Ekola. Moje področje
Torej furamo fiesto letnik 2000, 1.3 60KS, cool oprema (klima, servo volan, blokada motorja, kodiran vžig, tonirana stekla, ...). Avto ima okol 87k trenutno. Kupljen po novem letu od prve lastnice. Redno servisiran na uradnem servisu. Skratka avto popolnoma izpraven. V teh 10k km smo jo ob nakupu registriral in kupil letne gume. Nepredvidenih stroškov ali okvar za enkrat ni bilo.
Zdej pa glede motorja. Do leta 2000 maš na voljo 4 motorje. 1.3 60KS, 1.25 16V 75KS, 1.4 16V 90KS in 1.8D 60KS. Po letu 2000 do 2002 pa ni 1.4 16V motorja. Vsi so odlični. Razlikujejo pa se po porabi. Seveda vodi dizel, ki ima vrjetno okoli 5-6 litrov porabe (sklepam po podatkih lastnikov, ki imajo 1.8D escorte, ki ima isti motor). Sledi mu 1.25 16V, ki se giblje med 6 in 7(zelo poskočna zadeva). Zna pogledat tudi nižje. Na koncu pa si mesto vrjetno nekako delita 1.3 60KS in 1.4 16V 90KS(to je tako ali tako bomba za tak mai avto). Slednji so zelo redki! Poraba 1.3 motorja je med 7 in 8 litri. Kdor bo rekel, da mu pije pod 6.5 se 99% laže. 1.4 16V 90KS je pa vrjetno tu nekje zraven vendar so to samo moja sklepanja. Lahko na fordovem forumu povprašaš uporabnika MondeoRS, ki si lasti 95 letnik 1.4 16V 90KS fiesto(vsaj zdi se mi tako).
Glede 1.3 motorja. Servisi so najcenejši od vseh naštetih motorjev. Kot so napisali ima verigo (tud dizl jo ima). Ostala dva imata klinast jermen. Znana težava pri teh motorjih je ventil prostega teka. Strošek cca 15 tisočakov. Se zamenja in je potem mir. Kar se tiče vzdržljivosti pa je po moje ta motor pravi tank.
Menjalnik je dokaj natančen in precizen za tako majhen avto. Všeč mi je tudi kratek hod ročice (lahko bi bil sicer še krajši). Podvozje je pač pesem svoje vrste. Za vožnjo dovolj udobno lega pa je več kot zadovoljiva za tak avto (iz mojega vidika).
Pri karoseriji ni nekih posebnosti. Znana je napaka, da so vrata narobe zakrivljena (prednja preveč notr v spodnjem vogalu) in kamenčki zadevajo rob zadnjih vrat ali rob stebrička (odvisno od števila vrat). Kakšen znak rjavine se najde na pokrovu prtljažnih vrat. Vsaj pri naši se je. Kaj je vzrok ne vem. Je pa samo znak, da nekaj ne štima. Nič hujšega.
Notranjost je na žalost več ali manj plastična. Pač avto nižjega ranga. Stekla se lepo odpirajo in zapirajo(ročni pomik) in sovoznikov senčnik ima ogledalo

Vsaj pri naši je tako. Prednji sedeži so meni povsem udobni in primerni za tak mali avto. Pogrešam edino malenkost več bočnega oprijema, ker avto kljub 1.3 zmore marsikaj pokazat v ovinkih. Pripombo imam edino čez višino zadnje klopi! Sam sem velik 174cm in, če sedeč na zadnji klopi oprem glavo na vzglavnik mi do stropa manjka 2 do 3 cm. Posledica tega, da se prehitro začnejo prtljažna vrata. To je moja edina zamera temu avtomobilu.
Katere napake sem odkril na fiestici. Že zgoraj omenjena narobe pokrivljena vrata. In sicer desna. To se menda popravi, da se segreje vrata in pravilno pokrivi ter nastavi vrata. Poleg znaka rjavine na odtočni luknji prtljažnih vrat se je znak pojavil tudi na spoju dveh delov karoserije pod zadnjo desno lučjo. To pa je tudi vse od znakov rjavine. Če upoštevam, da avto prihaja iz gorenske (veliko mraza, veliko soli) mu niti ne zamerim toliko saj je podvozje popolnoma zdravo. Lahko bi bilo sicer malo bolj zaščiteno vendar mu v 6 letih še nič ne manjka.
Končna hitrost po ravnini mi je pokazal števec 175km/h vendar vem, da mi pri 50km/h laže za okoli 4km/h. Realno gre vrjetno okoli 155, 160km/h. V začetku je bil motor zelo len, ker je avto vozila starejša ženska. Smo ga uspešno oživeli in se zelo lepo suka. Za 1.3 60KS lepo potegne edino na obratih ga pa pač zmanjka. Ko bo velik bo drugače :P
To je več ali manj vse. Upam, da ni predolg spis.
PS: Obstaja tudi fiesta sport od 2000 do 2002 z 1.6 16V motorjem. Ima pa 100KS. Pri nas pa se ni uradno prodajala.