Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
LeQuack
Novinec
 
Prispevkov: 466
Pridružen: Pe nov 16, 2007 4:16 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a LeQuack Pe jul 04, 2014 9:09 am

Lebaron je napisal/-a:Rabljenga primernega karavana avtomatik bencinskega v bistvu ni, no vsaj na avto.net ne.
Itak pa rabljenga avtomatika nikoli več, draga šola je bila to...
Poleg same cene pa je tud pomembno kakšno imajo financiranje.
Za primer imam izračun za focusa in ceeda. Cena po ceniku je focus 3 jurje cenejši, sicer z malo manj opreme kot ceed pa z manj garancije. Ob istem pologu pridejo pa obroki lizinga pri ceedu nižji, torej cena ki jo na koncu plačaš če sešteješ polog + obroke lizinga je pri focusu višja.


Odločit se moraš tudi, kakšnega avtomatika si želiš. Jaz sem imel imel dolgo časa klasičnega in ta mi je tudi najbolj pri srcu, ker ima wandler (pretvornik navora) in seveda nima sklopke ter tudi ne vztrajnika. Tak je tudi v večini ameriških avtov. Je pa tak klasični avtomatik najbolj "smooth" za vozit, sploh recimo če imaš bolj mestno vožnjo. Klasični avtomatik dobiš pri Hyundai ter Mazda recimo.

Potem imaš tukaj DSG (dual clutch ali DCT), ki pa je dejansko bolj klasični menjalnik po zgradbi, čeprav sam prestavlja. Še vedno ima navadno sklopko ter vztrajnik. Jaz sem ga testiral in ob počasni vožnji me ni navdušil, ker če ne predvidi pravilno, katero prestavo hočeš izbrati za naslednjo, potem prestavi počasi. Sploh v kombinaciji z turbo motorjem se to še bolj opazi, ker ima tak motor pri nizkih obratih turbo luknjo in je že zato bolj polžast. Tudi na internetu veliko ljudi pravi da cuka ob počasni vožnji, se pravi v kolini recimo. Prednost pa je da naj bi imel manjšo porabo goriva kot klasični avtomatik in če če pravilno predvidi naslednjo prestavo tudi nekaj hitrejše prestavljanje. Take menjalnike ima VAG skupina, se pravi VW, Audi, Škoda, Seat, pa tudi Kia po novem (klasični avtomatik lahko dobiš samo z dizel motorjem).

Potem pa imaš še CVT, s katerimi nimam izkušenj. Je v teoriji sicer najbolj učinkovit menjalnik, ker naj bi avto gnal vedno v optimalnih obratih, ampak v praksi nima ravno kaj manjše porabe kot ostali. Velike probleme s tem menjalnikom so imeli Audiji Multitronic. Sicer pa ima CVT-je tudi Toyota.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a J.McLane Pe jul 04, 2014 9:37 am

... CVT ima tudi Nissan, Subaru.

Problem porabe pri CVT predstavlja stalna sila (hidravlično?), ki mora biti prisotna na tista dva stožca, da ju drži skupaj. To pa predstavlja določene izgube.

Slika

Poraba s klasičnim menjalnikom je tudi nekaj višja ravno zaradi pretvornika navora, ker ravno ta dober občutek zveznega prehoda med prestavami realizira ta pretvornik, te izgube se pa pretvarjajo na olje menjalnika, če bi bila klasična sklopka bi jo skurlo. Zato imajo nekateri taki menjalniki še hladilnik olja.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a sonic Pe jul 04, 2014 10:03 am

LeQuack je napisal/-a:Potem imaš tukaj DSG...
...Jaz sem ga testiral in ob počasni vožnji me ni navdušil, ker če ne predvidi pravilno, katero prestavo hočeš izbrati za naslednjo, potem prestavi počasi.


Ne razumem najbolje, kaj si mislil s tem. Z DSG oz. katerimkoli avtomatikom načeloma lahko pozabiš na skrb, katero prestavo naj izbere, zato pa je avtomatik. Že sam "ve", katero prestavo naj izbere.
Drugače, pa, 'prestavlja počasi' ima zame lahko dva pomena:
1. da dolgo čaka (potrebuje visoke obrate), preden se 'odloči' za menjavo prestave
2. da sam potek menjavanja prestave traja dolgo.
Pri DSG nikakor ne opazim problema št. 1, kvečjemu bi si kdaj želel da bi morda pri prestavljanju navzgor počakal na malenkost višje obrate. Edino če iz D prestaviš v S ('športni program'), kjer čaka tudi do 3000 obratov preden prestavi navzgor, kar pa je tudi namen tega programa.
Problema št. 2 pa tudi ne opazim, dejansko menja bliskovito hitro in skoraj vedno praktično nezaznavno, spremembo prestave opazim le na displeju na instrumentni tabli...


Sploh v kombinaciji z turbo motorjem se to še bolj opazi, ker ima tak motor pri nizkih obratih turbo luknjo in je že zato bolj polžast.


OK, to je morda možno pri nekaterih motorjih. Pri našem tega nisem sicer opazil - je pa res, da imamo tisto verzijo 1.4 TSI, ki ima poleg turbine tudi kompresor, verjetno prav zaradi izogibanja problema turbo luknje.


Edini problem je v kakšnih garažnih hišah z ostrimi klanci in sicer zaradi 'želje' DSGja, da takoj po speljevanju prestavi v 2. prestavo in jo ponavadi na silo hoče obdržati tudi pri vožnji v klanec, in se mašina zelo matra (sploh ker v garažnih hišah pač ne moreš razviti neke hitrosti). Tudi ta problem pa je enostavno rešljiv in sicer daš v manualni (tiptronic) način, da ti drži v 1. prestavi.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a J.McLane Pe jul 04, 2014 10:10 am

sonic je napisal/-a:Z DSG oz. katerimkoli avtomatikom načeloma lahko pozabiš na skrb, katero prestavo naj izbere, zato pa je avtomatik. Že sam "ve", katero prestavo naj izbere ...

...Tudi ta problem pa je enostavno rešljiv in sicer daš v manualni (tiptronic) način, da ti drži v 1. prestavi.


:mrgreen:
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
LeQuack
Novinec
 
Prispevkov: 466
Pridružen: Pe nov 16, 2007 4:16 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a LeQuack Pe jul 04, 2014 10:20 am

sonic je napisal/-a:
LeQuack je napisal/-a:Potem imaš tukaj DSG...
...Jaz sem ga testiral in ob počasni vožnji me ni navdušil, ker če ne predvidi pravilno, katero prestavo hočeš izbrati za naslednjo, potem prestavi počasi.


Ne razumem najbolje, kaj si mislil s tem. Z DSG oz. katerimkoli avtomatikom načeloma lahko pozabiš na skrb, katero prestavo naj izbere, zato pa je avtomatik. Že sam "ve", katero prestavo naj izbere.
Drugače, pa, 'prestavlja počasi' ima zame lahko dva pomena:
1. da dolgo čaka (potrebuje visoke obrate), preden se 'odloči' za menjavo prestave
2. da sam potek menjavanja prestave traja dolgo.
Pri DSG nikakor ne opazim problema št. 1, kvečjemu bi si kdaj želel da bi morda pri prestavljanju navzgor počakal na malenkost višje obrate. Edino če iz D prestaviš v S ('športni program'), kjer čaka tudi do 3000 obratov preden prestavi navzgor, kar pa je tudi namen tega programa.
Problema št. 2 pa tudi ne opazim, dejansko menja bliskovito hitro in skoraj vedno praktično nezaznavno, spremembo prestave opazim le na displeju na instrumentni tabli...


Sploh v kombinaciji z turbo motorjem se to še bolj opazi, ker ima tak motor pri nizkih obratih turbo luknjo in je že zato bolj polžast.


OK, to je morda možno pri nekaterih motorjih. Pri našem tega nisem sicer opazil - je pa res, da imamo tisto verzijo 1.4 TSI, ki ima poleg turbine tudi kompresor, verjetno prav zaradi izogibanja problema turbo luknje.


