Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če feb 07, 2008 8:20 pm

Bezi je napisal/-a:moja logika za čim manjšo poabo: V čim manj časa pri čim nižjih obratih (ne pretiravanja) opravit pot.

Zavedati se pa tudi moraš da je gas PIPCA za bencin in je samo odvisno kako dolgo poš pustil odprto in kako zelo odprto :D

Je res al ni res?

Ni res! Gas je pipca za zrak, računalnik (ali frgazar) dodaja ustrezno količino bencina, da je razmerje bencin/zrak pravilno. Torej če pri 1000rpm pritisneš do konca gas, ne bo tekel bencin v potokih, ampak toliko kot se v tem trenutku lahko vsrkava zraka.
 
Bezi
Novinec
 
Prispevkov: 285
Pridružen: Ne apr 29, 2007 1:23 pm

Napisal/-a Bezi Pe feb 08, 2008 12:07 am

Uredu je... Hoto sn povedat da počasna vožnja vsekakor ne pomeni manše porabe.. Recimo počasnejši človek se bo vozil pol ure na neki poti, pred vsakim ovinkom nepotrebno zaviral(in nato tudi nepotrebno pospeševal), prestavljal v visokih obratih... Če pa se tu pa tam malo hitreje pripelješ v ovinek in v klanec (čim bolj konstantna hitrost) da ti ni potrebno prestavljati v nižjo prestavo pa lahko to zelo pripomore k manjši porabi.

Tako vsaj jaz mislim, LP!
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 Pe feb 08, 2008 1:45 am

da držiš konstantno hitrost se ni potrebno peljati (pre)hitro
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 08, 2008 2:03 am

Bezi je napisal/-a:Uredu je... Hoto sn povedat da počasna vožnja vsekakor ne pomeni manše porabe.. Recimo počasnejši človek se bo vozil pol ure na neki poti, pred vsakim ovinkom nepotrebno zaviral(in nato tudi nepotrebno pospeševal), prestavljal v visokih obratih... Če pa se tu pa tam malo hitreje pripelješ v ovinek in v klanec (čim bolj konstantna hitrost) da ti ni potrebno prestavljati v nižjo prestavo pa lahko to zelo pripomore k manjši porabi.

Tako vsaj jaz mislim, LP!


Se pravi - po tvoje je počasna vožnja to, da ga voziš pod višjimi obrati, nato zaviraš pred ovinkom (le zakaj, če voziš počasi?) itd. Ta je ena bolj čudnih na A.comu zadnje čase.

Predvsem pa pozabljaš (in še kdo), da upor zraka, ki je bistven za manjšo porabo ob konstantni vožnji, narašča s kvadratom hitrosti in zato vse teorije o manjši porabi pri večji hitrosti gladko padejo. Čim manj gasa za še normalno "vleko" in zmerno pospeševanje - ni druge za manjšo porabo.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Pe feb 08, 2008 8:15 am

najmanjša poraba je v najvšji prestavi pri čim manj obratih naprimer. 1800 pr dizlu.

drugače pa včirajšna poraba mb -ce pri 130 5,5 litra (okrog 3 ltre manj ko bi mel z enakim bencinarjem ki ga imamo doma)
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Pe feb 08, 2008 11:36 am

@esem:

Zmerno pospeševanje je smrt za porabo.

Torej po logiki boš mel manjšo porabo pri 10 kmh, kot pri 50kmh?!
Tudi ti pozabljaš, če gremo že v detalje, da pri 10 ali pa 50 km na uro še ni bistvene razlike v zračnem uporu, vsaj ne v primerjavi s tem, kaj naredijo nižje prestave v avtomobilu. Torej pod 4. prestavo se sploh nimamo kaj pogovarjat.
 
Bezi
Novinec
 
Prispevkov: 285
Pridružen: Ne apr 29, 2007 1:23 pm

Napisal/-a Bezi Pe feb 08, 2008 3:02 pm

kak tu vsi pretiravajo pa prebere sam enih par besed namest ceuga texta pa že bluzi. Sploh ne pišem več na tem forumu!

