Napisal/-a nebivedu Če dec 17, 2009 9:54 pm
Če bi rad terenca, sicer majhnega, ampak vzdržljivega s poceni deli ti predlagam ferozo ali vitaro (oboje imam doma, poleg chervoleta in toyote).
feroza - vzdržljiv in obusten pa zelo poceni avto. Malo prostora in dost neudoben - zadaj listnate vzmeti, spredaj torzija, ampak zato pa s tem ni nobenega problema. Majhna omejitev je še mašina. Je samo bencinar 1600ccm in s samo 83 (frgazer) in 95km (efi).
Redni servis na 10.000km te stane
- 4 svečke - 12 evrov
- zračni filter - 10 evrov (so se pocenili iz 27 na 10 v zadnjem mesecu)
- oljni filter - 3 evre
- bencinski filter - 1.9 evra (predlagam da ga menjaš vsako menjavo ali dve olja, ker imajo na naših pumpah zelo svinsjki bencin)
- olje motul 10W40 - 5 litrov 32 evrov
torej skupaj 60 evrov.
Večji servis te pride pa dodatno še
- jermen 15 evrov
- napenjalec 23 evrov
- vodna pumpa 29 evrov
- zavore prednje 32 evrov
- zavore zadnje 19 evrov
- vsi štirje amortizerji - 216 evrov (52 prednji in 56 zadnji)
Res poceni avto, za malo denarja se voziš brez problemov. Jaz jo furam vsdakodnevno, zdej ima že čez 450.000km (od tega sem jih jaz naklepal 240.000), pa avto kr dela. Ta mesec sem zamenjal komplet končnike (obnova vseh 8 končnikov je 110 evrov) po 19 letih je to prva menjava končnikov, pa delam z avtom ko svinja z mehom.
vitara - cenovno nekje tam kot feroza(po materialu), vzdržljiv malo manj, ampak veliko bolj udoben, ker ima spredaj in zadaj vijačne vzmeti. Imaš pa 2 verzije z več motorji. 3 vrata in 5 vrat (to imam doma), pa 1.6, 2.0 in 2.5 bencinske motorje, pa 1.9 dizel in PSA koncerna (peugeot, citroen 1.9hdi motor).
Pogoni na obeh avtih so identični - 5 visokih prestav, 5 nizkih prestav (reduktor), prednji pogon priklopljiv, zadnji stalni. Pogoni so zelo vzdržljivi in je z njimi zelo malo problemov. Na domači ferozi je vse 19 let staro in še prvo, na vitari sva sprednji kardan že menjala (samo križe - 8 evrov komad).
Oba avta imata pa zelo podoben problem - pleh, če ni zaščiten gnije. Mašine vzdržljive, podvozje vzdržljivo, le pleh školjke gnije.
Novejše feroze z oznako fulltime se izogibaj. Ima zaporo sredinskega diferenciala in stalni 4x4 pogon, vendar nima nizkih prestav(reduktor), kar pa je slabost na terenu, ker avto nima dovolj moči (samo 1600ccm in 95km).
Potem pa imaš še podobne avtomobile kot fulltime ferozo - rav4 in daihatsu terios, vendar ima rav4 orenk več konjev(125 do 150), terios pa manjšo težo in prirejen menjalnik z zelo kratko prvo prestavo, da nadomešča reduktor.
Ostale terence nekak odsvetujem za prvi avto. Recimo suzuki samurai je odličen avto, samo prostora je obupno premalo, ker niti flaže za plin ne spraviš vanj, frontera je opel in pregovorno ni zanesljiv avto, mitsubishi pajero je pa tudi dober terenec, samo dragi deli, pa ima enak problem kot vitara ali feroza - gnije.
Ostali večji terenci pa so še orenk dražji že ob nakupu, potem pa vsak del tudi ni poceni.
freelanderjev IRD problem se pojavlja pri lastnikih freelanderjev, ki nimajo pojma o nekaterih tehničnih zahtevah terencev. Problem večinoma nastane pri avtomobilih, ki imajo prednje gume bolj obrabljene kot zadnje, ali obratno. Terencem se namreč ne menja dveh gum, dveh pa naslednje leto. Menja se vse 4 naenkrat ali pa celo vseh 5 z rezervo in na vsakih 5 do 10k kilometrov se gume zavrtijo (prednja leva na prednjo desno, prednja desna na zadnjo desno, zadnja desna na rezervo, rezerva na zadnjio levo in zadnja leva na prednjo levo). Če to delaš kolikor toliko redno, se IRD problem ne pjavlja, ker imaš vse gume enakomerno obrabljene.