borut.z je napisal/-a:Ne samo Audi, tudi slovenski BMW je hinavski. Pravkar sem izbrskal da je isti bmw x1 za 2000eur po ceniku cenejši v Nemčiji kot pri nas. Potem ti pa pod nos porinejo nek popust ki se sliši veliko, dejansko je pa cena napihnjena. Ne razumem naše ekonomske politike. Avs, Nem imajo višji standard, višje plače, cenejše gorivo in cenejša nova vozila.
Nižja cena omenjenega modela v Nemčiji je prvenstveno posledica nižjega davka - v Nemčiji je namreč potrebno upoštevati zgolj 19% Mwst, medtem ko je na Slovenskem poleg DDV še DMV in okoljska dajatev. Zaradi večjih dajatev pri nas imajo tako v veliki večini avtomobilski modeli na Slovenskem nižjo neto ceno (kot npr. v Nemčiji) in so posledično precej zanimivi za prodajo v tujino (efekt "enodnevnih registracij"). Hkrati pa je potrebno tudi vedeti, da so v Nemčiji v povprečju možni večji rabati pri nakupu novega vozila (nekje cca. 15%).
Kar pa se nakupa kompaktnega SUV tiče, pa tast nikakor ne bo zgrešil niti z BMW, niti z Audijem. BMW X1 je sicer športnejši, ima za odtenek bolj komunikativen volanski mehanizem, hkrati pa navduši tudi na slabših podlagah. BMW-jevi agregati znajo hkrati navdušiti tudi s precej prepričljivo porabo goriva. Po faceliftu je pridobil bolj kvalitetno notranjost, saj je pred njo deloval malce preveč ceneno-plastičen za ta cenovni rang (še vedno pa delujejo precej ceneno ročice za nastavitev sedežev ter potovalni računalnik z zgolj osnovnimi podatki). Audi je sicer udobnejši, a se malenkost bolj nagiba v ovinkih. V notranjosti zna biti za odtenek bolj "prestižen" od BMW-ja, a je hkrati potrebno vedeti, da se tzv. "prestižnost" ustvari šele ob (ne majhnih) doplačilih (pa najsi gre že za avtomatsko klimatsko napravo (!), da ne govorim o kakšnih mehko voljnih usnjenih sedežih, ipd). Njegov 140 konjski dvolitrski TDI pa je že stari znanec v koncernu in se lahko takisto pohvali z zelo ugodno porabo goriva.
Oba modela sta sicer na trgu že kar nekaj časa in ponujata raznorazne akcije (še posebej za vozila na zalogi). Kot je tast že sam ugotovil, bo precej presenečen ob obiskih salonov, saj so lahko končne cene (ravno v tzv. luksuznem segmentu) za kupca precej nižje od oglaševanih v katalogih in na internetu. Med »prestižno« konkurenco (SUV, ki niso daljši od 4,5 metra) je še MB GLA, ki pa me je še najmanj prepričal ter RR Evoque-u, katerega bi sicer sam izbral. Slednji se lahko pohvali z dobrimi voznimi lastnostmi (zelo komunikativen volanski mehanizem!) ter daleč najbolj dodelano notranjostjo v tem razredu - tako stilsko, kakor tudi po občutku kvalitete, saj vse skupaj deluje zelo kompaktno (nenazadnje se lahko že pri serijski opremi Pure pohvali s precej prepričljivimi sedeži z dobro stransko oporo, oblečenimi v usnje in alkantaro, oblečeno armaturno ploščo ter alu dodatki, ki so sicer pri BMW in Audiju (ali pa npr, MB GLA) zgolj ob doplačilu). Btw, tudi pri slednjemu modelu so možni dobri popusti …
A če se ustavim le pri BMW in Audiju, mi je "na prvo žogo" padel v oči tale model:
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=648 ... 0NOVO%20... , ki se lahko pohvali s 4x4 pogonom, avtomatskim menjalnikom ter dokaj spodobno opremo. Sam bi vsekakor pogledoval k modelom s štirikolesnim pogonom (že zaradi boljše trakcije na spolzkih podlagah, kar bo kaj kmalu pričel ceniti!). Med dodatno opremo pa nikakor ne smejo manjkati ksenonski (oz. LED) žarometi (še posebej, če gre za starejšega voznika – aspekt varnosti).
Kljub pomislekom pa naj vseeno pogleduje še k bolj »plebejskim« SUV-om, ki znajo precej presenetiti – tako z voznimi lastnostmi, kakor tudi s precej dodelano notranjostjo. Sicer se določena razlika z »renomiranejšimi« znamkami seveda pozna – a le ta NIKAKOR ni sorazmerna z razliko v ceni (pri prestižnih znamkah se VEDNO doplača tudi za značko na nosu!). Nenazadnje pa se lahko (že omenjena) Fordova Kuga pohvali z zelo zelo prepričljivimi voznimi lastnostmi, nič kaj pretirano slabšimi od npr. Audijevega Q3.