Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Pe mar 12, 2010 2:00 pm

Uf, koliko modrovanja...

Eno stvar je treba povedat: verjetno ni toliko pomembna velikost motorja, kot moč (energija), ki jo je treba proizvesti za premikanje avtomobila. Majhen mlinček je pač treba priganjati v obrate, da ponudi želen pospešek - velik motor (npr. V8 ) pa ima dovolj moči in navora, da že skorajda v 'idle' poganja avto.

Tako tudi npr. Volkswagnov 1.4 TSI ne porabi dosti manj (če ne včasih več) kot stari klasični 1.6. Motor je po prostornini manjši, ampak za določen pospešek (in tudi vzdrževanje visoke hitrosti/premagovanje upora) je pač potrebno toliko in toliko energije. Ne moreš mimo tega.
"Konje je treba nafutrat" - če jh priganjaš, bodo pač tudi pili.

Itak pa velja - kdor kupi avto z veliko mašino (in po možnosti avtomatiko), pač mora veti v račun večjo porabo. Čeprav ni nujno, da bo poraba zares bistveno večja kot pri 'varčnejših' avtomobilih (glej zgoraj).

uros_p je napisal/-a:... z avtom X5 s 3.0 dizel motorjem in porabo 10l, je prej sramota kot hvaljenje. Če nov nemec s 3.0 in dizel motorjem ne more imeti nižje porabe kot 15 let star američan s 3.5 V6 bencinskim motorjem in avtomatskim menjalnikom (moj avto), ki ima mimogrede pri normalni mešani vožnji pravtako 10l porabe, potem bi prej rekel da so evropejci pretpotopni požeruhi. .
No, tukaj je vendarle treba upoštevati še kaj več kot zgolj prostornino motorja.
Tvoj avto je limuzina (morda kak Chrysler stratus ali nekaj podobnega - sklepam po sliki v tvojem avatarju, kjer pa se ne vidi najbolje), primerjaš pa ga z X5.
X5 je pač SUV, ki je težji, večji (precej več zračnega upora kot klasične limuzine, ki so glede tega ponavadi zelo aerodinamične), ima 4x4 pogon in širše gume... jasno da je za premikanje takega avta pač treba več energije.

Trenutna tehnologija pa tudi ne more iz mašin iztisniti več kot ponujajo sedaj, izboljšave so (bodo) minimalne, še lep čas.
Glede dizlov je treba vedeti, da izkoriščajo predvsem dve ugodni lastnosti:
- večjo kompresijo (ki je bencin ne prenese)
- večjo specifično kalorično vrednost dizel goriva (v določeni količini dizla je pač shranjeno več energije kot v enaki količini bencina).
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
rok46
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2861
Pridružen: Ne avg 01, 2004 6:32 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a rok46 Pe mar 12, 2010 3:14 pm

_BANDIT_ je napisal/-a:@lizard

Se strinjam. Poleg tega ima Ferrari tud drugo zaporedje vžiga, kar mu daje povsem drug zvok.

@rok46

Primerjaj avte istih letnikov. Ne mešat enega starega amerikanca, ki ima vergaser in novega japonca al pa BMWja. Tanovi ameriški motorji tud niso več tisto, da kar teče not, efekta pa nobenega ampak so glih tolk izpopolnjeni kot kakšen BMW in če primerjaš med sabo identičen avto (podobna teža, podobni konji in podoben menjalnik) boš dobil tudi zelo podobne porabe.

Se pa strinjam, da tastari pa pokurjo lahko tud 3 x preveč. Zadostuje malekost razštelan vergaser in neznanje voznika in motor lahko kuri 40 namesto 15. Pa tud je treba upoštevat dejstvo, da so tastari ameri bli narejeni brez skrbi za porabo, ker to takrat, ko so bili konstruirani, ni igralo kakšne pomembne vloge.
Lahko pa probaš primerjat kakšnega starega amerikanca in recimo isti letnik evropejca, pa boš videl, da evropejec ne nudi nič avta napram amerikancu, porabe pa tudi pri teh niso bile nizke. Nižje so bile predvsem zaradi nižjih mas vozila ter ustrezno manjših in švohnejših motorjev. Sam pač tko je blo, amerikanci so hoteli imeti veliko od avta, in jih ni brigala poraba, v evropi pa je bila strategija precej drugačna. Od takrat se je zgodba že zelo spremenila in tudi amerikanci so naredili velik korak k manjši porabi.


jst to vem, govoru sm ta dva avtomobila, ker je sam dal primerjavo med nijma dvema in ker je blo zgražanje nad porabo X5, kater je mimogrede čisto druzga ranga kot njegov avto ( če je to tist iz avatarja).

bodo pa vsekakor amerikanoti mogl vpeljat več dizelskih vozil, oz motorjev, ker je na žalost situacija v svetu danes taka kot je. vem za eno anekdoto ko je bil nek znaec v ameriki in ko je omenu da sam vozi dizla, je doživel skoraj rečeno zgražanje, češ kaj pa je to sploh dizl, da to imajo samo tovornjaki in da to pri nji ne bo nikoli se prodajalo. in še večje presenečenje je blo to, ko je ugovotu, da je na malokateri črpalki sploh možno natankat dizla...no čez par mescev ko je šou nazaj v slovenijo, je pa temu svojmu cimru samo pokazal reklamni pano, kjer je bmw oglaševal svojo 320d... ;)
Slika
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Pe mar 12, 2010 3:26 pm

branee je napisal/-a:
ker si lastim avto s 3.5l in 350 konji ?


Buick G. National letnik 1986 je imel 3.8l V6 motor s turbino z 245hp in 481Nm . V tistem času je ta avto pometel tudi s corvetto.
To sem omenil čisto tako, da boš vedel, da so v ZDA že tudi pred dobrimi 20leti serijsko izdelovali motorje, ki so glede na velikost prostornine bolj naviti. Pa še veliko U.S. motorjev se najde, ki bi bili zate bolj sprejemljivi zaradi razmerja; prostornina/konji Tako, da danes to sploh ni več problem, da nebi bili sposobni kaj takega narediti. Saj je že veliko U.S. avtomobili z (žal) samo 4 cyl., in dovolj konji, ampak vi ji ne opazite, ker ste prepričani, da so vsi amerikanci 5.0l + in 100hp. Je pa res, da ni tako zelo navitih, kot pri japoncih, kar je zame zelo pomebno in velik plus.
 
Uporabniški avatar
gepl83
Uporabnik
 
Prispevkov: 817
Pridružen: Po avg 27, 2007 3:19 pm

Napisal/-a gepl83 Pe mar 12, 2010 3:39 pm

Moč in navor ste že čist obdelal, zdj je treba pa še lego mal, pa okretnost. :D
GQ
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Pe mar 12, 2010 3:41 pm

gepl83 je napisal/-a: zdj je treba pa še lego mal, pa okretnost. :D


Za dobrega voznika ni to noben problem! :twisted:


rok46 je napisal/-a:bodo pa vsekakor amerikanoti mogl vpeljat več dizelskih vozil, oz motorjev, ker je na žalost situacija v svetu danes taka kot je.


Jaz vseeno mislim in upam, da se to ne bo zgodilo. Dizel je zame totalen bulshit in traktorsko sranje. To je res samo za šleparje in superduty pick upe za tiste, ki jih potrebujejo.

rok46 je napisal/-a: bistvo tega je to, da vi s svojimi starimi amerikanci ne morete primerjat svoje porabe in govort da je sramotno in bla bla bla, ker vi ŠPARATE na porabi, ker se BOJITE prtisnt zarad porabe, ker veste kakšna bi bla le-ta realna, če bi bla vožnja tko dinamična kot pri tistem ki si lasti X5 ali podoben stroj (pustmo tiste k majo tak avto za šminko, kar je neumnost). še 1x point tega je da se pri tem rangu avtomobilov ( X5, ML, Q7) dela biznis, VI se pa cijazte po jajcih od doma u službo pa u hura diskont po mleko in sok.



:?: :?: kje je smisel tvojega posta?
Res se velikokrat cjazim, saj mi drugega ne preostane v mestni gužvi in zaradi tega je poraba predvsem večja! Če pa misliš pod dinamično vožnjo gas na polno in po 8-10ih metrih zaviranje na polno, to me pa res ne boš videl. Tako ne vozim nikoli pa ne, ker bi me tako zelo skrbela poraba, ampak, ker je taka vožnja neudobna, neumna in tudi nevarna. To počnejo cestni pavijani.
In ja, ker vozim tako zelo požrešen avto živim od plesnivega kruha in postane vode :har :roll:
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus Pe mar 12, 2010 4:18 pm

cruiser1 je napisal/-a:
gepl83 je napisal/-a: zdj je treba pa še lego mal, pa okretnost. :D


Za dobrega voznika ni to noben problem! :twisted:


Napačno razmišljaš. Če bi vsi mislili tko kot ti, bi se vozili v kočijah z motorji. :lol: ;)

rok46 je napisal/-a:bodo pa vsekakor amerikanoti mogl vpeljat več dizelskih vozil, oz motorjev, ker je na žalost situacija v svetu danes taka kot je.


Jaz vseeno mislim in upam, da se to ne bo zgodilo. Dizel je zame totalen bulshit in traktorsko sranje.To je res samo za šleparje in superduty pick upe za tiste, ki jih potrebujejo.


Kritiziraš nas, ki imamo "nekaj proti" ameriški avtomobilski industriji in mentaliteti trga, in potem izjaviš takšno cvetko. Tipičen redneck odgovor, pa reči karkoli hočeš. :D
Zadnjič spremenil Daedalus, dne Pe mar 12, 2010 6:20 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Pe mar 12, 2010 4:39 pm

rok46 je napisal/-a:pa vi niste normalni pr tej porabi!

x5 3.0d pri porabi 10l ... bla bla bla ..., ker predvidevam da če maš tak avto, si kak privatnik (alkarkolže) in delaš BIZNIS in da ti tak avto, ki te pripelje od točke A do točke B v pravem času lahko zagotovi na čase tolko dnarja, da lahko tisto X5 takoj tam prkeraš.


Ti, ti, falot ti, kakšne streljaš.

rok46 je napisal/-a: bistvo tega je to, da vi s svojimi starimi amerikanci ne morete primerjat svoje porabe in govort da je sramotno in bla bla bla, ker vi ŠPARATE na porabi, ker se BOJITE prtisnt zarad porabe, ker veste kakšna bi bla le-ta realna, če bi bla vožnja tko dinamična kot pri tistem ki si lasti X5 ali podoben stroj (pustmo tiste k majo tak avto za šminko, kar je neumnost).


Ne, mi s starimi amerikanci za 2.000 evrov se pa res ne mislimo primerjati z novimi nemci za 80.000€, ne vem od kot ti ta ideja? Mislim, da se vi na vse načine otepate misli, da vaš novi avto z manjšo kubituro in ki je 40x dražji (dobesedno) ne zna piti manj kot 15 let stari američani... Ampak to je vaš problem.

rok46 je napisal/-a: še 1x point tega je da se pri tem rangu avtomobilov ( X5, ML, Q7) dela biznis, VI se pa cijazte po jajcih od doma u službo pa u hura diskont po mleko in sok.


Ker si želim biti BIZNISMEN, si grem jutri po kredit in po novega X5. Od tega trenutka dalje bom avtomatsko postal direktor in ker bom od točke A v točko B prišel ob pravem času bom že samo s tem zaslužil za tri nove X5. X5 je namreč imun na radarje in omejitve. Pri tem avtu ni kolon, če pa so, pa se mu umaknejo, kajti prihaja chuck norris, pardon, biznismen. Ko X5 pride do semaforja, mu ta avtomatsko preklopi na zeleno. Če pa semafor ne dela, potem velja pravilo X5 in ne pravilo desnega. Skratka to ti je biznis, ko se pelješ od točke A do točke B in s tem močno služiš. Služiš x 5.

rok46 je napisal/-a:dejte že 1x realno gledat na use skp!


Aja, pardon.

sonic je napisal/-a:...No, tukaj je vendarle treba upoštevati še kaj več kot zgolj prostornino motorja.
Tvoj avto je limuzina (morda kak Chrysler stratus ali nekaj podobnega - sklepam po sliki v tvojem avatarju, kjer pa se ne vidi najbolje), primerjaš pa ga z X5.
X5 je pač SUV, ki je težji, večji (precej več zračnega upora kot klasične limuzine, ki so glede tega ponavadi zelo aerodinamične), ima 4x4 pogon in širše gume... jasno da je za premikanje takega avta pač treba več energije.
...

Točno tako. Jaz niti slučajno ne mislim primerjati teh avtov, ker je enostavno nemogoče. Podatek sem zapisal zato, ker se je govorilo o tem, kako so američani požrešni in nato izpostavilo "ekonomičnost" X5. Ne glede na to, da teh dveh avtov ni mogoče primerjati, je poraba 10, oz. 12 litrov za 3.0 Dizel ogromna.
Recimo RAM letnik 2010, o katerem je tema, je recimo dosti večji, njegova poraba pa je pri 5.7l HEMI V8 bencinskem motorju od 11.8 na odprtem do 16.8 v mestu. Temu recimo prej jaz rečem nizka poraba.
Slika
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Pe mar 12, 2010 4:59 pm

Daedalus je napisal/-a:Kritiziraš nas, ki imamo "nekaj proti" ameriški avtomobilski industriji in mentaliteti trga, in potem izjaviš takšno cvetko. Tipičen redneck odgovor, pa reči karkoli hočeš.


Lahko tako rečeš! Nimam nič proti. Ker tole o dizlih je pa čisto moje razmišljanje in osebno prepričanje. Tu ni več fora kaj je bolje, kdo je boljši, kdo ima prav in kdo ne in nima nobene veze z ameriškimi avtomobili ali nemškimi ali japonskimi ali...
Okoli dizlov se ne bom šel kaj je bolje! Lahko mi vsi dokažete, da je dizel v vsemu boljši in tudi, če vse firme začno izdelovati samo še dizelske avtomobile, bom jaz še vedno raje imel bencin :D .
 
nalcoq4
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 515
Pridružen: Sr jul 15, 2009 6:58 pm
Kraj: Ljubljana - Bežigrad

Napisal/-a nalcoq4 Pe mar 12, 2010 5:10 pm

Dejstvo je da so Večina US avtov gare . Majo pa kr neki nabrušenih dijamantov (Mustang,Camaro,Corvette) Ampak proti japoncem nimajo za bureq.

;)
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Pe mar 12, 2010 7:11 pm

Camaro je dokaj všečno vozilo in rumen tudi lepo izstopa na povprečnih slo ulicah. Pa tudi kakšna mladenka se obrne.
 
Uporabniški avatar
Corleone
Novinec
 
Prispevkov: 333
Pridružen: So feb 03, 2007 6:44 pm

Napisal/-a Corleone Pe mar 12, 2010 7:29 pm

uros_p je napisal/-a:
rok46 je napisal/-a:Ker si želim biti BIZNISMEN, si grem jutri po kredit in po novega X5. Od tega trenutka dalje bom avtomatsko postal direktor in ker bom od točke A v točko B prišel ob pravem času bom že samo s tem zaslužil za tri nove X5. X5 je namreč imun na radarje in omejitve. Pri tem avtu ni kolon, če pa so, pa se mu umaknejo, kajti prihaja chuck norris, pardon, biznismen. Ko X5 pride do semaforja, mu ta avtomatsko preklopi na zeleno. Če pa semafor ne dela, potem velja pravilo X5 in ne pravilo desnega. Skratka to ti je biznis, ko se pelješ od točke A do točke B in s tem močno služiš. Služiš x 5.


rok46 je napisal/-a:dejte že 1x realno gledat na use skp!


Aja, pardon.


Jaz in verjetno še marsikdo na tem forumu drug pa se dan za dnevom obremenjuje kako zaslužiti čimveč denarja, pa se sploh nisem zavedal, da je tako preprosto. :DDD :DDD :DDD
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Pe mar 12, 2010 8:23 pm

uros_p je napisal/-a:Recimo RAM letnik 2010, o katerem je tema, je recimo dosti večji, njegova poraba pa je pri 5.7l HEMI V8 bencinskem motorju od 11.8 na odprtem do 16.8 v mestu. Temu recimo prej jaz rečem nizka poraba.


Nevem zakaj, ampak tole ti težko verjamem ;)
Meni clijek pije 6 litrov pa imam 165 gume pa avto ima 940kg.
Ta žvad bo pila pa 12 litrov :lol: pa ja da. Po bregu dol.
 
Uporabniški avatar
_BANDIT_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1111
Pridružen: Če feb 27, 2003 9:23 am

Napisal/-a _BANDIT_ Pe mar 12, 2010 8:59 pm

nalcoq4 je napisal/-a:Dejstvo je da so Večina US avtov gare . Majo pa kr neki nabrušenih dijamantov (Mustang,Camaro,Corvette) Ampak proti japoncem nimajo za bureq.

;)


Itak, naštel si par avtov, ki jih pač poznaš. Jih je še kar nekaj, ki jih ti ne poznaš in so prov fajni in tudi tehnološko dovršeni.

Japonci so na istem. Poznaš par modelov, ki so na nivoju, večina je pa povprečje.

gepl83 je napisal/-a:Moč in navor ste že čist obdelal, zdj je treba pa še lego mal, pa okretnost. :D


In smo spet pri tem, da povprečen slovenski "poznavalec" USA avtov trdi, da so podvozja ameriških avtov na nivoju izpred 30 let, to svojo trditev pa pa podkrepi s tem , da je nekje slišal, da ima tudi tazadnja vette še vedno listnate fedre, je tako?
http://www.zup-racing.com/
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! Slika
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Pe mar 12, 2010 9:08 pm

_BANDIT_ je napisal/-a:
nalcoq4 je napisal/-a:Dejstvo je da so Večina US avtov gare . Majo pa kr neki nabrušenih dijamantov (Mustang,Camaro,Corvette) Ampak proti japoncem nimajo za bureq.

;)


Itak, naštel si par avtov, ki jih pač poznaš. Jih je še kar nekaj, ki jih ti ne poznaš in so prov fajni in tudi tehnološko dovršeni.

Japonci so na istem. Poznaš par modelov, ki so na nivoju, večina je pa povprečje.


Ne, ne! Japonci so zakon! Saj tko praujo usi sošolci pa tud sošolkam so bolj ušeč. Pa itak sm use revije prelistu pa so not sami hudi japonci z spojlerji. Ej stari, amerikanci so pa čist bedni k so sam za naraunost. to usi u naši vasi praujo.


:EE
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Pe mar 12, 2010 9:26 pm

mišek je napisal/-a:
uros_p je napisal/-a:Recimo RAM letnik 2010, o katerem je tema, je recimo dosti večji, njegova poraba pa je pri 5.7l HEMI V8 bencinskem motorju od 11.8 na odprtem do 16.8 v mestu. Temu recimo prej jaz rečem nizka poraba.


Nevem zakaj, ampak tole ti težko verjamem ;)
Meni clijek pije 6 litrov pa imam 165 gume pa avto ima 940kg.
Ta žvad bo pila pa 12 litrov :lol: pa ja da. Po bregu dol.


Nisem lastnik tega avta in ne morem trditi na podlagi svojih izkušenj. Ampak na podlagi izkušenj drugih ameriških vozil, lahko povem, da podatki na papirju kar dobro odsevajo realno stanje. In podatki na papirju za Dodge RAM 5.7 HEMI V8, l.2010 z maksimalno dodatno opremo (LARAMIE) in podaljšano kabino za 5 potnikov (quad), so, citiram: "EPA est. MPG 14 city/20 hwy ", pri čemer MPG pomeni miles per gallon in za izračun v litri/100 km, moramo uporabiti kalkulator ali pa google: Unit Conversions in vidimo da 14mpg pomeni 16.8 l/100 km, 20mpg pa 11.76 l/100 km. In še to, 3.7 l V6 motor ima približno enako porabo kot 5.7l HEMI V8. Razlog tiči verjetno ravno v tehnologiji HEMI, zaradi česar lahko poraba pade tudi do 20%.
Slika
 
Uporabniški avatar
branee
Uporabnik
 
Prispevkov: 811
Pridružen: Po feb 15, 2010 9:39 pm

Napisal/-a branee Pe mar 12, 2010 10:17 pm

vsak ma svoj avto in od vsakega je najbolsi pa bo mir :D
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Pe mar 12, 2010 10:26 pm

branee je napisal/-a:vsak ma svoj avto in od vsakega je najbolsi pa bo mir :D

off: Ja, vendar, ce ti ne bi lepil nekih youtube posnetkov in izpostavljal japoncev v temi americana, bi se to ze prej zakljucilo. Lepo prosim enkrat sem te ze opozarjal naslednjic bo karton.
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
Jackal81
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po jan 24, 2005 8:41 pm
Kraj: SLP

Napisal/-a Jackal81 Pe mar 12, 2010 10:30 pm

uros_p je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:
uros_p je napisal/-a:Recimo RAM letnik 2010, o katerem je tema, je recimo dosti večji, njegova poraba pa je pri 5.7l HEMI V8 bencinskem motorju od 11.8 na odprtem do 16.8 v mestu. Temu recimo prej jaz rečem nizka poraba.


Nevem zakaj, ampak tole ti težko verjamem ;)
Meni clijek pije 6 litrov pa imam 165 gume pa avto ima 940kg.
Ta žvad bo pila pa 12 litrov :lol: pa ja da. Po bregu dol.


Nisem lastnik tega avta in ne morem trditi na podlagi svojih izkušenj. Ampak na podlagi izkušenj drugih ameriških vozil, lahko povem, da podatki na papirju kar dobro odsevajo realno stanje. In podatki na papirju za Dodge RAM 5.7 HEMI V8, l.2010 z maksimalno dodatno opremo (LARAMIE) in podaljšano kabino za 5 potnikov (quad), so, citiram: "EPA est. MPG 14 city/20 hwy ", pri čemer MPG pomeni miles per gallon in za izračun v litri/100 km, moramo uporabiti kalkulator ali pa google: Unit Conversions in vidimo da 14mpg pomeni 16.8 l/100 km, 20mpg pa 11.76 l/100 km. In še to, 3.7 l V6 motor ima približno enako porabo kot 5.7l HEMI V8. Razlog tiči verjetno ravno v tehnologiji HEMI, zaradi česar lahko poraba pade tudi do 20%.


Citiraš od kod? Proizvajalčevega prospekta?

Osebno sem vozil nekaj časa Dodge Durango (SUV) z 5.7L Hemi motorjem. Glede na to da ima zverina skoraj 3 tone in da nisem ravno gledal na porabo, se mi je gibala med 20 in 22 litri (dnevne relacije 50km z nekaj malega mestne vožnje).

In kaj je v HEMI tehnologiji tako superiornega od ostalih, da ima manjšo porabo? Polsferična zgorevalna komora? Mogoče... bo pa zato HEMI zaradi oblike glave imel vedno samo po 2 ventila.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Pe mar 12, 2010 11:17 pm

Jackal81 je napisal/-a:
Citiraš od kod? Proizvajalčevega prospekta?



Citiram od tukaj. Link je podal že uporabnik CHAN nekaj strani nazaj. Pod modelom izberi izvedbo LARAMIE 4x2, ki ima dvokolesni pogon in 5.7 HEMI motor ter vso opremo.

Jackal81 je napisal/-a:Osebno sem vozil nekaj časa Dodge Durango (SUV) z 5.7L Hemi motorjem. Glede na to da ima zverina skoraj 3 tone in da nisem ravno gledal na porabo, se mi je gibala med 20 in 22 litri (dnevne relacije 50km z nekaj malega mestne vožnje).

In kaj je v HEMI tehnologiji tako superiornega od ostalih, da ima manjšo porabo? Polsferična zgorevalna komora? Mogoče... bo pa zato HEMI zaradi oblike glave imel vedno samo po 2 ventila.


Ne vem kateri HEMI motor si ti imel, v RAM-u letnik 2010 je novi HEMI 5.7 z MDS in VVT tehnologijo. MDS ali Multi-Displacement System preklaplja med 4 in 8 cilindri, kadar ni potrebna celotna moč V8, kar se odraža tudi na porabi, nekje do 20%. Sovražim se ponavljati, ker eni očitno ne znate brati. VVT pa stoji za Variable Valve Timing, ki omogoča časovno variabilno odpiranje in zapiranje ventilov. Več o tem zakaj lahko to izboljša ekonomičnost si boš pa že moral sam prebrati, jaz te lahko samo usmerim.

Ostalo kar si pa sam napisal o hemisferični obliki in o problemih okoli tega, da bi takšna oblika lahko imela več kot 2 ventila na cilinder pa si čisto pravilno napisal. In to je tudi ena izmed večjih slabosti HEMI motorjev.

Edit: Da, polsferična oblika zgorevalne komore tudi odigra svojo vlogo. Predvsem z vidika temperature goriva, pri kateri pride do vžiga. Pri hemisferi je ta temperatura višja, s tem je pritisk večji in posledično izgorevanje tudi bolj učinkovito.

Edit 2: Če pa te zanima še več, pa si lahko prebereš tukaj.
Slika
 
Uporabniški avatar
Jackal81
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po jan 24, 2005 8:41 pm
Kraj: SLP

Napisal/-a Jackal81 So mar 13, 2010 12:29 am

Da ne citiram spet cele verige od zgoraj...

Dodge Durango je bil letnik 2009 s 5.7L hemijem z vsemi novitetami (VVT in MDS) , kot praviš.
Je pa res, (še 1x) da nisem pazil na porabo.

Drugače me je pa presenetil motor v Chevrolet Malibuju (prejšnja verzija). 3.5L V6 avtomatik mi je pil povprečno 9 litrov. Enako dnevne relacije 50km z nekaj malega mestne.

Pa ne me narobe zastopit... nimam nič proti amerikancem... celo sam ga imam. Samo tako kot je napisal sonic... konje je treba nafutrat. ;)
SlikaSlika
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov