veselko je napisal/-a: ...me zanima koliko so kej vzdrzljivi tele "gajbice"...
Vem, kaj imas v mislih. Zanima te, ali bos servise obiskoval samo zaradi menjave olja in filtrov, ali pa bos postal "sponzor" raznih mehanicnih delavnic in trgovin z rezervnimi deli
Takole ti bom povedal. A8 je v osnovi odlicen avto. Audi se je s tem modelom uvrstil med vodilne proizvajalce potovalnih limuzin visokega razreda, kjer so do tedaj kraljevali BMW, Mercedes in Jaguar. Na nekaterih podrocjih (pogon) jih je celo prekosil in si s tem zagotovil svoje stranke. Audi A8 svoje potnike razvaja predvsem z vrhunskim udobjem, 4.2 literski motor pa poskrbi tudi za pridih sportnosti. Tocno to pa nudijo tudi konkurenti, pa vendar so med njimi razlike. In kakor si ocitno ze sam ugotovil, se ti avtomobili razlikujejo predvsem po vzdrzljivosti -za priblizno enake vozne uzitke torej zahtevajo razlicno visok davek na luksuz, ki ga mora placati lastnik...
Jaz ti bom za primerjavo nastel nekaj prednosti in nekaj slabosti vseh treh nemskih konkurentov, odlocil pa se bos na koncu sam. Ceprav bi ti lahko svetoval se kaj drugega (Jaguar, Cadillac, Honda Legend), sklepam, da bos ostal kar pri nemcih, torej z drugimi niti ne bom izgubljal casa. Saj noben avto v tem razredu ni izrazito slab, je pa res, da imajo zelo razlicne muhe in navade, ce lahko tako recem...
Gremo torej na bistvo. Audi A8 blesti predvsem pri udobju in pri pogonu. Njegova ergonomija je dovrsena (ceprav pazi -tale, ki si si ga ogledal, ima sportne sedeze, ki so verjetno na dolge relacije bolj utrudljivi, kot obicajni "fotelji"

), avtomatski menjalniki so najboljsi na stari celini (enake menjalnike uporablja tudi BMW, le da se jim tam namesto "tiptronic" rece "steptronic"), stirikolesni pogon pa je sploh brez prave konkurence v tem razredu, vsaj pred 6 leti je vsekakor bil. Seveda pa ima stirikolesni pogon tudi svoje slabe lastnosti. Dve med njimi se posebej izstopata. Prva je obcutljivost in druga je (posledicno) vecja poraba goriva. Glede slednjega te sicer lahko malo potolazim, da je Audi uspel zadeve dokaj dobro resit z vrhunsko tehnologijo motornega managementa, tako da je poraba (za stirikolesno gnano posast) relativno ugodna, se vedno pa obcutno visja, kot pri primerljivi limuzini znamke BMW ali Mercedes. Racunaj kaka dva litra vec. Pa to se ni tak problem, sploh ce se malo vozis. Vecji problem je obcutljivost. Vsi ti kardani, diferenciali in polosovine ne samo da potrebujejo skrbno nego in da ne odpuscajo napak pri vzdrzevanju, ampak so tudi veliko bolj obcutljivi na morebitne poskodbe, kot v primeru pogona na le en kolesni par. Dovolj je ze kaksen robnik, da se kaj zvije in ven iztece mast oziroma olje, in ze isces novo polosovino, zglob ali (bognedaj) diferencial. In Audijevi rezervni deli so izmed omenjenih treh znamk absolutno najdrazji, pa se ponaredki se le redko dobijo... ce mi ne verjames, se recimo pozanimaj, koliko stane zavorni kolut za BMW sedmico E38 (Avto Aktiv), Mercedes razreda S W140 (Autocommerce) in Audi A8 (Porsche Slovenija)... pa ti bo hitro jasno, pri cem si
Kot si zdaj verjetno ze tudi sam ugotovil, bi ti raje priporocil BMW ali Mercedes. Tudi ta dve znamki za vzdrzevanje nista cisto "nedolzni", pa vendar sta napram Audiju napol zastonj. Za 3.000.000 SIT dobis tako ze vec kot spodoben BMW 740i ali pa Mercedes 500. Oba avtomobila tudi osebno precej dobro poznam in ce zelis, ti bom o njiju napisal prav tako poglobljeno analizo, kot sem ti jo za Audi... ce te zanima, seveda...
