Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a pskoda Če apr 24, 2014 7:45 pm

maniaxxx je napisal/-a:
EX-B je napisal/-a:Take stvari so seveda odvisne od vsakega avta posebej, tako da bo treba kak obisk pri trgovcih ali serviserjih in malo povprasat okoli. Ampak kolikor so bile dosedanje debate tukaj na forumu o samodejnem ciscenju DPFjev, je bil vecinski konsenz avtocesta minimalno 30 minut in pa visoka hitrost.


Ni nujna hitrost ampak vrtljaji



Ne važna je hitrost, ko te pa policaj ustavi zaradi prehitre vožnje mu rečeš, da si filter pucal zato si ga moral tiščat 8)

Ps.: ogromno ljudi tukaj gor ga sploh nima in ne ve kako deluje v praksi oz samo ve kar prebere. Kar se pa na netu prebere je ponavadi enkup oslarij in nekaj resnice.

Ps1.: osebno imam slabih 4kkm prevoženga z avtom in se je ciklus sigurno odvijal 2x če ne 3x pa sploh ne vem kdaj pa nimam neke ultra dolge ture
Lp
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1448
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a thunderbolt Če apr 24, 2014 8:25 pm

Da se sigurno 5. ponovim. Kolega ima 6 let staro mazdo3 s 140 konjskim dizlom. Na leto dela 20k km, od tega je zelo veliko tudi kratkih, mestnih vozenj. Z dpf-jem nima omembe vrednih tezav, do sedaj je avto samo parkrat (3x, 4x) pojamral, na servisu so pognali regeneracijo in je to to. Ze z novim so mu svetovali na servisu, naj ga ne drzi v nizkih vrtljajih, ampak ga naj vozi normalno. Se pa sploh ne cudim, da je pri VAGu veliko tezav z dpf-ji, saj se zdi, da si indikator prestavljanja prav zeli avto spravit ob dpf.
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1817
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a emozul Če apr 24, 2014 9:18 pm

pskoda je napisal/-a:
maniaxxx je napisal/-a:
EX-B je napisal/-a:Take stvari so seveda odvisne od vsakega avta posebej, tako da bo treba kak obisk pri trgovcih ali serviserjih in malo povprasat okoli. Ampak kolikor so bile dosedanje debate tukaj na forumu o samodejnem ciscenju DPFjev, je bil vecinski konsenz avtocesta minimalno 30 minut in pa visoka hitrost.


Ni nujna hitrost ampak vrtljaji



Ne važna je hitrost, ko te pa policaj ustavi zaradi prehitre vožnje mu rečeš, da si filter pucal zato si ga moral tiščat 8)

Ps.: ogromno ljudi tukaj gor ga sploh nima in ne ve kako deluje v praksi oz samo ve kar prebere. Kar se pa na netu prebere je ponavadi enkup oslarij in nekaj resnice.

Ps1.: osebno imam slabih 4kkm prevoženga z avtom in se je ciklus sigurno odvijal 2x če ne 3x pa sploh ne vem kdaj pa nimam neke ultra dolge ture


Ja, potem si pač hotel povedat, da nekateri preveč komplicirajo glede tega.
Tudi jaz tako mislim.
Meni še na pamet ne pride, da če bi se uklopil, da bi šel potem na avtocesto.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a uros11 Pe apr 25, 2014 6:36 am

thunderbolt je napisal/-a:da je pri VAGu veliko tezav z dpf-ji, saj se zdi, da si indikator prestavljanja prav zeli avto spravit ob dpf.
To bi znalo držati. Pa ne samo DPF, temveč kar celoten sklop motorja. Na 1.6 TDI sem probal menjati tako kot si je indikator zamislil in so prihajali čudni zvoki iz motorja. Dejstvo pa je, da dosti folka, karikirano, menja pri 1200 obratov in vozi na 1000 obratov, ker da avto to kao zmore.
 
