ice je napisal/-a:Ok fantje, pomoje sem se odloču (v ožjem krogu je bila še Alfa 147):
toj to
ice je napisal/-a:No pilgrim, si že kaj nabavil?
Suzuki swift 1,5 GS 5v
DELO Sob 15.10.2005
Diagnoza novega suzuki swifta: shizofrenija. Ne, v tem primeru ne gre za mentalno neuravnovešenost, ampak prej za to, da je avtomobil po eni strani zelo solidno prevozno sredstvo, ki razveseljuje s svežino in živahnostjo. Po drugi plati pa naenkrat naredi obrat za 180 stopinj in preseneti z nepraktičnostjo ter nekaterimi nenavadnimi in malo spornimi rešitvami.
Začnimo z analizo zunanjosti. Težko bi trdili, da avtomobil ne ugaja že na prvi pogled. Pustimo zdaj ob strani namigovanja in mnenja, da ne gre za kaj več kot plagiat britanske legende. Zdi se mi, da je swift ne glede na nekatere podobnosti z minijem vseeno precej samosvoj, še posebej če upoštevamo različne detajle. Prijazna prednja maska pozdravlja s svetili v obliki jadra in odbijačem, ki ga prekinjata dve razmeroma ozki mreži za zajemanje zraka. Po ukrivljenem motornem pokrovu se linija prelomi in nadaljuje prek vetrobranskega stekla do zadka, ki je v višini zadnjih svetil všečno izbočen. K dobri estetski oceni nedvomno pripomorejo še petnajstpalčna aluminijasta platišča, ki so s pnevmatikami vred postavljena v skrajne kote avtomobila, in precej visoka bočna linija.
Očitno je, da prvi del analize ni odkril nobenih znakov razdvojenosti, ki pa se pokažejo takoj, ko hočete swifta odkleniti in zagnati. Japonec ima v paketu opreme GS ključ, ki ga načeloma ni treba jemati iz žepa, samo pritisnete na gumb in vrata se odklenejo, pa tudi za vžig motorja lahko ključ ostane tam, kjer je. Vse lepo in prav, ampak omenjeni ključ je tako velik, težak in neroden, da bi ga takoj menjal za običajnega, ki je »manj« praktičen. Končno sedite za plastičnim volanom, ki ni nastavljiv po globini. Ta ne bi povzročal prevelikih zamer, če ne bi bil v duetu s petstopenjskim menjalnikom, ki se raje zatika kot pretika. Krmilni mehanizem je drugače natančen in komunikativen. Izrazita dvojnost značaja swifta je očitna v primerjavi med zunanjostjo in notranjostjo, saj je slednja puščobna. Precej puščobne in plastične notranjosti ne zmoti niti avdiosistem s satelitsko navigacijo (opcija pri opremi GS) in nerazumljivo majhnim zaslonom. Predvsem višji potniki bodo hvaležni visokemu stropu, nekaj manj bolj skromno odmerjenemu prostoru za kolena.
Če 1,3-litrski motor v swiftu ne zadovolji, potem je 1,5-litrski stroj s časovno variabilnim odpiranjem sesalnih ventilov točno to, karpotrebujete. 75 kW odgovarja dinamičnemu značaju tono težkega avtomobila. Odzivnost motorja je odlična, pospeševanje pa zvezno vse do rdečega polja pri 6500 vrtljajih. 133 Nm se ne sliši veliko, a je ta podatek povsem v skladu s prostornino stroja in pripomore k večji elastičnosti motorja, tudi pri nižjih vrtljajih. Povprečna poraba se je gibala okoli 7,5 litra, kar je veliko, če upoštevamo, da s swiftom nismo divjali. Če potegnemo črto, lahko rečemo, da sta uglašeno podvozje in motor najmanj sporna dela swiftovega značaja.
Suzuki swift 1.3 GS 5v
DELO Sob 23.07.2005
Na lanskem pariškem avtomobilskem salonu so pri Suzukiju po dolgih 21 letih tržnega vztrajanja, vmes so ga sicer dvakrat prenovili, ostarelega swifta nadomestili z naslednikom. Zdaj je ta avtomobil nižjega razreda znova v vseh pogledih konkurenčen, ob všečni podobi in dobrih voznih lastnostih pa prepričuje še z maloprodajno ceno.
Za novega swifta so v Suzukiju vzeli v roke povsem prazen list in ga zrisali ter domislili neodvisno od predhodnika, če izvzamemo velikostni razred. Malček je znova delo japonskih snovalcev, a ga izdelujejo v Evropi (na Madžarskem), da se izognejo carinskim dajatvam, hkrati pa lahko to jemljemo kot posreden namig, kateri kontinent oziroma trg jim je pri tem avtomobilu najpomembnejši. Glede pestrosti ponudbe (motorji in opremljenost) se swift uvršča bolj v vrh med primerljivimi avtomobili, česar za predhodnika ni bilo mogoče reči, so se pa zato dvignile maloprodajne cene za posamezno izvedenko – čeprav so spet ugodne, saj jih je slovenski zastopnik že takoj ob začetku prodaje občutno znižal.
