Najprej se moramo zavedati, da je pri nakupu takega vozila ravno izguba vrednosti (predvsem prva leta) največji "strošek". Par litrov dodatnega goriva (+/-) na 100 k temu znesku ne prispeva bogvekaj.
Malce bolj prestižna ter zelo dobro opremljena vozila lahko prvo leto izgubijo tudi okrog 30% vrednosti novega (sploh če so naložena z dodatno opremo - na račun katere imamo pri prodaji rabljenega zelo malo - dobro, privlači morebitne kupce, prav na dodatni opremi pa izgubimo največ).
Vzemimo nek random avto v vrednosti 70k EUR (recimo odlično opremljena petica ali A6). Tak bo prvo leto zagotovo izgubil vsaj 25% svoje vrednosti.
Nadalje upoštevajmo še zavarovanje vozila, na račun katerega na letni ravni izgubimo pri zgoraj predstavljenem primeru recimo 3k EUR (full option zavarovanje).
Stroške servisov pustimo pri miru.
Za prvo leto:
70k EUR, 25% = cca 17k EUR prvo leto (oziroma lahko tudi več)
3k EUR za zavarovanje
-----------------------------
20k EUR za obratovanje vozila
Vzemimo, da s takim prevoznim sredstvom prevozimo 30k km na letni ravni.
Vzemimo za ceno goriva kar okrogel 1 EUR.
Preglejmo primer pri katerem avto porabi varčnih 10l (1) ter primer s porabo 15l/100km (2).
1. 3000 EUR
2. 4500 EUR
Razlike je torej 1500EUR, kar znese glede na strošek obratovanja vozila (vsaj 20k EUR - prvo leto, potem postopoma malce manj) manj kot 10%. Torej zanemarljiv delež.
Ko govorimo o dragih ter novih vozilih, poraba nima neke hude veze kakor vidimo. Gre bolj za marketinški trik, s katerim podjetja vabijo naivne stranke. Ta vozila niso namenjena varčevanju. Zato se mi vedno smeji, ko nekdo tako gleda na porabo pri vozilih tega ranga.
