 30.000 km nisem več peljal na uradni servis.
Moj primer: dobili smo novega družinskega člana in je trenutni avto poleg starosti in prevoženih km (9 let, 200.000) postal premajhen. Ker se ogromno vozimo, so bile zahteve naslednje: dizel (ker je plin v sloveniji nažalost preslabe kvalitete in so sami problemi - mamo avto na plin + najboljši sistem pa vem kako je), 6 prestav, karavan (večji ptrljažnik) ter od opreme: ESP, tempomat, navigacija, bluetooth za radio in mobitel ter motor s čim nižjo porabo (bedarije kot so xenon/led lampe, radarski tempomat, pa branje prometnih znakov, pa start stop in podobne so zame odvečna šara in dvig stroškov vzdrževanja). Večina modelov je imela končno ceno s financiranjem (upoštevaj tudi vse od stroške odobritve, obresti, itnp) ceno krepko preko 20.000 EUR (npr. Seat Leon je prišel čez 22.000 EUR). Izjema je bil na trgu v tistem trenutku Renault Megane 1.5 dCI s 110 KM z 0% obrestno mero, 99 EUR stroškov odobritve (na kredit je dosti manj kot polovica avtomobila) in ceno pod 17.000 EUR (za vse skupaj). Poleg tega je še poslavljajoč model, kar pomeni, da kolikor se je dalo napak, so odpravljene (ziher ne moreš bit pr nobenem modelu); meni je avto prevozno sredstvo in ta nakup je velik kompromis (udobje, men osebno je grd ko p*****a), vendar pa smo dobili kar potrebujemo: avto je "baje" varen, željeno opremo ima, poraba je zelo zadovoljiva (3.8 do 4.6 - odvisno od relacije) pa po 10.000 km še ni nič crknilo
