Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P So jan 26, 2008 12:10 am

kixs, če moraš mesečno plačevat 500e, s čim točno boš to plačeval, če si dal pa ves denar v sklade? :S
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs So jan 26, 2008 1:06 am

Pavel_P je napisal/-a:kixs, če moraš mesečno plačevat 500e, s čim točno boš to plačeval, če si dal pa ves denar v sklade? :S


Ja, sej imamo placo, ne?

To so samo informativni izracuni. Prej bi vzel "samo" 10K€ kredita ali se manj in bi potem dodatno vlagal v sklade, ko bi se nabral "vecji" znesek ali pa ob primerni priliki.

Osebno ne mislim menjat avta vsaj do maja letos. Lahko se celo zgodi, da ne bom menjal. Avto je itak en velik strosek ;)

Pred odlocitvijo bi pa rad ugotovil najboljso (najugodnejso) pot do nabave avta.

lp
Slika
 
William
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: Ne jan 29, 2006 2:31 am

Napisal/-a William So jan 26, 2008 1:08 am

V bistvu je še bolš it v Casino ruleto igrat pa 15.000eur na pravo številko stavit pa pol po avto: :D :D .
 
Uporabniški avatar
blind3k
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 584
Pridružen: Ne avg 19, 2007 11:27 pm
Kraj: Ljutomer,Koper

Napisal/-a blind3k So jan 26, 2008 11:10 am

niti ti ni potrebno it na številko. Lahko greš na barvo(maš 50:50 možnost dobitka) in iz 15k€ narediš v nekaj trenutkih 30k€ :)

sicer je res, da je avto potrošni material, ampak veliko ljudi(kot tudi jaz osebno) si nemorem privoščiti biti brez avtomobila samo 1 dan, kaj še le dlje. Javni prevoz ne pride v poštev.

torej prišli smo do zaključka, da se cash vseeno z finančnega vidika najbol splača. Problem nastane, ker ga nima vsak na pretek.
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR So jan 26, 2008 11:34 am

blind3k je napisal/-a:niti ti ni potrebno it na številko. Lahko greš na barvo(maš 50:50 možnost dobitka) in iz 15k€ narediš v nekaj trenutkih 30k€ :)


Majo limit na na vse stave, tudi na rdeče, črna.... tko da ne vem če je v slo kazino k ti pusti dat gor 15k€... edino perla mogoče...


@sašo5: Če majo res AH zadaj banko, ki takoj njim skešira možno... če ne je to direkto kreditiranje kupca.


@kixs: EOM je efektivna obrestna mera. Je diskontna stopnja v katero so že vključeni vsi stroški, ki jih bo potrebno plačati. Pač tukaj se gre za to, da ti ta % pove letni strošek, ker obrestna mera je lahko v bistvu 12%, ker pa banka to obračunavo z mesečno kapitalizacijo nanese na koncu, da je letna efektivna obrestna mera 14,65%..... golaž.... Dejansko to pomeni da boš toliko preplačal posojilo, najbolj kmečko povedano. Seveda brez str. odobritve in zavarovanja... zato so tudi posebej našteti.

Inflacija je navadno že vračunana v EOM.

Še članek za detaile: http://www.erevir.si/Moduli/Clanki/JAC_ ... 16_EOM.pdf

Sicer se pa strinjam s tabo, tako kot sem tudi jaz rekel, če se dobi dokaj ugoden kredit, se zelo splača, pa tudi če daš ostalo gotovino v državne obveznice :lol: joke...
 
marsus
Novinec
 
Prispevkov: 111
Pridružen: Po nov 29, 2004 9:33 pm

Napisal/-a marsus So jan 26, 2008 12:04 pm

Če imam neto 500 evrov plače na mesec ni druge variante do novega avtomobila kot kredit ali leasing.Pa še tukaj je višina kreditne sposobnosti omejena na višino plače.
Rabljeni avtomobili me ne zanimajo ker stara j***a mam sedaj.Poleg tega mora avto zdržati minimalno 100 kilometrov vožnje na dan.Pa pri novem avtomobilu maš vsaj tiste dve ali tri leta garancijskega roka na možne okvare.
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 So jan 26, 2008 3:49 pm

S 500EUR neto na mesec se bolj malo prišpara (sploh če nisi doma pri starših). Tukaj se za nov avto (najcenejši) špara precej let. Veliko bolje leasing/kredit (magari na 7 let) in to je to. Pa že pri kreditu si omejen. Tukaj ne dobiš več kot 1/3 oz. cca 160EUR/mesec (verjetno pride prav kredit tudi še za kakšno drugo stvar, tukaj si zelo omejen potem). Seveda je potrebno upoštevati še zavarovanje, servise, bencin ...