AU
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: To maj 23, 2006 10:30 am

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a AU Pe apr 25, 2014 7:57 am

Pozdravljen,

jaz ti lahko povem kako deluje pasivni DPF pri 2.0dCi (laguna II, 127kW).
Prevoženih ima 232.000km (uvožen v SLO iz IT pri 107.000 realni ali ne ? od takrat sem lastnik jaz). Avto večinoma vozi po avtocesti in na daljše relacije tudi izven avtocest, je pa tudi obdobje ko je veliko krajših relacij po kilometer, dva tudi 10. Z filtrom nimam nikakršnih problemov kot tudi ne z motorjem. Na vozilo nikoli posebno ne pazim in tudi če vidim, da mi ravno poteka regeneracije se na to ne oziram in ga ugasnem. Regeneracija se mi ob avtocestni vožnji zažene na cca 500km (po mojem občutku nekoliko pogosteje kot se je ob nakupu avta) in sicer po cca. 20km normalne vožnje (130km/h) in nato traja približno 20 - 25min da se zaključi. Med regeneracijo nadaljujem z normalno vožnjo se pravi 130km/h (cca. 2300 obratov) in normalno zaviram in pospešujem (večkrat se zgodi da zaradi prometa tudi recimo pol regeneracije prevozim s hitrostjo 100 -110km/h). Če pa med regeneracijo zapeljem iz avtoceste v mesto se mi le-ta po nekaj prevoženih križiščih zaključi.
V kolikor imam vmes tudi več vožnje po lokalnih cestah se pač ta interval med posameznima regeneracijama povečuje lahko tudi na 1500km ali več in se nato zažene takoj ko spet zapeljem na avtocesto in se izpušni sistem segreje na pravo temperaturo.
Ravno tako se regeneracijo zažene tudi, če vozim samo po lokalnih cestah na daljše razdalje, vendar v tem primeru potrebuje bistveno več časa, da se izpušni sistem segreje do te mere da zažene regeneracijo zato se je pr meni takšna regeneracija zgodila res samo nekajkrat.
Skratka kot sem že napisal avto uporabljam kot vsakega drugega, brez da bi pazil na dpf ali kaj drugega. Vozim ga po avtocesti ponavadi s tempomatom na 132 km/h, seveda so tudi odseki kjer je zaradi prometa hitrost zgolj 90-110km/h in tudi odskei kjer ga malo bolj razmigam :) . Pospešujem ponavabi konkretno razen ko imam s sabo otročke malo manj konkretno, da jih ne preveč premetava. (Porabo imam pa med 6 in 6,5L).

Upam da sem ti kaj pomagal, če te še kaj zanima pa vprašaj,
lp
 
bizi10
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Pe maj 23, 2003 2:20 pm
Kraj: Štajerska

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a bizi10 Pe apr 25, 2014 8:37 am

Super, hvala za informacijo. Takšne izkušnje me zanimajo. Torej pri pasivnih DPF-jih definitivno ni druge kot avtocesta ali priklop na diagnostiko da se izvede regeneracija. Še več takih. :)
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1126
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a cc09 Pe apr 25, 2014 8:40 am

thunderbolt je napisal/-a:Da se sigurno 5. ponovim. Kolega ima 6 let staro mazdo3 s 140 konjskim dizlom. Na leto dela 20k km, od tega je zelo veliko tudi kratkih, mestnih vozenj. Z dpf-jem nima omembe vrednih tezav, do sedaj je avto samo parkrat (3x, 4x) pojamral, na servisu so pognali regeneracijo in je to to. Ze z novim so mu svetovali na servisu, naj ga ne drzi v nizkih vrtljajih, ampak ga naj vozi normalno. Se pa sploh ne cudim, da je pri VAGu veliko tezav z dpf-ji, saj se zdi, da si indikator prestavljanja prav zeli avto spravit ob dpf.