Novi swift je kot skupek trenutno prevladujočih oblikovnih trendov v razredu malih avtomobilov atraktiven na pogled. Nekateri sicer Japoncem očitajo plagiatorstvo, češ da silhueta in še nekatere podrobnosti v kabini sumljivo spominjajo na minija in toyoto yaris. Kljub temu, glede na predhodnika, je novinec oblikovno velik korak naprej, enako pa lahko trdimo za njegovo tehniko. Trojica motorjev je bolj ali manj zasnovana v duhu sodobnega časa (spremenljivo krmiljenje ventilov pri večjem bencinskem in vbrizg prek skupnega voda pri dizelskem stroju), med doplačljivimi dodatki najdemo recimo polavtomatski (za motor 1.3) ter avtomatski menjalnik (za motor 1.5), prostoročni zagon motorja in odklepanje vrat ter celo navigacijski sistem, volanski servoojačevalnik pa je skladno s trenutnimi zapovedmi elektro-mehanski.
S kratkima kolesnima previsoma in z dovolj razkošno medosno razdaljo swift sicer na prvi pogled obeta zadostno prostornost, a kakor pri večini tovrstnih avtomobilov se bosta »na drugi pogled« v njem še najbolje počutila potnika na prednjih sedežih, na zadnji klopi, zlasti v predelu nog, pa je bolj avtomobil kompromisov. V tem duhu je zasnovan tudi prtljažnik, ki je špartanskih mer, a ga lahko s podrtjem naslona zadnje klopi (v razmerju 60:40) toliko povečate, da boste v njem lahko prevažali kaj večjega, seveda brez potnikov na zadnji klopi.
Opremski paket GS je med tremi deželnimi opremskimi paketi (GC, GLX in GS) najbogatejši in vključuje tudi sistem za prostoročni zagon motorja in odklepanje vrat, meglenki, sistem isofix za pritrditev otroškega sedeža, stranski zračni varnostni blazini in varnostne blazine v predelu glave po vsej dolžini kabine. Žal ročne klimatske naprave, ki so jo pri Suzukiju edino vključili v serijsko opremo, ne moremo ravno pohvaliti, saj je v vročih dneh delovala zgolj v dveh skrajnostih. Kabino je dobro hladila le, ko smo stikalo za nastavitev hlajenja obrnili na najbolj hladno stopnjo, ventilator pa na najvišjo stopnjo delovanja. Potem je v kabini čez čas postalo prehladno, seveda le v predelu, kamor je pihalo iz rež na armaturni plošči, zato je bilo treba prezračevanje omejiti. V vseh drugih primerih je bilo v kabini pretoplo in očitno je, da klimatski-prezračevalni sistem ni kos svoji nalogi.
Drugače je za potnike in predvsem voznika odlično poskrbljeno. Zlasti nežnejši spol bo vesel dejstva, da swift v novi izdaji ni izgubil niti malo nekdanje prijaznosti do uporabnika, mehkobe pri sukanju volanskega obroča ali pomikanju prestavne ročice ter voznih lastnosti. Je izredno vodljiv, lahkoten za upravljanje in nezahteven glede vozniškega znanja, saj je njegovo podvozje dovolj dodelano in razporeditev mase tako enakomerna, da v ovinkih ni opaziti slabosti zasnove »vse spredaj«, če ga vozite skladno s predpisi. Zavore, čeprav zadaj bobnaste, se zelo dobro obnesejo tudi pri polno obremenjenem avtomobilu, poleg tega sta v vseh opremskih paketih že serijsko dodana zavorni dodatek ABS z elektronsko porazdelitvijo moči (EBD) in sistem za pomoč pri zaviranju.
Šibkejši in manjši od obeh bencinskih motorjev, prihodnje leto bodo v ponudbo dodali še štirikolesni pogon in 1,2-litrski dizelski motor, je 1328-kubični vrstni štirivaljni stroj, opremljen s štiriventilsko motorno tehniko in z elektronskim vbrizgom goriva. Sicer v ničemer ne izstopa, a po drugi strani povsem zadovoljivo opravlja svoje poslanstvo in je tudi dovolj varčen in zmogljiv. Serijsko ima dodan ročni petstopenjski menjalnik, ki v nekaterih okoliščinah razgali edino pomanjkljivost motorja, premajhno prožnost, ki pa je občutna le pri odločnih pospeševanjih in v mestni rabi, če lenarimo s prestavno ročico. Motor ima razmeroma skromno gibno prostornino in območje največjega navora šele v zgornji tretjini še dopustnih motornih vrtljajev. Ko je avtomobil polno obremenjen s potniki in prtljago in imamo vključeno klimatsko napravo, ti značilnosti prideta še bolj v ospredje.
A če si takšne posebne okoliščine, ki jih praviloma ne bi smeli doživeli pogosto, odmislite, je novi swift dovolj hiter in okreten avtomobil, da o njem velja razmisliti, tudi če ste »bolj živahne sorte« voznik. Še toliko bolj, ker je v primerjavi s predhodnikom svetlobna leta daleč tako glede varnosti in opremljenosti kot glede notranje ureditve. Dvomim sicer, da bo pri nas tržno vsaj približno tako uspešen, kot je bil v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, a ker je od predhodnika povzel le ime in prijaznost do uporabnika, bi si to vsekakor zaslužil.
A imajo ti avti kaj skupnega, razen da imajo 4 kolesa?
- Samurai se ne dela več in je najmanjši in najcenejši
- Jimny ponuja udobje lesene klopce, a je pravi terenski avto
- kar pa za Teriosa ne bi mogel reči, je pa Terios najbrž najbolj vsestransko uporaben avto od vseh štirih.
Vse je odvisno od tega, koliko denarja misliš zapravit in za kaj misliš avto uporabljat. Za offroad Terios ravno ni, a če takoj črtaš hard iz jedilnika, je najbrž najboljši avto.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov