Napisal/-a Wolfgang Ullrich Če jul 26, 2007 2:42 pm
EVO:
Testna vožnja
6. Osnovno pravilo: vozite vi sami! Relacija mora biti dovolj dolga, da prevozite tudi kakšno slabšo cestišče. Pazite na to, da se ne vozite z neregistriranim avtom.
7. Med vožnjo izklopite radio in ventilacijo, tako vam ne bodo ušli neprijetni glasovi, šklopotanja in škripanja.
8. Ali je hladen (!) motor takoj vžgal?
9. Potem, ko je motor ogret, ne sme ugasniti v prostem teku in mora spontano poskočiti, ko pritisnete na plin, drugače je nekaj narobe z vbrizgom, vplinjačem ali vžigom.
10. Močno pospešite, pri tem ne sme kovinsko šklopotati (kaže na okvaro batov oziroma odmične gredi).
11. Med vožnjo na hitro odvzemite plin. Če poka iz izpuha, potem prihaja neizgoren bencin v izpuh (ventili ne tesnijo ali pa je defekten vžig).
12. Poglejte v vzvratno ogledalo. Če se kadi za avtom, ko odvzamete plin, potem so lahko vodila ventilov ali batni obročki obrabljeni. Posledica: velika poraba olja, pri avtih s katalizatorjem boste verjetno morali kmalu zamenjati katalizator.
13. Ali pretikate prestave lahko in brez zatikanja? Najpogosteje opazite škrtanje med pretikanjem navzdol v drugo prestavo.
14. Med vožnjo odvzemite plin pri vtaknjeni katerikoli prestavi. Če menjalnik tuli, ko zavira avto, so verjetno zobniki obrabljeni
15. Če škrta pri hitrem pretikanju, so sinhronski zobniki obrabljeni/poškodovani
16. Poslušajte diferencijal: če tuli, so zobniki/planeti verjetno obrabljeni
17. Preizkus kardanske gredi: v nižji prestavi na hitro odvzemite plin in takoj spet pospešite. Če poka ali škrta imajo križni zglobi preveč “lufta”.
18. Test podvozja: vozite po luknjasti cesti. Če podvozje zelo šklopota je lahko nekaj narobe z vodili/premami ali pa blažilniki niso dobro pritrjeni (popuščeni vijaki).
19. Če avto plava, so blažilniki obrabljeni.
20. Če volan na ravni cesti vibrira oziroma, če celo trza, so lahko platišča poškodovana ali pa kolesa niso scentrirana.
21. Test zavor: na ravni prazni cesti pri hitrosti 30-40 km na uro spustite volan in močno zavrite. Avto mora zavirati naravnost! Vendar bodite pozorni, ob okvarjenih zavorah lahko hitro pristanete v jarku ali pa obcestni svetilki – krivi ste pa vi, ne avto!.
22. Pri tem testu zavor ne smete slišati nobenih kovinskih zvokov, drugače sledijo draga popravila.
23. Test ročne zavore: pri zelo majhni hitrosti zategnite zavoro, zadnja kolesa morajo takoj blokirati. Vendar pozor, nekaterim “francozom” deluje ročna zavora na sprednja kolesa.
24. Preverite ventilacijo in gretje. Poslušajte, če kaj ropota. Ali mogoče gretje smrdi?
25. Če imate čas in voljo se odpeljite v pralnico, da vidite, če strešno okno in ostala okna, pa tudi tesnila vrat in pokrovov tesnijo