Če bi meni v 6 letih avto 4x pojamral, da bi moral na izredni servis in plačat 50 evrov (ali koliko že je?) ne bi ravno govoril okoli, da z DPF-jem ni nobenega problema. A bi res moral crknit po 120,000 km, da bi rekli, da to ni dobra stvar? Saj je še v garanciji skoraj.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a ~toMmy~ Pe apr 25, 2014 9:12 am

Kupiš takšnega dizla, da se da DPF enostavno ven zabrisat, če te zajebava, kar pa sploh ni nujno, da te bo. Bencinarja moraš vzet ali s plinom ali s turbino, če hočeš konkurenčne stroške z gorivom, kar pa spet pomeni dodaten potencial za okvare, tako da osebno ne vidim neke hude prednosti pred dizlom...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a sonic Pe apr 25, 2014 9:17 am

cc09 je napisal/-a:Če bi meni v 6 letih avto 4x pojamral, da bi moral na izredni servis in plačat 50 evrov (ali koliko že je?) ne bi ravno govoril okoli, da z DPF-jem ni nobenega problema. A bi res moral crknit po 120,000 km, da bi rekli, da to ni dobra stvar? Saj je še v garanciji skoraj.


Tudi meni se zdi, da so ti novi dizli in DPF-ji eno veliko sranye. V bistvu dizli nasploh. Pa sem ga še do lani imel (1.9 TDI 77 kW, drugače prav fajn motor), ampak tako z individualnega kot z družbenega vidika je današnja razširjenost dizlov pri nas in drugod v Evropi, v bistvu napaka.

Dizelski motor je za velike tovornjake, pa za delovne stroje in delovna vozila (kjer je poleg nizke porabe, pomemben tudi navor), pa mogoče še za tiste med 'običajnimi' vozniki, ki dejansko vozijo par sto km dnevno oziroma 40, 50 in več tisoč km letno.

Dizelski motorji (turbodizelski natančneje) so za posameznega evropskega voznika privlačni zato, ker ponujajo dokaj dobre zmogljivosti za še znosne stroške.
Namreč vsak ki vozi avto, želi da je pod havbo dovolj zmogljiva mašina, ki se v običajni vsakdanji vožnji spodobno odzove, ko pritisneš na gas. Še do pred nekaj leti je večina vozila atmosferske bencinske štirivaljnike do okoli 1.2-1.6 litra prostornine, ki so v bistvu precej ubogi. Če si hotel dober odziv motorja, to ni bilo to. Pravilna rešitev bi bila uporaba normalnega motorja, primernega teži sodobnih avtov, kar seveda pomeni V6 ali V8 atmosferski bencinar. Žal je s finančnega vidika to v večini Evrope zelo nepraktično, ker požrešna država čisto preveč obdavčuje gorivo, pogosto (kot recimo Slovenija) pa svinjsko obdavči že zgolj posedovanje takih 'luksuznih' motorjev.
Zato je že pred leti za marsikoga edina kolikor toliko dosegljiva alternativa bila, da si pač kupil turbodizel cca dva litra prostornine, kjer si dobil vsaj malo tiste zaželjene uporabne moči (pravilneje povedano, navora), pa so bili ob tem še kolikor-toliko humani stroški registracije, zavarovanja in goriva.

Zase vem, da ko sem pred leti kupil Golfa TDI, je bila odločitev zanj zgolj zaradi boljše odzivnosti v primerjavi s stroškovno podobnim 1.6 bencinarjem. Glede na svojo kilometrino nisem dramatično prišparal pri gorivu (če ta prihranek uravnotežim z višjo nabavno ceno), in to mi je bilo jasno že pred nakupom.

Se mi zdi, da so se milijoni Evropejcev nad turbodizli navdušili ne samo zaradi nižje porabe, temveč ker je bil to v EU edini način da lahko voziš vsaj približno normalno zmogljivo mašino, pa ob tem ne bankrotiraš.
Rezultat je od dizlov zasvinjan zrak v Evropi, kar naj bi omilili DPF filtri in podobna šara, ki pa posameznim lastnikom/voznikom prinašajo le še dodatne težave in stroške.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
AU
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: To maj 23, 2006 10:30 am

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a AU Pe apr 25, 2014 9:29 am

bizi10 je napisal/-a:
AU je napisal/-a:Pozdravljen,

jaz ti lahko povem kako deluje pasivni DPF pri 2.0dCi (laguna II, 127kW).
Prevoženih ima 232.000km (uvožen v SLO iz IT pri 107.000 realni ali ne ? od takrat sem lastnik jaz). Avto večinoma vozi po avtocesti in na daljše relacije tudi izven avtocest, je pa tudi obdobje ko je veliko krajših relacij po kilometer, dva tudi 10. Z filtrom nimam nikakršnih problemov kot tudi ne z motorjem. Na vozilo nikoli posebno ne pazim in tudi če vidim, da mi ravno poteka regeneracije se na to ne oziram in ga ugasnem. Regeneracija se mi ob avtocestni vožnji zažene na cca 500km (po mojem občutku nekoliko pogosteje kot se je ob nakupu avta) in sicer po cca. 20km normalne vožnje (130km/h) in nato traja približno 20 - 25min da se zaključi. Med regeneracijo nadaljujem z normalno vožnjo se pravi 130km/h (cca. 2300 obratov) in normalno zaviram in pospešujem (večkrat se zgodi da zaradi prometa tudi recimo pol regeneracije prevozim s hitrostjo 100 -110km/h). Če pa med regeneracijo zapeljem iz avtoceste v mesto se mi le-ta po nekaj prevoženih križiščih zaključi.
V kolikor imam vmes tudi več vožnje po lokalnih cestah se pač ta interval med posameznima regeneracijama povečuje lahko tudi na 1500km ali več in se nato zažene takoj ko spet zapeljem na avtocesto in se izpušni sistem segreje na pravo temperaturo.
Ravno tako se regeneracijo zažene tudi, če vozim samo po lokalnih cestah na daljše razdalje, vendar v tem primeru potrebuje bistveno več časa, da se izpušni sistem segreje do te mere da zažene regeneracijo zato se je pr meni takšna regeneracija zgodila res samo nekajkrat.
Skratka kot sem že napisal avto uporabljam kot vsakega drugega, brez da bi pazil na dpf ali kaj drugega. Vozim ga po avtocesti ponavadi s tempomatom na 132 km/h, seveda so tudi odseki kjer je zaradi prometa hitrost zgolj 90-110km/h in tudi odskei kjer ga malo bolj razmigam :) . Pospešujem ponavabi konkretno razen ko imam s sabo otročke malo manj konkretno, da jih ne preveč premetava. (Porabo imam pa med 6 in 6,5L).

Upam da sem ti kaj pomagal, če te še kaj zanima pa vprašaj,
lp


Super, hvala za informacijo. Takšne izkušnje me zanimajo. Torej pri pasivnih DPF-jih definitivno ni druge kot avtocesta ali priklop na diagnostiko da se izvede regeneracija. Še več takih. :)


Regeneracija se izvede tudi na regionalkah ampak more biti potovanje daljše, da se izpušni sistem sploh dovolj segreje. Poleg tega jaz govorim samo za dotičen motor, ker ostalih ne poznam. Avto pa je letnik 2007 tako, da je bila verjetno nerejena že kakšna sprememba, ker kakor sem uspel zaslediti so dpf filtri pri novejših 1.6dci vgrajeni precej bližje motorju in se zato regeneracije lažje izvajajo...
 
bizi10
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Pe maj 23, 2003 2:20 pm
Kraj: Štajerska

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a bizi10 Pe apr 25, 2014 9:54 am

~toMmy~ je napisal/-a:Kupiš takšnega dizla, da se da DPF enostavno ven zabrisat, če te zajebava, kar pa sploh ni nujno, da te bo. Bencinarja moraš vzet ali s plinom ali s turbino, če hočeš konkurenčne stroške z gorivom, kar pa spet pomeni dodaten potencial za okvare, tako da osebno ne vidim neke hude prednosti pred dizlom...


Ok napredujemo. Kateri dizli so ti pri katerih se da DPF dokaj enostavno odstranit če nastane potreba? (Se ga to da fizično odstranit in potem samo disable senzorja preko STB-ja?)

Na bencinarja bi šel edino na turbobencinarja, kot je že nekdo omenil, vozil sem DS3 ki ima 1,6 turbobencinarja in novega Leona ST ki ima pa mislim da 1.4 turbobencinarja. Oba sta bila dovolj močna in odzivna, (DS3 razumljivo malo bolj). Zato imam tudi rad dizla zaradi navora. Dostikrat moram prehitevat ko se mi narod vozi 40 tam ko je 50 omejitev in 60-70 tam ko je 90. Tako da tudi od nekega morebitnega bencinarja pričakujem vsaj enake zmogljivosti kot od 140 konjskega 2.2 iCTDi-ja da se da hitro mimo skočit.
Zadnjič spremenil bizi10, dne Pe apr 25, 2014 9:56 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
bizi10
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Pe maj 23, 2003 2:20 pm
Kraj: Štajerska

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a bizi10 Pe apr 25, 2014 9:55 am

sonic je napisal/-a:
cc09 je napisal/-a:Če bi meni v 6 letih avto 4x pojamral, da bi moral na izredni servis in plačat 50 evrov (ali koliko že je?) ne bi ravno govoril okoli, da z DPF-jem ni nobenega problema. A bi res moral crknit po 120,000 km, da bi rekli, da to ni dobra stvar? Saj je še v garanciji skoraj.


Tudi meni se zdi, da so ti novi dizli in DPF-ji eno veliko sranye. V bistvu dizli nasploh. Pa sem ga še do lani imel (1.9 TDI 77 kW, drugače prav fajn motor), ampak tako z individualnega kot z družbenega vidika je današnja razširjenost dizlov pri nas in drugod v Evropi, v bistvu napaka.

Dizelski motor je za velike tovornjake, pa za delovne stroje in delovna vozila (kjer je poleg nizke porabe, pomemben tudi navor), pa mogoče še za tiste med 'običajnimi' vozniki, ki dejansko vozijo par sto km dnevno oziroma 40, 50 in več tisoč km letno.

Dizelski motorji (turbodizelski natančneje) so za posameznega evropskega voznika privlačni zato, ker ponujajo dokaj dobre zmogljivosti za še znosne stroške.
Namreč vsak ki vozi avto, želi da je pod havbo dovolj zmogljiva mašina, ki se v običajni vsakdanji vožnji spodobno odzove, ko pritisneš na gas. Še do pred nekaj leti je večina vozila atmosferske bencinske štirivaljnike do okoli 1.2-1.6 litra prostornine, ki so v bistvu precej ubogi. Če si hotel dober odziv motorja, to ni bilo to. Pravilna rešitev bi bila uporaba normalnega motorja, primernega teži sodobnih avtov, kar seveda pomeni V6 ali V8 atmosferski bencinar. Žal je s finančnega vidika to v večini Evrope zelo nepraktično, ker požrešna država čisto preveč obdavčuje gorivo, pogosto (kot recimo Slovenija) pa svinjsko obdavči že zgolj posedovanje takih 'luksuznih' motorjev.
Zato je že pred leti za marsikoga edina kolikor toliko dosegljiva alternativa bila, da si pač kupil turbodizel cca dva litra prostornine, kjer si dobil vsaj malo tiste zaželjene uporabne moči (pravilneje povedano, navora), pa so bili ob tem še kolikor-toliko humani stroški registracije, zavarovanja in goriva.

Zase vem, da ko sem pred leti kupil Golfa TDI, je bila odločitev zanj zgolj zaradi boljše odzivnosti v primerjavi s stroškovno podobnim 1.6 bencinarjem. Glede na svojo kilometrino nisem dramatično prišparal pri gorivu (če ta prihranek uravnotežim z višjo nabavno ceno), in to mi je bilo jasno že pred nakupom.