Primer izračuna za enega Pola v vrednosti 11k EUR (iz Porscheleasing.si)
Koda: Izberi vse

za vozilo VW POLO
 
Cena vozila:
11.000,00 EUR
2.636.039,99 SIT
 
Polog prodajalcu:
1.100,00 EUR
263.604,00 SIT
 
Znesek kredita:
9.900,00 EUR
2.372.435,99 SIT
 
Odplačilna doba:
84 mesecev
 
Mesečni obrok:
154,30 EUR
36.976,45 SIT
 
Stroški obdelave:
119,00 EUR
28.517,16 SIT
 
Rizični sklad:
220,00 EUR
52.720,80 SIT
 
EOM:*
9,75%

S 500EUR gre to zelo TEŽKO čez (gledano še ostale stroške). Pač tepe nas zapuščina socializma. V razvitih zahodnih državah takšen avto z lahkoto kupijo tisti s minimalno plačo. Pri nas pa če nisi ravno pri starših imajo težave že tisti s povprečno... Da boš pa tak znesek našparal za gotovino pa traja .....
 
Uporabniški avatar
FBR
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1768
Pridružen: So sep 03, 2005 12:40 pm

Napisal/-a FBR So jan 26, 2008 5:25 pm

Vi in vaš socializem :roll:
 
Uporabniški avatar
blind3k
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 584
Pridružen: Ne avg 19, 2007 11:27 pm
Kraj: Ljutomer,Koper

Napisal/-a blind3k So jan 26, 2008 6:04 pm

FBR saj vem da je v casinu omejitev max. vrednsot enega žetona :)

saj vsaka stvar ima svoje dobre in slabe strani, prav tako se zavedam, da vsak nemore šparat leta in leta. Saj zato so razni krediti ipd. Samo pravim da v današnjih časih je leasing največja bedarija, ker če že samo avto.net malo prebrskate vidite, kolko je avtov ki se prodajajo z prevzemom leasinga. Če nimaš 100% dohodka(delo za nedoločen čas, dobro poslovanje firme itd.) potem je kredit bojša rešitev(saj z mojega vidika).
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ So jan 26, 2008 6:23 pm

Ker sem v tej temi zasledil mnenja, ki se mi zdijo napačna bom skušal predstaviti zakaj.. še posebno na področju s katerim se sam profesionalno ukvarjam.

govorili ste o nakupu avta ob predpostavki da imate cash za ta avto za takojšne plačilo. s pomočjo kredita/lizinga/polovičk itd. bi vam ta denar ostal in bi ga lahko investirali v vrednostne papirje.


1.pogledi so bili seveda optimistični, ker je botza v zadnjem letu in pol zabeležila svetovni rekord (na žalost vseh nas ne bo vedno tako), toda kot je že nekdo povedal se krši bistvena načela. predvsem je pogoj za trgovanje z vrednostnimi papirji; popolna odpoved določenemu znesu oziroma nesmemo biti nikakor odvisni od le tega. če se to krši- psihološko gledano- hitro pride do situacij ko ljudje v paniki nepričakovano (v afektu), napačno reagirajo.

2.preden kupujete kakršnekoli vrednostne papirje morate točno vedeti zakaj jih kupujete in po možnosti to z raznimi primerjavami in izračuni potrditi (navadno ker menite da je neka naložba trenutno manj vredna kot pa se jo ceni), morate vedeti kje so vaše meje ter imet v vsakem primeru zamišljen možen potek dogodkov.

3.ker pa ste pri avtu vsaj časovno omejeni, pogosto tudi finančno, se hitro krši tudi pravilo o ročnosti naložbe, ki naj bi bila (kot je nekdo omenil) vsaj pet let če ne več.

4. obstaja še možnost špekulacij, ki pa jih ekonomija ne obravnava, ker gre za sivo ekonomijo hitrih zaslužkov s pomočjo določenih virov.


Rad bi še dodal, da sva s punco pred kratkim kupovala avto do 15000€, nov, v upoštev so prišli yaris/corsa/polo/itd... Čeprav sva (je) imela cash sva po 15 obiskanih salonih ugotovila, da te najrazličnejši popusti v kombinacijami z plačanimi zavarovanji pri določenih kreditih, polovičkah itd. pripeljejo v položaj ko moraš tehtati vsak avto posebej.

opazil sem da pač nekatere hiše (recimo opel) imajo sklenjene dogovore z bankami za kredite in zaradi tega ponujajo dodaten 10% popust(kar potem nanese da je celo ceneje vzeti kredit kot plačati s kešom), spet drugi ponujajo popust na lizink, tretji dodajo toliko več opreme in tako naprej....
na koncu sva kupila yarisa in glej ga zlomka, pri toyoti so precej imuni na kakršne koli popuste bodisi zaradi keša, kredita..
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ So jan 26, 2008 6:24 pm

Ker sem v tej temi zasledil mnenja, ki se mi zdijo napačna bom skušal predstaviti zakaj.. še posebno na področju s katerim se sam profesionalno ukvarjam.

govorili ste o nakupu avta ob predpostavki da imate cash za ta avto za takojšne plačilo. s pomočjo kredita/lizinga/polovičk itd. bi vam ta denar ostal in bi ga lahko investirali v vrednostne papirje.


1.pogledi so bili seveda optimistični, ker je botza v zadnjem letu in pol zabeležila svetovni rekord (na žalost vseh nas ne bo vedno tako), toda kot je že nekdo povedal se krši bistvena načela. predvsem je pogoj za trgovanje z vrednostnimi papirji; popolna odpoved določenemu znesu oziroma nesmemo biti nikakor odvisni od le tega. če se to krši- psihološko gledano- hitro pride do situacij ko ljudje v paniki nepričakovano (v afektu), napačno reagirajo.

2.preden kupujete kakršnekoli vrednostne papirje morate točno vedeti zakaj jih kupujete in po možnosti to z raznimi primerjavami in izračuni potrditi (navadno ker menite da je neka naložba trenutno manj vredna kot pa se jo ceni), morate vedeti kje so vaše meje ter imet v vsakem primeru zamišljen možen potek dogodkov.

3.ker pa ste pri avtu vsaj časovno omejeni, pogosto tudi finančno, se hitro krši tudi pravilo o ročnosti naložbe, ki naj bi bila (kot je nekdo omenil) vsaj pet let če ne več.

4. obstaja še možnost špekulacij, ki pa jih ekonomija ne obravnava, ker gre za sivo ekonomijo hitrih zaslužkov s pomočjo določenih virov.


Rad bi še dodal, da sva s punco pred kratkim kupovala avto do 15000€, nov, v upoštev so prišli yaris/corsa/polo/itd... Čeprav sva (je) imela cash sva po 15 obiskanih salonih ugotovila, da te najrazličnejši popusti v kombinacijami z plačanimi zavarovanji pri določenih kreditih, polovičkah itd. pripeljejo v položaj ko moraš tehtati vsak avto posebej.

opazil sem da pač nekatere hiše (recimo opel) imajo sklenjene dogovore z bankami za kredite in zaradi tega ponujajo dodaten 10% popust(kar potem nanese da je celo ceneje vzeti kredit kot plačati s kešom), spet drugi ponujajo popust na lizink, tretji dodajo toliko več opreme in tako naprej....
na koncu sva kupila yarisa in glej ga zlomka, pri toyoti so precej imuni na kakršne koli popuste bodisi zaradi keša, kredita..
 
Uporabniški avatar
Speedfighter
Uporabnik
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: Če feb 17, 2005 3:57 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Speedfighter To avg 05, 2008 12:45 pm

Da mal obudim tole temo še s konkretno situacijo: kateri vir financiranja izbrati v višini 4.000eur?
Gre se namreč za nakup 5-6let starega vozila (za nadaljnih 3-5 let) s klimo v vrednosti okoli 6000eur, pri čemer bi potreboval 4000eur posojila. Kredit ni možen zaradi trenutno nizkih rednih dohodkov (porodniška cca.250eur še pol leta, kasneje spet "normalni" redni dohodki), katere možnosti so potem še aktualne, predvsem pa ugodne? Lahko kdo razloži sisteme 1/2,1/2; 1/3, 1/3, 1/3; 1/3 pologa, ostalo na položnice...?

Hvala že vnaprej za čimveč koristnih informacij!
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To avg 05, 2008 12:54 pm

1/3 zdaj ob nakupu, 1/3 čez 1 leto in ostala 1/3 naslednje leto. se pravi v 3 letih odplačaš avto
 
Uporabniški avatar
Speedfighter
Uporabnik
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: Če feb 17, 2005 3:57 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Speedfighter To avg 05, 2008 1:18 pm

adis je napisal/-a:1/3 zdaj ob nakupu, 1/3 čez 1 leto in ostala 1/3 naslednje leto. se pravi v 3 letih odplačaš avto

Sliši se preveč preprosto...sigurno si mora prodajalec zagotoviti neko garancijo ipd? Sicer bi bila ta opcija idealna, ja...
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 To avg 05, 2008 9:20 pm

Seevda 1/2 zdaj, 1/2 pa pol ni zastonj. :tomidelej:
Plačuješ seveda obresti za tisto leto (ali dve leti 1/3 /13 /13) ali kakorkoli se že imenuje tole.
Vprašanje do koliko let starih avtov se to sploh da. Ker gre za neke vrste leasing dvomim da več kot do 7 let starih, ko se leasing izteče. Pozanimaj se kako pa kaj.

Razen, če še mal počakaš in vzameš pol kredit vezan na švicarja (so še vedno bolj ugodni). Oz. vzemi 1/3 1/3 1/3 če se slučajno da (letos plačaš en obrok, če imaš v gotovini, da se še dodatno ne kreditiraš), pol pa drug let vzameš kredit in odpalčaš tam tiste 2/3.
 
dencor
Novinec
 
Prispevkov: 185
Pridružen: Pe dec 07, 2007 9:28 pm

Napisal/-a dencor To avg 05, 2008 9:29 pm

jaz pa rajši vzamem na leasing sam če sn 100% da bom lahko odplačeval če pa nemorem pa pač dam avto v avtohišo pa prevzem leasinga pa je toto
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal To avg 05, 2008 9:45 pm

Poz!

Tud leasing ni tako grozen kot se sliši. Zgodilo se mi je ravno to, da imam avto na leasing in se ostal brez službe oz. sem zamenjal delodajalca pa sem ostal brez plače. leasing hiše enostavno pošiljajo opomine (2€ kom) in je to to. Kolikor sem izvedel od leasing hiše, preteče skoraj kakšno leto predno dejansko odvzamejo vozilo. Je pa res, da se s tem vseeno ni za igrat. Se pa strinjam, da če je možnost dobit kredit se le-ta bolj izplača.


lp, Aleš.
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply To avg 05, 2008 9:49 pm

O tem, da čakajo leto ni res.

Po treh mesecih, mogoče štirih gre avto bye bye.
 
Dr.M3
Uporabnik
 
Prispevkov: 1409
Pridružen: Sr dec 19, 2007 12:28 pm

Napisal/-a Dr.M3 To avg 05, 2008 9:51 pm

Če pa jim ne plačuješ eno leto (pa čakajo eno leto), bi pa vozilo kar sam peljal k njim. Potem itak rabiš še kredit da jim odplačaš eno leto uporabe :lol:
 
Uporabniški avatar
graal
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če nov 30, 2006 2:33 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a graal Sr avg 06, 2008 12:08 am

poz!

Dejansko, se jim pri novem vozilu bolj splača, če ti vse položnice enostavno prestavijo na zakasneli datum pa še nekaj obresti nabijejo. Nov avto enostavno izgubi preveč na vrednosti =) Dajmo primer avtomobila vrednosti 20k€. Preplačaš recimo 5k€, torej pri 15% pologa daš 3750€ ,ostalo(21250€) pa na 7 let, torej 84 obrokov (253€/mes). Po enem letu torej plačamo 6786€ in smo jim še dolžni 18214€. Če rečemo "od oka", da avto v 1. letu izgubi cca. 20% vrednosti je torej vreden še cca. 16k€. Ker se leasing hiše načeloma ne ukvarjajo s prodajo in nimajo kje skladiščit vozila, so ga prisiljeni prodat pod ceno torej nekje do 15k€ (saj vemo, kako smešno poceni se prodajo odvzeta vozila). Sedaj pa pomislimo kaj se jim bolj splača. Prestavit plan plačil in nabit 3% obresti in stržit vsaj 19k€ ali avto odvzet in prodat za 15k€?


Pravtako, se mi zdi smiselno, da se avto vzame na najdaljše možno obdobje. Načeloma, je možno vzet leasing, za čas, da vozila dočaka 7 let starosti. Torej 7 let na novo vozilo, 5 let na 2 leti staro vozilo itd..

Recimo jaz imam leasing na 84 mesecev in jim plačujem nek dostojen znesek, vedno pa še je nekje rezerva, da lahko živim kot treba. Ko pa bom nakrampal dovolj za odkup vozila, kar pričakujem da bo nekje v roku enega leta, pa bom z njimi podpisal pogodbo o predčasnem odplačilu vozila in bom izgubil nekje 200-300€, kot pa če bi z njimi takoj podpisal z njimi pogodbo vezano na 24mes. Razlika v obroku je 3.5 kratna kar ni malo. Recimo za zgornji primer (20k€) je to 253€ napram 885,5€. Pri obroku 70€(84mes) je to recimo 245€ za 24 mesecev. To razliko v denarju pa pridno nekam vlagat in imeti rezervo za "hude čase". Če ta denar nujno rabimo ga imamo, če ne pa hvalabogu, avto odplačat in po novo jahto :=).



Tako je to videti iz mojega vidika. Če pa se kje blazno motim, pa naj me kdo, ki se na zadeve spozna (profesionalno) prosim popravi.


lp, Aleš.
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 19 gostov