Edini problem je v kakšnih garažnih hišah z ostrimi klanci in sicer zaradi 'želje' DSGja, da takoj po speljevanju prestavi v 2. prestavo in jo ponavadi na silo hoče obdržati tudi pri vožnji v klanec, in se mašina zelo matra (sploh ker v garažnih hišah pač ne moreš razviti neke hitrosti). Tudi ta problem pa je enostavno rešljiv in sicer daš v manualni (tiptronic) način, da ti drži v 1. prestavi.


Vidim da imaš že izkušnje z DSG. Meni se je dogajalo, sicer sem imel v navadnem načinu, da sem vozil relativno počasi, tam nekje 2 ali 3 prestava je aktivna, na drugi osi menjalnika pa kolikor vem ima menjalnik pripravljeno naslednjo prestavo, ki je v teoriji lahko tudi nižja od trenutne, če računalnik vidi da upočasnjuješ (?).
In ko so sem hotel na hitro pospešiti mi ni takoj hotel dati v višjo, recimo da se približuješ semaforju in dejansko upočasnjuje, ko pa se prižge zelena pa hočeš na hitro pospešiti. Mogoče se mi je zdelo dlje kot je dejansko bilo, ampak res se mi je zdelo kot da štrajka malo. Pri normalni vožnji sicer nisem opazil teh problemov, samo pri tej menjavi počasne/hitre. Pa ko recimo upočasnjuješ oziroma preden se ustaviš da tudi v prvo, da pomaga pri zaviranju najbrž, in se čuti da cukne, podobno kot bi pač pri ročnem menjalniku vrgel v prvo. Nič kritičnega vse skupaj, samo če se navadiš kako gladek je klasični avtomatik te take stvari lahko malo motijo.
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a bucko_99 Pe jul 04, 2014 10:21 am

ja imaš prav ima auris več opreme...

glede porabe lahko s prve roke povem(za hatcbacka Golfa, verjetno ima karavan malce večjo porabo pa mislim da ne več kot 0.5l).
Moj oče ima 1.2 tsi dsg 2014 golf, in ima povprečno porabo od kar ima avto(3500km) po računalniku 5,5 litra. Pa ne zna najbolj varčno vozit, klimo ima večinoma skoz pržgano, vozi se pa večinoma (50% avtocesta 130kmh tempomat, 30% mestna, 20% regionalna). Platišča ima serijsko 195-65-15, tanka 100 oktanskega.
Zadnjič spremenil bucko_99, dne Pe jul 04, 2014 10:39 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a Blinder Pe jul 04, 2014 10:28 am

pa dej no kako lahko pišeš na forumu koliko porabi, če niste niti preverili, ali prikazuje pravo porabo?? pa koga boli k koliko pije tvojemu očetu. nas zanima koliko lahko nekdo rpičakuje porabe, kvečjemu torej povprečje porabe uporabnikov, ne pa koliko porabi natanko eni osebi, ki vozi take relacije, da dosega nizko porabo. Ta tvoj oče bi z tdi še prišel na tovarniških 3.5 litrov porabe..
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a bucko_99 Pe jul 04, 2014 10:35 am

blinder a ti si imbecil? Nekak mi tko deluješ...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a Blinder Pe jul 04, 2014 10:40 am

:D če se lotim zadeve mal bolj strokovno in malo manj v stilu šankovskega pogovora delujem js kot imbecil?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a sonic Pe jul 04, 2014 10:45 am

LeQuack je napisal/-a:Vidim da imaš že izkušnje z DSG. Meni se je dogajalo, sicer sem imel v navadnem načinu, da sem vozil relativno počasi, tam nekje 2 ali 3 prestava je aktivna, na drugi osi menjalnika pa kolikor vem ima menjalnik pripravljeno naslednjo prestavo, ki je v teoriji lahko tudi nižja od trenutne, če računalnik vidi da upočasnjuješ (?).
In ko so sem hotel na hitro pospešiti mi ni takoj hotel dati v višjo, recimo da se približuješ semaforju in dejansko upočasnjuje, ko pa se prižge zelena pa hočeš na hitro pospešiti. Mogoče se mi je zdelo dlje kot je dejansko bilo, ampak res se mi je zdelo kot da štrajka malo. Pri normalni vožnji sicer nisem opazil teh problemov, samo pri tej menjavi počasne/hitre. Pa ko recimo upočasnjuješ oziroma preden se ustaviš da tudi v prvo, da pomaga pri zaviranju najbrž, in se čuti da cukne, podobno kot bi pač pri ročnem menjalniku vrgel v prvo. Nič kritičnega vse skupaj, samo če se navadiš kako gladek je klasični avtomatik te take stvari lahko malo motijo.


ne vem, nisem zaznal takih problemov kot opisuješ v prvih dveh odstavkih. Pa tudi meni pri upočasnjevanju nikoli ni šaltal iz 2. v 1., razen ko se avto ne ustavi popolnoma.

Je pa tako, da morda je res za večino malo hecno ko iz ročnega prešaltaš na DSG, ko se zaradi navajenosti na ročnega nekaj časa ne moreš znebiti tiste skrbi, v kateri prestavi naj bo menjalnik. Zdaj zate ne vem, ali si prej pretežno vozil ročnega ali oldskool avtomatiko, v vsakem primeru si morda tudi ti padel v to 'past' razmišljanja o pravilnem prestavljanju.
Skratka, sčasoma se navadiš, da DSGja voziš tako kot je v bistvu namenjeno - gas za pospeševanje, bremza za ustavljanje, za vse ostale detajle pa naj tehnika sama poskrbi, in gre vse lepo gladko.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a bucko_99 Pe jul 04, 2014 11:01 am

nisem se do sedaj oziral na tvoje izjave, ampak pust mojga očeta namir in primerjave z tdi res pršpari za šank.

5.5l/100km porabe se men niti ne zdi malo glede na to kar sem jst napisal... Porabo okol 6 litrov jst ne vidim kot neko umetnost. Dal sem samo primer, lahko se z tem motorjem doseže porabe 12 litrov(če se divja al pa tut več), jst sm pa že meu porabo 4.8 z tem avtom. In ne vidim razloga da bi lagal. Ne vem zakaj vsak zase ne komentira svoje izkušnje...

"Sem šla pa zadnjič na izletek v Vrhniko in sem naredila 250km mi je poraba padla na 6.0l. (od tega je bilo nekaj tudi mestne vožnje po LJ)
Glede na to, da je za mano šele dobrih 2.000km, predvidevam da bo poraba še nakaj padla, pa tudi če ne bo, sem sama zadovoljna :-P"
tole je citat od alenka89 iz teme golf 7 na avtomobilizem.com, ima golfa 7, 1.4 122hp DSG

A njej boš napisu da bo z tdijem imela 2 litra porabe? Pa tko mim grede imbecil ima višji IQ kot popularni izraz "kre_ten" tko da se ne sekiri.
 
Uporabniški avatar
Lebaron
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Po feb 21, 2005 5:31 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a Lebaron Pe jul 04, 2014 12:30 pm

Ste se pa razpisali...
bo kar problem izbrat. Ponudba je velika, tud všeč mi je dosti modelov.
Edini problem je ker mi do zdaj ni uspelo še nikjer dobit testnega avtomatika oz. so mi vsi trgovci zatrjevali da testnih sploh ni.
Tak da bo kar problem se odločit.
Od novejših avtomatikov sem peljal Bmw 525 karavana letnik 2014 in pa Insignio 2.0 cdti letnik 2013.
Bmw prestavlja skoraj neopazno dokler ga ne bolj pohodiš, Insignia je malo manj uglajena.
Malo več sem vozil C4 z robotiziranim menjalnikom, z eno besedo porazno.
Tak da ne vem kaj naj pričakujem od drugih, verjetno na ravni Bmw-ja ni noben, boljši od C4 so pa verjetno vsi.

Tista draga šola je bil pa rabljen 300m - po vložku par tisočakov za popravilo menjalnika sem ga potem prodal. Avto je bil sicer odličen, vožnja zelo udobna; me je pa bilo potem strah da bo spet kaj narobe
MOPAR
 
LukL
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Po feb 09, 2009 9:21 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a LukL Pe jul 04, 2014 12:43 pm

Pojdi na testno vožnjo s 508gt pa pocej mnenje ;)
V C4 se pa strinjam, da še moja stara mama lepše šalta kot tist avtomatski menjalnik :D
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a J.McLane Pe jul 04, 2014 12:52 pm

Zanimivo da nimaš nobenih posebnih želja okrog motorja. Atmosferski, turbo, moč?

Ali pa rajši ne ker potem pa sploh ne bo več nobene izbire :lol:
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Clancy
Novinec
 
Prispevkov: 295
Pridružen: Pe nov 27, 2009 11:17 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a Clancy Ne jul 06, 2014 10:31 am

MadIggy je napisal/-a:Po podatkih uporabnikov je nekje 7.5l. http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2



Ne nekaj na pamet. Označi kriterije kot je treba, ne pa, da padejo zraven tudi "štirice" z porabo 10l+.

Realna povprečna poraba je 6,48l:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a bucko_99 Ne jul 06, 2014 3:38 pm

mal preveč smo se v porabo piknal pa premal v pomoč izbiri avtomobila.
V nemčiji po avtocesti Nemci radi na gas pritisnejo tako da bi rekel da lahko tale povprečna poraba odstopa 10% saj če ponekod ni omejitve, se sigurno peljejo kak km hitreje kot 130. Tako da je zame bolj merodajna poraba na poraba.com

npr: http://www.poraba.com/usage_view.php?carid=13047 pa po moje ni neke razlike v porabi med ročnim in dsg menjalnikom.

http://www.poraba.com/usage_view.php?carid=27065
 
jordan
Novinec
 
Prispevkov: 270
Pridružen: Pe feb 04, 2005 1:49 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a jordan Ne jul 06, 2014 4:29 pm

Tole okoli porabe je komedija. Tovarna navaja, da TSI 1.2 porabi v mestni vožnji 5,9 litra (mestna je precej neekonomična poraba), uporabniki imajo pa povprečje krepko nad 6 litra.

Zame je merodajna poraba, ko tankaš polno, voziš "normalno" in potem izračunaš na roke. Več izračunov, bolj realno sliko pokaže. Potovalnemu računalniku ne zaupam, kot ne zaupam uradnim podatkom iz tovarne.

Nazadnje sem vprašal nekoga tu na A, koliko ima porabe na novem Peugeotu. Pa mi kaže podatke, kako je uspel z enim tankom prevoziti določeno razdaljo, v drugem primeru pa pojamral, da mu veliko kuri. Povprečje je pa naredil kar čez prst.

Kar se pa tiče porabe nemških voznikov, res da nimajo omejitev na avtocesti, a ne verjamem da vozijo te mlinčke z višjo hitrostjo. Sicer kakšen je pa to motor, da so lahko tako velika odstopanja?
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a bucko_99 Ne jul 06, 2014 6:11 pm

pr vsakmu motorju so razlike, če se isto pot pelješ z višjo hitrostjo :) Pri 1.2 tsi je na tempomat med 130km/h in 140km/h nekje 0.7 litra.
 
jordan
Novinec
 
Prispevkov: 270
Pridružen: Pe feb 04, 2005 1:49 pm

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a jordan Po jul 07, 2014 10:51 am

0,7l gledano spet po racunalniku, ane? :-)
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Re: Nakup avtomobila pod 20k €

Napisal/-a simply Po jul 07, 2014 2:52 pm

Tak da ne vem kaj naj pričakujem od drugih, verjetno na ravni Bmw-ja ni noben,


O je je. Audijev 7 stopenjski S-Tronic.

Res pa je, da nova avtomatika (8) v BMWju deluje fantastično.
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 17 gostov