LP!
 
Uporabniški avatar
tili
Novinec
 
Prispevkov: 101
Pridružen: So jun 02, 2007 11:12 am

Napisal/-a tili Pe feb 08, 2008 6:15 pm

Ja pri 10km/h ima manjšo porabo po delavnih urah ne pa v l/100km. :P :D
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 08, 2008 9:05 pm

FBR je napisal/-a:@esem:

Zmerno pospeševanje je smrt za porabo.

Torej po logiki boš mel manjšo porabo pri 10 kmh, kot pri 50kmh?!
Tudi ti pozabljaš, če gremo že v detalje, da pri 10 ali pa 50 km na uro še ni bistvene razlike v zračnem uporu, vsaj ne v primerjavi s tem, kaj naredijo nižje prestave v avtomobilu. Torej pod 4. prestavo se sploh nimamo kaj pogovarjat.


Odlično! Torej - za čim nižjo porabo gas do podna! :roll:

Še enkrat si preberi tole

esem je napisal/-a:Predvsem pa pozabljaš (in še kdo), da upor zraka, ki je bistven za manjšo porabo ob konstantni vožnji, narašča s kvadratom hitrosti in zato vse teorije o manjši porabi pri večji hitrosti gladko padejo. Čim manj gasa za še normalno "vleko" in zmerno pospeševanje - ni druge za manjšo porabo.

in potem razmisli, ali "še normalna "vleka"" pomeni 10 km/h. Odgovarjal sem na trditev "o manjši porabi pri večji hitrosti", ki je podobnega tipa kot ta "o gasu do podna", torej sem govoril o porabi pri večji hitrosti in ne o čim nižji hitrosti, ti pa na vse to dodaš 10 km/h za dokaz bog ve česa, saj je vse jasno. Preberi kakšno prejšnjo (prepogosto) temo o porabi in moje poste v njej - za začetek ti prišepnem, da najprej razmisli predvsem o tem, kaj je "normalna vleka" po ravnem in v klanec.

Takih otročjih debat z nenadnimi/nepotrebnimi vpeljavami (podtikanji je bolj prava beseda) nerealnih pogojev se ne grem, škoda časa. Oglasil sem se itak samo zato, ker so bile napisane neke neumnosti (BTW - zraven ni bilo nič drugega, tako da tudi teza o "branju sam en par besed" odpade), katerim bi lahko kdo celo verjel (in jih razširjal naprej), tega si pa verjetno ne želimo. Ali pak ja?

Sicer je pa že Kolesar večino povedal ("najmanjša poraba je v najvišji prestavi pri čim manj obratih"). Želim mu dosti varnih kilometrov.
lp
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Pe feb 08, 2008 9:45 pm

Adijo pamet :=)

PS: Samo še to. Logika je, da če pospešuješ na polno in avto žre 3x toliko kot bi pil z normalnim pospeševanjem, vendar v prvem primeru dosežeš enako hitros 4X prej.
Tukaj se skriva optimalno razmerje pospeševanja in dolžine potrebne za dosego neke hitrosti, sigurno pa to ni počasno pospeševanje :(



Hvala bogu, da je avtor teme že našel avto in ne smetimo nekje vmes, kjer bi bilo potrebno vse to brati :)=
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 08, 2008 10:15 pm

FBR je napisal/-a:... če pospešuješ na polno in avto žre 3x toliko kot bi pil z normalnim pospeševanjem, vendar v prvem primeru dosežeš enako hitros 4X prej.
....


Razmisli o tem - 4X prej se ne nanaša samo na čas - nanaša se enako tudi na prevoženo razdaljo! Tako bi v tvojem primeru avto porabil 3/4 (porabe počasnejšega do doseganja neke iste hitrosti), a pri tem bi naredil komaj 1/4 (recimo, v realnosti nekaj več) poti. Ostale tri četrtine bi pa šel na zrak ali kaj? Seveda bi tudi ostalo pot rabil (dodaten) bencin (+ večji upor zraka), medtem ko bi pri počasnejšem ta bencin bil že vštet v 4/4 porabe za zmerno pospeševanje. Na koncu se vse zvede na izkoristek motorja in tu se verjetno strinjaš, da so manjši obrati prednost - vsaj za majhne sile, potrebne zaradi upora zraka in kotalnega upora.

Da se stvar tudi drugače prikazat - npr z razlikami med spremembami kinetične energije (hitrost na kvadrat!) v povezavi s spremenljivim časom, za to potrebnimi mnogo večjimi silami (razmetavanje z energijo - vsaj pri trenutnih motorjih) itd. Meni se ne da več, če ne gre, ne gre.
lp
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR Pe feb 08, 2008 10:50 pm

Nadaljni čas, ko tisti avto, ki bolj pospešuje doseže željeno hitrost, kuri manj kot kuri avto, ki še vedno pospešuje.... in ravno v tem je razlika.

V kratkem času ima zelo veliko porabo samo ne za dolgo... naprej pa že kuri normalno, medtem pa tam kuriš nekoliko manj samo veliko dlje časa.
Se najbrš oba strinjava, da je najslabša poraba ravno pri pospeševanju...vzdrževanje hitrosti je pri obeh potem enaka.


Pač en drugega ne bova prepričala. Jaz sem razliko že opazil in mi je povsem jasno zakaj.... pač nisva na isti liniji.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So feb 09, 2008 12:19 am

nekateri so porabo na isti dolžini ob različnem pospeševanju dosti natančno preizkuševali. Npr tu http://filebox.vt.edu/users/hrakha/Publ ... 20Ver3.pdf (predvsem začetek 16 in 18 strani).

Sicer sem pa ob iskanju preletel precej naslovov/strani in povsod piše "čim manj agresivnega pospeševanja". Edino na eni strani je pisalo, da je agr. pospeševanje trenutno boljše (približno tvoji razlogi), a v skupnem slabše zaradi prilagoditve rač. na bogatejšo mešanico, ki jo rač. zadrži še nekaj časa po pospeševanju in je zato skupna poraba vseeno višja.

Tudi razni "varčevalni" oz "športni" programi v nekaterih novejših avtih (Audi?) ti ne dajo prav - varčevanje gre vedno preko manjših pospeškov oz manjše odzivnosti/agresivnosti.
Gas do podna? :lol:
lp
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR So feb 09, 2008 11:08 am

esem je napisal/-a:nekateri so porabo na isti dolžini ob različnem pospeševanju dosti natančno preizkuševali. Npr tu http://filebox.vt.edu/users/hrakha/Publ ... 20Ver3.pdf (predvsem začetek 16 in 18 strani).

Sicer sem pa ob iskanju preletel precej naslovov/strani in povsod piše "čim manj agresivnega pospeševanja". Edino na eni strani je pisalo, da je agr. pospeševanje trenutno boljše (približno tvoji razlogi), a v skupnem slabše zaradi prilagoditve rač. na bogatejšo mešanico, ki jo rač. zadrži še nekaj časa po pospeševanju in je zato skupna poraba vseeno višja.

Tudi razni "varčevalni" oz "športni" programi v nekaterih novejših avtih (Audi?) ti ne dajo prav - varčevanje gre vedno preko manjših pospeškov oz manjše odzivnosti/agresivnosti.
Gas do podna? :lol:
lp


Po želji...jaz vem kako pri sebi naredim, da je prav. Ti zaradi mene pa lahko pospešuješ od 0 do 50 tudi 1 kilometer, če se ti zdi tako ravnanje pametno.

Nikjer pa nisem omenjal gasa do podna. To si sam tlačil besede v moja usta ;)


PS: Sorry če ne veš kaj graf prikazuje.
Kako je boljše pospeševati za manjšo porabo žal ne :)
Katalizator in minimalna poraba v pospeševanju imata le toliko skupnega, kot je način agresivnega, normalnega ali počasnega pospeševanja...
-----------------------------------------------------------------------

Dejstvo ostaja. V hitrem pospešku, do recimor 70kmh, porabimo v zelo kratkem času veliko količino energije, medtem ko pri počasnem pospeševanju kurimo relativno veliko energije v zelo dolgem časovnem obdobju.

Čez škripec potegni 50kg utež do 10kmh na hitro ali pa poizkusi to naredit v 30 metrih počasnega pospeševanja....me zanima kdaj se boš bolj utrudil/porabil več energije.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar So feb 09, 2008 12:15 pm

Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So feb 09, 2008 12:32 pm

Luštkan avtek.

Glede porabe in pospeševanja pa...... je že kdo poskušal pospeševat tako, da je dodajaš plin vedno malo pred obrati? Torej tako ko obrati rastejo dodajaš plin..... začneš z malo..... motor povleče...dodaš še malo....spet povleče...spet dodaš....seveda lepo zvezno. ALi pa pred klancem dodat nekaj plina in potem med vožnjo v klanec popuščat gas? Seveda vse na tak način da avtek ne zgublja hitrosti....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR So feb 09, 2008 1:51 pm

Lep, kakšno opremo maš to?
.....................................

@lisko: Tisto z pospeševanjem z obrati še nisem probal, sem pa probal pred hribom pospešit in popuščat gas in ni tako švoh... seveda pa hitrost pada po hribu navzgor. Boljš je to, da imaš nekaj več zaleta in s tem ne rabiš sredi hriba čedalje več gasa ampak lahko vsaj držiš enako če ne celo popuščaš.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar So feb 09, 2008 2:26 pm

dynamic comfort

orginal 16'' platišča še morm kupt od prejšnega lastnika..
pa rad bi dal temnit sam ne vem kak bo zdej z novim zakonom
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar Ne mar 02, 2008 9:43 pm

naredu prvi tank, prek 1000km z 54 litri, poraba 5,301 tako po računalniko kot izračunana na roke...
(res pa je da kadar se mi ni mudilo in to je bilo pa večinoma, sem vozu po avtocesti 110-120, avtocesta samo dviga porabo... ; drugač sem se pa enkrat peljal iz mb v lenart, kolona 70km\h pa je bla poraba med 3-4 l)

na avto sem menjal pa že en nosilec motorja, plačala ga je pa avtohiša kjer sem ga kupu..(iz dobre volje, ker sami niso vedli za napako, pa tudi prejšnjemu lastniku na servisu niso znal povedat kaj je narobe, da je avto malo tresel pred semaforjem)

tako da sem super zadovoljen...
pospeški so čisto uredu za kubaturo, z avtom se da tudi mirno prehitet kakšen kamion
 
Uporabniški avatar
KARL ABARTH
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 680
Pridružen: Sr avg 08, 2007 6:48 pm

Napisal/-a KARL ABARTH Po mar 03, 2008 11:29 am

lisko je napisal/-a:Luštkan avtek.

Glede porabe in pospeševanja pa...... je že kdo poskušal pospeševat tako, da je dodajaš plin vedno malo pred obrati? Torej tako ko obrati rastejo dodajaš plin..... začneš z malo..... motor povleče...dodaš še malo....spet povleče...spet dodaš....seveda lepo zvezno. ALi pa pred klancem dodat nekaj plina in potem med vožnjo v klanec popuščat gas? Seveda vse na tak način da avtek ne zgublja hitrosti....


Najprej je treba vedet o katerem agregatu se pogovarjamo

V splošnem, po mojih izkušnjah je treba dizel agregate z nižjo prostornino (1,4, 1,5 l ...) najprej "pohodit" (od 2000 vrt. naprej )do željene brzine, potem pa s čim bolj konstantno brzino vozit.

To kar ti opisuješ po mojih izkšnjah drži za agregate z večjo prosotrnino in ugodnim navorom pri nižjih vrtljajih - npr. 1,9 TDI 90, kjer agregat "vleče" že od 1500 vrt, še boljši primer pa je "dostavni" 2,5 TDI-75 kW

LP
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov