srcnik je napisal/-a:Ne, povedal sem za razliko od tebe iz izkušenj, pa če nisi razumel je bilo napisano da ne kupiti opla z bencinskim motorjem (sploh atmosferski, ki je bil v oglasu). Zakaj? Zato, ker je razmerje med porabo in performansim porazno.
Za prvo smo že v drugi temi obdelali, da ni tukaj problem Opel, tudi ostali 1.6 pijejo podobno:
viewtopic.php?f=18&t=102648&p=1670428#p1670277Če bi rekel Cruze, bi se še strinjal.
Povsem enako s porabo 1.6 je v nižjem razredu, le da so tam verzije z 1.6 motorjem že tiste najbolj športne, recimo Suzuki Swift Sport, Twingo RS, Clio GT.
1.6 pije precej, tukaj ni kaj, ampak 1.8 in 2.0 pa pijeta še več. Tako pač je, če ti kaj ni všeč, imaš polno 1.2 turbo motorjev, sem je šla že vsa evropska industrija, oz. počasi delajo prehod na 1.0T, edino na vzhodu še vztrajajo pri 1.6 NA.
Čeprav moja Astra H 2005 1.6 77kW, dokler je bilo še vse v redu z njim, je pil zame (pač do 10.000km na leto) zelo sprejemljivih 8,4l na dveletno povprečje, lansko leto je pa nekaj šlo v maloro, ampak niso znali popravit. Pa če bi bilo popravilo 200€, niti nima smisla popravljat. Sem pa imel 9,1l, to je pa res visoka poraba za to kar avto ponuja, zato tudi že en čas gledam za zamenjavo.
Glede izgube vrednosti, kot je nekdo omenil, sam sem dal konec 2011 zanj 5000€, sedaj je vreden okoli 3000€, to se mi ne zdi velika izguba, ampak normalna. Prej bi rekel da ima VW nenormalno nizko izgubo, 2005 letniki so od 4500-5000€, 2006 pa od 5500-6500€, to preprostno ni normalno in ne vem kdo pri zdravi pameti bi to kupil.
Za drugo se pa strinjam, ker ga imam tudi sam. Razmerje med porabo in performansami je slabo, ampak če gledaš širše, kaj pa je bila boljša alternativa 10 let (in tudi več) nazaj?
Vem da je imel Audi že davnega 1996 1.8T 150, ampak novi so bili dragi, tako da če bi v to razmerje vmešal še nabavno ceno, bi spet izgubil proti 1.6. 5 let star 1.8T ali nov 1.6 je pa še danes za premislit. Osebno bi raje prvega, čeprav ni najbolj racionalna odločitev.
Da naredim nekaj izračunov. Poraba je vzeta povprečna iz Sprimonitor (2004-2007 letnik, se pravi povečini Astra H pre-facelift), za performanso uradni pospešek 0-100, nabavne cene so pa iz Autoweek.nl.
Nizozemci imajo sicer dražje cene, ampak razmerja, kar je pomembno tukaj, so enaka. Pa drugega spletnega avto kataloga niti ne poznam.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2Ker sta poraba in pospešek premo sorazmerna, tako pri porabi kot pospešku je bolje da sta manjša, oba med sabo množim in ne delim. Pri nabavni ceni je enako, manjša je, bolje je, zato enako množim.
Končno razmerje je tako poraba x pospešek x nabavna cena, manj je bolje. Pa vse skupaj sem delil z 10.000, da pride bolj prijazna številka.
1.4 90KM - 6,88l in 13,7s - 178
1.6 105KM - 7,36l in 12,3s - 187
1.8 125KM - 8,36l in 10,8s - 197
1.8 140KM - 8,03l in 10,2s - 183
2.0T 170KM - 9,41l in 8,9s - 234
2.0T 200KM - 9,71l in 7,9s - 250
Po nekem naključju se številke zelo ujemajo s končnimi hitrostmi 178, 185, 198, 208, 217 in 232.
Tako da 1.6 niti ni bil najslabši, v bistvu je bil kar enakovreden 1.8 140KM. Ampak če gledaš rabljene, pri katerih ne prihaja več do cenovnih razlik med različno močnimi, pa zmagajo 1.8 in 2.0.
Tako da si imel v bistvu prav, pa niti nisi napisal da je pri tem razmerju najslabši, ampak samo porazen. Čeprav bi res s težavo našel še kaj slabšega, 1.6 je res smrt za nižji srednji in srednji razred, za nižji razred je pa ok, recimo v Cliu GT so ga pohvalili:
http://www.avto-magazin.si/avtomobilski ... -series-2/Sicer je pa še danes bolj žalost najt nek avto z dobrim price/performance, sam raziskujem trg rabljenih že več kot pol leta, in tudi še bom kako leto in pol dokler ne našparam.
Sem pa tja pride kak z res neverjetno ceno, čeprav kupujem za 10-13k in za nekje 10 let, je pri takih dveh vseeno za razmislit, ker sta glede na letnik odlično cenjena:
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... .0%20Turbohttp://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... 6V%20TurboŠe najboljši se mi zdijo DS3/207/208/308 1.6 THP 155KM, Alfa Giulietta 1.4 TB 170KM in Ford Focus 1.6 EcoBoost 150. Golfa VI sploh ne gledam več zarad problemov z verigo in visoke cene glede na letnik, mogoče Golf VII 1.4 TSI 150, ampak ne verjamem da bo to kdo kaj kmalu prodajal. Astra 1.6 180 ima pa 132kW, zgleda imajo Nemci druge zavarovalne razrede, ima pa novi SIDI 125kW.
Corsa GSi 150 je praktično OPC, če greš čipat, in tako best buy, ampak so tako prvi kot drugi precej redki.
Potem Megane, zakaj ne dajo vanj 1.6 TCe motorja iz Clia RS, mu zmanjšajo moč na 170-180 in mu prilimajo oznako GT, to vedo samo pri Renaultu. Prav da so ukinili požrešnega 2.0 TCe 180, ampak kje je zamenjava? Samo dizelski dCi 165 GT je v ponudbi.