Se mi zdi, da so se milijoni Evropejcev nad turbodizli navdušili ne samo zaradi nižje porabe, temveč ker je bil to v EU edini način da lahko voziš vsaj približno normalno zmogljivo mašino, pa ob tem ne bankrotiraš.
Rezultat je od dizlov zasvinjan zrak v Evropi, kar naj bi omilili DPF filtri in podobna šara, ki pa posameznim lastnikom/voznikom prinašajo le še dodatne težave in stroške.


Se popolnoma strinjam.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a J.McLane Pe apr 25, 2014 9:55 am

Sonic, lepo napisano.

Glede odstranitve DPF pa trenutno morda res ni problema, problem pa lahko nastane žez čas ko bodo to na tehničnih pregledih bolj temeljito kontrolirali.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
thunderbolt
Uporabnik
 
Prispevkov: 1448
Pridružen: So maj 21, 2011 5:40 pm

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a thunderbolt Pe apr 25, 2014 11:05 am

bizi10 je napisal/-a:Na bencinarja bi šel edino na turbobencinarja, kot je že nekdo omenil, vozil sem DS3 ki ima 1,6 turbobencinarja in novega Leona ST ki ima pa mislim da 1.4 turbobencinarja. Oba sta bila dovolj močna in odzivna, (DS3 razumljivo malo bolj). Zato imam tudi rad dizla zaradi navora. Dostikrat moram prehitevat ko se mi narod vozi 40 tam ko je 50 omejitev in 60-70 tam ko je 90. Tako da tudi od nekega morebitnega bencinarja pričakujem vsaj enake zmogljivosti kot od 140 konjskega 2.2 iCTDi-ja da se da hitro mimo skočit.


Osebni obcutek po tem, ko sem pred kratkim prvic vozil turbobencinarja in enako mocen atmosferski ekvivalent. Razlika po OBCUTKU je, da se turbo zdi mocnejsi, ampak atmosferski v pravem obmocju vrtljajev je bil tudi enako mocen(krajsi cas). Spraseval sem se sicer, kaksna je razlika v proznosti med 80-120km/h, med obema motorjema, ampak tega podatka nisem nikjer zasledil. Na podlagi preizkusenega lahko trdim (da ne bo kak voznik turbota slucajno uzaljen), da je turbo za bolj komot voznike (npr. moj oce), ki mu je ob prehitevanjih muka prestavit prestavo nizje.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a Daedalus Pe apr 25, 2014 11:23 am

sonic je napisal/-a:
cc09 je napisal/-a:Če bi meni v 6 letih avto 4x pojamral, da bi moral na izredni servis in plačat 50 evrov (ali koliko že je?) ne bi ravno govoril okoli, da z DPF-jem ni nobenega problema. A bi res moral crknit po 120,000 km, da bi rekli, da to ni dobra stvar? Saj je še v garanciji skoraj.


Tudi meni se zdi, da so ti novi dizli in DPF-ji eno veliko sranye. V bistvu dizli nasploh. Pa sem ga še do lani imel (1.9 TDI 77 kW, drugače prav fajn motor), ampak tako z individualnega kot z družbenega vidika je današnja razširjenost dizlov pri nas in drugod v Evropi, v bistvu napaka.

Dizelski motor je za velike tovornjake, pa za delovne stroje in delovna vozila (kjer je poleg nizke porabe, pomemben tudi navor), pa mogoče še za tiste med 'običajnimi' vozniki, ki dejansko vozijo par sto km dnevno oziroma 40, 50 in več tisoč km letno.

Dizelski motorji (turbodizelski natančneje) so za posameznega evropskega voznika privlačni zato, ker ponujajo dokaj dobre zmogljivosti za še znosne stroške.
Namreč vsak ki vozi avto, želi da je pod havbo dovolj zmogljiva mašina, ki se v običajni vsakdanji vožnji spodobno odzove, ko pritisneš na gas. Še do pred nekaj leti je večina vozila atmosferske bencinske štirivaljnike do okoli 1.2-1.6 litra prostornine, ki so v bistvu precej ubogi. Če si hotel dober odziv motorja, to ni bilo to. Pravilna rešitev bi bila uporaba normalnega motorja, primernega teži sodobnih avtov, kar seveda pomeni V6 ali V8 atmosferski bencinar. Žal je s finančnega vidika to v večini Evrope zelo nepraktično, ker požrešna država čisto preveč obdavčuje gorivo, pogosto (kot recimo Slovenija) pa svinjsko obdavči že zgolj posedovanje takih 'luksuznih' motorjev.
Zato je že pred leti za marsikoga edina kolikor toliko dosegljiva alternativa bila, da si pač kupil turbodizel cca dva litra prostornine, kjer si dobil vsaj malo tiste zaželjene uporabne moči (pravilneje povedano, navora), pa so bili ob tem še kolikor-toliko humani stroški registracije, zavarovanja in goriva.

Zase vem, da ko sem pred leti kupil Golfa TDI, je bila odločitev zanj zgolj zaradi boljše odzivnosti v primerjavi s stroškovno podobnim 1.6 bencinarjem. Glede na svojo kilometrino nisem dramatično prišparal pri gorivu (če ta prihranek uravnotežim z višjo nabavno ceno), in to mi je bilo jasno že pred nakupom.

Se mi zdi, da so se milijoni Evropejcev nad turbodizli navdušili ne samo zaradi nižje porabe, temveč ker je bil to v EU edini način da lahko voziš vsaj približno normalno zmogljivo mašino, pa ob tem ne bankrotiraš.
Rezultat je od dizlov zasvinjan zrak v Evropi, kar naj bi omilili DPF filtri in podobna šara, ki pa posameznim lastnikom/voznikom prinašajo le še dodatne težave in stroške.


Podpis. U nulo povedano.

Meni osebno so dizli tudi zakon za vozit...ampak to, kar se dogaja (forsiranje razvoja dizlov in zanemarjanje razvoja bencinarjev) je velika bedarija, ker imajo bencinarji OGROMNO neizkoriščenega potenciala (pa ne samo z vidika turbin). Dizli pa so zdaj tako delikatni in zakomplicirani, da že kar glava boli. Se pelješ v Albanijo, natankaš malo slabšo nafto in že tvegaš vseh sort pi*darij. Đabe pa taka tehnologija!
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a sonic Pe apr 25, 2014 1:18 pm

Daedalus je napisal/-a:Meni osebno so dizli tudi zakon za vozit


No, meni so samo v relativnem smislu. Če delam primerjavo z atmosferskimi motorji v malih avtih, ki sem jih vozil (clio 1.2 in 1.4, megane, golf, P306, P308 in auris itd), potem je seveda TDI zakon (oziroma nasplošno turbodizel, tudi 1.4 D4D v Yarisu ali 1.5 dCi v cliotu). Ko pa enkrat voziš turbobencinarja (jaz imam izkušnje z par različnimi TSI), dizli postanejo kar malo brezvezni (razen iz povsem stroškovnega vidika, če res veliko voziš).
Daleč najvišje pri voznem užitku zame osebno pa je kombinacija oldskool V8 in klasičnega avtomatskega menjalnika, nisem verjel dokler nisem probal, vse ostalo se skrije.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a uros11 Pe apr 25, 2014 2:15 pm

J.McLane je napisal/-a:Sonic, lepo napisano.

Glede odstranitve DPF pa trenutno morda res ni problema, problem pa lahko nastane žez čas ko bodo to na tehničnih pregledih bolj temeljito kontrolirali.

Nekje na netu sem videl, ko so samo z bor mašino zavrtali luknjo skozi DPF (sveder za beton fi 20+) in nek upor zvezali na senzor, ki meri razliko tlakov med začetkom in koncem DPF-filtra in nato glede na podatek sproži pucanje (klinc ima dve cevki, dva piezo elementa, ki merita tlak in stane enih 80 EUR). Na tehničnem bi lahko samo iz meritev opazili, da kaj ne štima. DPF bi bil še vedno gor (oziroma tisto, kar od njega ostane, ko ga kastriraš)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a ~toMmy~ Pe apr 25, 2014 2:29 pm

Se strinjam, da so dizli v EU sforsirani, ampak me moti, da pišete o sodobnih (turbo) bencinarjih, kot da so ne vem kako zanesljivi. Kot prvo so daleč od starih bullet proof atmosfercev, kot drugo je zaenkrat še relativno malo podatkov o zanesljivosti, pa še ti so zelo "sveži" in niso najbolj obetavni. Meni se dizli ne zdijo spet toliko bolj "delikatni in zakomplicirani" in tudi npr. TSI-ja ne bi ravno brezskrbno tankal v Albaniji, bi me po moje kar hladen znoj oblival. :D

Če bi bila pri nas takšna poplava uvoženih (pa tudi domačih) vprašljivo vzdrževanih turbo bencinarjev z magičnimi oz. splošno gledano kar zajetnimi kilometri (prevoženimi pod malo večjo obremenitvijo), kot je s turbo dizli, me prav zanima, koliko bi bilo govora o njihovi zanesljivosti. Da ne govorim o tem, da je kakšen redno vzdrževan "simpl ko pasulj" 1.6 bencinar z malo prevoženimi kilometri tudi lahko večkrat na avtovleki...

Saj ne rečem, do neke mere se strinjam z vama, ampak bo še precej bencina preteklo, preden (če sploh) bo to vajino navdušenje preraslo v dejstva. ;)

uros11 je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:Sonic, lepo napisano.

Glede odstranitve DPF pa trenutno morda res ni problema, problem pa lahko nastane žez čas ko bodo to na tehničnih pregledih bolj temeljito kontrolirali.

Nekje na netu sem videl, ko so samo z bor mašino zavrtali luknjo skozi DPF (sveder za beton fi 20+) in nek upor zvezali na senzor, ki meri razliko tlakov med začetkom in koncem DPF-filtra in nato glede na podatek sproži pucanje (klinc ima dve cevki, dva piezo elementa, ki merita tlak in stane enih 80 EUR). Na tehničnem bi lahko samo iz meritev opazili, da kaj ne štima. DPF bi bil še vedno gor (oziroma tisto, kar od njega ostane, ko ga kastriraš)


Meritve bi morali izvajat precej specifično glede na posamezen avto, pa še tu bi v vsakem primeru moralo bit precej tolerance, da bi tak sistem laufal, tako da če se ne bi ravno pripeljal pri -10 stopinjah s 1000 obrati do bližnjega tehničnega, bi ga po moje brez težav opravil. Trenutno je pa tako, da pline spraviš brez kakšnih komplikacij čez tudi z okvarjeno turbino, ko komaj čakaš, da natakne tisti sesalec gor na auspuh, dokler ga sploh še lahko najde v črnem dimu. :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a simply Pe apr 25, 2014 3:21 pm

Sam lahko pristavim izkušnje z 1.9 JTD 150KM.

Dnevno prevozim okrog 70km - in nikoli se nisem kaj dosti ukvarjal z DPF-om.

Seveda med vožnjo začutim regeneracijo - a se z njo ne ukvarjam ( namreč če se ustavim preden se zaključi se pač ustavim ).
Avtomobil ima trenutno cca. 170.000km in z DPFom nikoli ni imel težav.


Vsekakor pa za 2x 6km nikoli ne bi kupil dizla. Bencinar je tu v ospredju.
 
bastard
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 75
Pridružen: Pe apr 21, 2006 11:33 am
Kraj: Murski Črnci

Re: Kateri avto/pogon izbrati za dosti kratkih relacij?

Napisal/-a bastard So apr 26, 2014 3:38 pm

Zakaj ne?
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov