
80-120 kmh v 5. prestavi ni odvisno samo od prožnosti motorja ampak tudi od prestavnega razmerja, lepo bi bilo če bi pri tem testu tudi kdo objavljal obrate motorja, ta mentaliteta da pri 80 se pa mora prestavit in vozit v 5. (ali 6.) je čisto zgrešena. Kaj če je menjalnik samo 5. stopenjski? A potem se pa ta test opravlja v 4. in 5. prestavi?
Drugače je pa iz številk navora na papirju dokaj enostavno izračunati moč motorja pri posameznih obratih:
Obrati / Mazda 120 / 1.4 TSI (90 kW)
1.500 / 19 kW / 31 kW
2.000 / 37 kW / 42 kW
2.500 / 46 kW / 52 kW
3.000 / 60 kW / 63 kW
4.000 / 88 kW / 84 kW
5.000 / 88 kW / 92 kW
Mislim da Mazdin motor še zdaleč ni tak, da bi ga moral ves čas gnati v obrate.
Poglejmo še prestavna razmerja, pri Mazdi pomeni pospeševanje od 80-120:
- v 5. prestavi od 1.970 do 2.955 rpm
- v 6. prestavi do 1.600 do 2.400 rpm
Pri 140 PS Golfu TSI (nisem dobil prestavnih razmerij za 122 PS) pa:
- v 5. prestavi od 2.099 do 3.148 rpm
- v 6. prestavi od 1.795 do 2.693 rpm
Prestavna razmerja sem izračunal s tem kalkulatorjem, upam da je prav.