Eno stvar je treba povedat: verjetno ni toliko pomembna velikost motorja, kot moč (energija), ki jo je treba proizvesti za premikanje avtomobila. Majhen mlinček je pač treba priganjati v obrate, da ponudi želen pospešek - velik motor (npr. V8 ) pa ima dovolj moči in navora, da že skorajda v 'idle' poganja avto.
Tako tudi npr. Volkswagnov 1.4 TSI ne porabi dosti manj (če ne včasih več) kot stari klasični 1.6. Motor je po prostornini manjši, ampak za določen pospešek (in tudi vzdrževanje visoke hitrosti/premagovanje upora) je pač potrebno toliko in toliko energije. Ne moreš mimo tega.
"Konje je treba nafutrat" - če jh priganjaš, bodo pač tudi pili.
Itak pa velja - kdor kupi avto z veliko mašino (in po možnosti avtomatiko), pač mora veti v račun večjo porabo. Čeprav ni nujno, da bo poraba zares bistveno večja kot pri 'varčnejših' avtomobilih (glej zgoraj).
No, tukaj je vendarle treba upoštevati še kaj več kot zgolj prostornino motorja.uros_p je napisal/-a:... z avtom X5 s 3.0 dizel motorjem in porabo 10l, je prej sramota kot hvaljenje. Če nov nemec s 3.0 in dizel motorjem ne more imeti nižje porabe kot 15 let star američan s 3.5 V6 bencinskim motorjem in avtomatskim menjalnikom (moj avto), ki ima mimogrede pri normalni mešani vožnji pravtako 10l porabe, potem bi prej rekel da so evropejci pretpotopni požeruhi. .
Tvoj avto je limuzina (morda kak Chrysler stratus ali nekaj podobnega - sklepam po sliki v tvojem avatarju, kjer pa se ne vidi najbolje), primerjaš pa ga z X5.
X5 je pač SUV, ki je težji, večji (precej več zračnega upora kot klasične limuzine, ki so glede tega ponavadi zelo aerodinamične), ima 4x4 pogon in širše gume... jasno da je za premikanje takega avta pač treba več energije.
Trenutna tehnologija pa tudi ne more iz mašin iztisniti več kot ponujajo sedaj, izboljšave so (bodo) minimalne, še lep čas.
Glede dizlov je treba vedeti, da izkoriščajo predvsem dve ugodni lastnosti:
- večjo kompresijo (ki je bencin ne prenese)
- večjo specifično kalorično vrednost dizel goriva (v določeni količini dizla je pač shranjeno več energije kot v enaki količini bencina).