Lej ne bom ti solil pameti če ti avto s prižgano klimo laufa na 2000 obratih, ampak prosim lepo, zavore, volanski drog, gume in kar spada k tem komponentam avtomobila
morajo biti brezhibne. Si povsem prepričan, da je vožnja z "malo zvitimi" diski varna, če ti avto trese? Če bo pa kaj narobe šlo, boš pa klel...
Vzdrževanje dizlov pa bencincev je nekje tu-tu, v kolikor imaš avto, ki ga sam pravilno voziš, redno servisiraš in tudi sicer paziš nanj. Mogoče je v servisih par € razlike, pa vendar, je men osebno vseeno al dam za servis 210 € al pa 230 € npr. Edino kar zna biti problem je, če ti pri dizlu crkne kak injektor ali pa turbina - čeprav tudi bencinci imajo dele motorja ki lahko crknejo pa tudi niso poceni. Tak da zdej sam zato dizla ne it kupit, ker je vzdrževanje drago, je malo mimo, sploh glede na število kilometrov ki jih delaš. Recimo pri meni ni bilo dileme bencinc vs dizel (1.6 motor mi je na testu pil 9 L, 1.9 pa 5.3 l - sploh ni blo debate kaj vzet).
Osebno bi naredil takole: zapleji avto do mehanika, pa naj ti celoten avto pregleda in pove, v kakem stanju je - bo treba menjat roke (al kak se reče tistemu delu ko drži podvozje pa kolo), v kakšnem stanju so armortizerji, koliko te bo prišel naslednji veliki servis, kako je z akumulatorjem, celotnim zavornim sistemom (npr. tudi kabli do zavor) pa si izračunaj koliko strškov imaš, če bi hotel avto tipi-topi porihtat. Če pride več sto €, je vredno razmislit kaj naredit. Za avto od tvoje mami je spet sranje, ker ne veš v kakem stanju je motor, če ni bil redno menjan olje - maš spet tveganje.
Glede kaj kupit in tvoje število kilometrov pa menim takole: pri 30.000 km na leto, bi ti skoraj prišel prav malo večji avto kot so ibize, poloti in podobna majhna pizdarija. Glede nato, da si precej na avtocesti, mestne vožnje pa nimaš veliko, bi osebno privarčeval toliko, da bi lahko vzel Seat Leona oz. Seat Toleda (oboje stara modela), Golf V, Passat, Octavia kateri ima vgrajen 1.9 TDI motor s 110 km. Ta motor je prednik trenutnega 1.9 TDI s 105 KM ki se tudi počasi poslavlja. Omenjeni 110 KM motor je po mojem, če ne furaš 170 po avtocesti, biser. Šparaš, maš s klimo v 1.4 Tone težkem toledu 4.3 l, voziš konkretno pa mogoče čez 6 l priležeš... samo nekaj ne pozabi: dizle se vozi med 1800 in recimo 2500 rpm, tak da navijanje obratov proti 4.000 rpm v kolikor češ met avto dolgo, pozabi

. Pa še to, če boš vzel avto iz koncerna VW-Skoda-Audi-Seat, javi, pa ti dam številko od nepooblaščenega serviserja v Laškem. Tipi majstri, cena pa po dogovoru - saj veš je razlika če plačaš kaj državi ali pa ne,... Če pa kaj drugega, ti bomo pa tudi našl na forumu servis, da bodo poštimal kot je treba.