Pozdravljeni,
evo, avto smo kupili v petek in sicer v Kranju pri enem malem prodajalcu (Pro Art), ampak naj bi bil eden redkih DORIH avtov, ki jih prodajalci sploh dobijo. Naj povem, kaj smo kupili:
Seal Altea XL, letnik 2011, prevoženih 161.00 km, 1.6 dizel, ima bolj malo opreme (osnovnejši model), tako da bova dala naknadno vgraditi tempomat, druga pa sploh ne pogrešava (manj opreme ima, manj se kvari). Kabina je zelo prostorna, prav tako prtljažnik - kar nam je zelo pomembno.
Zakaj sva ga kupila: slovenska servisna - potrjena (servisi od prvega do zadnjega pri Vrtaču, vsa mala in večja popravila prav tako pri Vrtaču), notranjost avta ohranjena kot bi bil nov (ne pretiravam, ampak sedeži so, kot nikoli noben ne bi noter sedel).
Avto sva seveda kot skrajno previdna peljala k Vrtaču na diagnostiko, ves čas sva z možem stala v delavnici in sproti so nama govorili, kaj gledajo in kaj vidijo (na računalnik, podvozje, preverba km...). Izmerili so tudi barvo in ker so vrata bila barvana (avto je res brez praske!), je šel v računalnik gledati zgodovino (avto je bil ves čas full kasko zavarovan, v lasti leasing hiše in v najemu neke firme - torej je bil eni osebi kot službeno vozilo) in rekel, da ni bilo nič takega, pač praske so prekrili. In ker je bil full kasko, niso šparali, vse so sproti popravljali pri Vrtaču, ne glede na zneske.
Vsi deli, ki so bili do sedaj menjani (akumulator, ena ključavnica na vratih, sklopka, brisalci...), so bili menjani pri Vrtaču (imamo račune in izpisek), pa še najboljše zimsko-letne gume smo dobili, popolnoma nove, stanejo okoli 500 € (Goodyear). Te bova imela za dve zimi, spomladi bova kupila letne. Gor je tudi vinjeta 2015, pa polovico tanka nama je pustil noter, oba ključa sta kot nova, avto ni imel nikakršnih vonjav... Tudi prodajalec ni nič kompliciral, ko sva prosila, da gremo na diagnostiko, ker je vedel, kaj prodala. Je pa jamral, da zelo težko pride do dobrih avtomobilov in da je situacija v Sloveniji slaba, ker če ne dobiš dobrih rabljenih avtov, jih seveda težko prodajaš. Povedal je tudi, da kar je uvoza, je zdaj, med krizo, ogromno prevar. Prej včasih si še dobil dober uvožen avto, zdaj pa tudi sam zelo težko kaj uvaža, ker ni nič pametnega. Prevrtavanje km je nekaj samoumevnega in prej izjema, če ni, kot pa pravilo.
Mehaniki pa so med pregledom ugotovili sledeče: sprednje diske bo treba menjati, ker so slabi (avto je 3 mesece stal, verjetno zato), eno malenkost pri menjalniku (30 € stane), pa gretje desnega zunanjega ogledala ne dela. Če bi pri njih vse to popravili, bi bilo za 330 € stroška, ampak seveda ne bomo, ker lahko pri našem mehaniku to naredimo za pol manj (sploh diske).
Doma pa se nama je čez vikend še pokvarila ključavnica od prtljažnica, danes gre k mehaniku pogledati, v čem je fora.
Ampak to so male zadeve, nič hujšega, samo potrošni material. Plačala pa sva zanj 8.300 €, tako da sva za ta denar dobila dober avto, tudi če bo še treba kaj popraviti.
Ena stvar pa naju vseeno moti oz. bega -
poraba na računalniku! Povsod piše, da naj bi Altea XL 1.6 dizel kurila nekje 4,5 - 5 litrov, nama je po AC ves čas kuril čez 6, celo blizu 7, taka je tudi povprečna. In tudi, ko je v prostem teku, v koloni po AC recimo, kaže 2,5 - 3, kar je zelo čudno, ker Golf nam je kuril precej manj (5 -5,5) s slabšo in starejšo mašino (TDI 1,9).
Zdaj pa ne veva, ali je možno, da računalnik narobe kaže ali je to realna poraba, kje se to da preveriti???
Ajde, pa recimo, da vzamemo v zakup, da so gor zimske gume, da je deževalo in da je zunaj že malo mraz... pa še vseeno se nama zdi to veliko oz. preveč, vsaj en liter. Sva ga sicer natankala do konca in dala km na nulo, pa bova videla, koliko km narediva s polnim rezervoarjem (55 litrov piše, da je velik).
Glede C-Crosserja pa tako... klicala sem v četrtek na Plineks in odpovedala petkov termin ter na kratko opisala, kakšno sago smo imeli s prodajalcem, da smo avto enostavno vrnili (
btw - prodajalec nam je vrnil celotno kupnino, ker sem mu inšpektorico poslala tja!)... mi je gospod po telefonu rekel, da je bilo edino pametno za nas, da smo ga vrnili. Namreč, oni imajo 28 različnih plinskih naprav, pred 5-6 leti pa so še tiste drage bile slabše od teh novih in če je ni redno servisiral, je dosti krat treba plinsko napravo enostavno menjati, kar pomeni 1.500 € stroška (!!!). Nove plinske naprave, te ta dobre, pa baje sploh ne pustijo, da bi se vozil na plin, ko prideš do prevožene kilometrine, ko je tako daleč, da je treba opraviti servis. Tako, da nova naprava te prisili, da greš na servis, da je ne pokvariš - po domače povedano. Že samo zaradi tega je bilo pametno, da sva ga vrnila.
Ampak ne glede na vse... ko sem usedeš spet v avto, ki NI francoski, vidiš, da je vse drugače. Asociacija s kanto mi ne gre iz glave!
Enostavno, pri nas doma že 20 let vozimo VW-je in se v Crosserju niti nisem počutila "domače".
No, pa še eno vprašanje, če kdo zna povedati - kje za koliko € je smiselno dati vgraditi tempomat?HVALA !!!
