cavalli1979 je napisal/-a:Hvala za predloge,
Se opravičujem če tečnarim, vendar je izbire toliko, hkrati pa težko izbrati tistega, ki bi bil ugoden, z ugodnim servisiranjem in udoben ter varčen na avtocesti.
V tem tvojem zadnjem stavku se nahajata dve zahtevi, ki ne sodita ravno skupaj oz ena drugo bolj ali manj izključujeta - kompromisi pa so po naravi nehvaležni
- ugoden z ugodnim servisiranjem
- udoben in varčen na AC
1.) najbolj ugoden z ugodnim servisiranjem je nov avto ! Za nekaj več kot je tvoj limit (dobrih 10.000 EUR) dobiš nove avtomobile razreda CLIO ali še manjše z varčnimi dizelskimi motorji. Če računaš z 1000 km tedensko pomeni v letu dni okrog 50.000 km – v tem primeru pomeni da imaš servis ali dva (odvisno od predpisanega servisnega intervala), od ostalega pa samo točiš gorivo in se voziš – imaš pa tudi boljšo garancijo. Pri rabljenem nikoli ne veš na kaj naletiš – če samo pomisliš, da te čaka t.i. velik servis, moraš avto »preobut« (nove gume) ipd. moraš računat z dodatnimi min. 500 – 1.000 EUR stroškov, če pa naletiš na slabo vzdrževan avto, avto, ki ni zanesljiv, ima kakšne skrite napake ipd lahko kaj hitro naletiš na še več stroškov - poleg tega boš kot rečemo več na servisih kot na cesti.
2.) udoben in varčen na AC – jasno je da ta pogoj razred prej omenjenih »malčkov« pri višjih hitrostih ni več varčen, 200 km dnevno pa zanje pomeni » se nekako moraš navadit-sprijaznit« - ni pa tako kritično.
Ampak – tudi vozila o katerih se tu največ govori (razred GOLF oz LAGUNA z 1,9 l dizli med nekje 70 in 90 kW) pri višjih hitrostih (eden do tvojih pogojev govori o 150 km/h) niso več tako varčni – pri razredu GOLF moraš računat z dobrimi 6 -7 l/100 km, večji razredi zahtevajo dodaten liter, dva. Če imaš kdaj možnost opravi testno vožnjo z 2,5 l bencinskim agregatom vozila razreda BMW E 60 – pri hitrosti 150 km/h ne bo bistveno bolj »žejen« kot omenjeni dizli – agregat se »vrti« v ugodnejšem območju vrtljajev, končna hitrost pa je bistveno večja – zato je za tak »potovalnik« hitrost 150 km/h nič posebnega, med tem, ko so priljubljeni dizli razreda GOLF z okrog 80 Kw bolj »muči« - je blizu končne hitrosti. Hočem reči : visoke hitrosti zahtevajo temu primerno "konjenico", udobje je pogojeno z razredom vozila.
Skratka v razmislek o dveh skrajnostih v tvojih zahtevah : višje hitrosti, več udobja zahteva svoj davek v obliki večjih stroškov – na drugi strani imaš (z nekaj doplačila) nove »malčke«, kjer boš na 50.000 km v praktično samo točil gorivo.
V primeru, da se ne spoznaš dobro na kupovanje avtomobilov bi raje še nekoliko doplačal, in kupil novega npr. CLIO STORIA, novi TWINGO ipd. ter se sprijaznil z »udobjem« in lastnostmi tega razreda vozil.
Vse v prid stari modrosti » raje vrabca v roki, kot goloba na strehi«.
LP