Napisal/-a chan Sr jan 06, 2010 9:41 am
Premik v glavah potrošnikov je dolgotrajen in mukotrpen proces. Spremeniti koncept razmišljanja ter preseči stare vzorce med avtomobilskimi potrošniki stare celine je zaradi pretiranega nacionalnega protekcionizma posamičnih evropskih držav skoraj misija nemogoče. Nemalokrat se soočamo tudi znotraj evropskih meja z miselnostjo ameriškega "redneck" divjega zahoda ter strahu pred japonsko tehnološko invazijo, ki se vleče že od napada na Pearl Harbour naprej.
Avtomobilski proizvajalci se danes še kako zavedajo, da uspe model, če ga sprejme evropski kupec. Dolgo časa so se s tem ubadale tudi perfekcionistične japonske znamke, ki so žele uspeh preko luže, na tej strani Atlantika pa igrale vlogo stranskega igralca. Šele razumevanje miselnosti povprečnega Evropejca (design centri postavljeni v Evropi), agresivnejše oglaševanje, skrb za okolje, ipd. jih je postavilo v zelo kratkem času tudi na piedestal svetovnih proizvajalcev (Toyota do nedavnega).
Američanom zaradi zastarelega koncepta (Pick up-i, na bazah avtomobilov izpred desetletij) ter samozadostnosti, bazirani na dokajšnji nekompliciranosti povprečnega ameriškega kupca na tej strani ni uspelo. Razen posameznih eksotov, ki pa ne vplivajo na globalno sliko (posamezni modeli Cadilaca, Chryslerja, Jeepa, Hummerja, Viper ter Corvette).
Tudi (neuspešna) združitev Daimlerja ter Chryslerja ni žela uspešnih rezultatov, čeprav se je kvaliteta ameriškega dela koncerna dvignila dovolj za Evropo, kupci pa so spoznali tudi do nedavnega še eksote (Dodge, posamezni Chryslerjevi modeli) - teza predhodnika, da je Chrysler neznana firma je pa milo rečeno, ignorantska (še do nedavnega med 3 največjimi proizvajalci).
Korejci se učijo prvenstveno od Japoncev (tudi znani Kaizen sistem), kajkmalu jih bodo začeli presegati - čeravno mislim, da so jih že, saj so v nedavni gospodarski krizi izvlekli največ. Modeli so že od nekdaj uspešni v ZDA, nazadnje so začeli zmagoviti pohod še v Evropi (podobno odpiranje design studijev v Nemčiji, velika vloga oglaševanja, skrba za okolje, skrba za potrošnika - garancije, ipd.). Težavno pot je začel tlakovati Hyundai, nadaljevala po skupni združitvi Kia (model Sorento - 2002), danes pa atakirajo v najmnožičnejšem razredu nižjega srednjega razreda.
Njihovi koncepti kažejo na zdrav razvoj ter predvidoma bleščečo prihodnost. Evropski potrošnik pa iz leta v leto spoznava, da so meje v glavah potrošnikov že davno padle ter da je lahko tudi pretiran protekcionizem kontraproduktiven (oborožen tudi z mediji - Auto Bild v Nemčiji).
Slovenija? Določen unikum znotraj Evrope, z zelo izdelanimi željami, ki so večje od kupne moči. Večina področja je skoraj zgodovinsko vezana na nemško avtomobilstično področje, Primorski na Italijanskega - če bi Madžari imeli avtomobilsko proizvodnjo, bi se najbrž Prekmurje obrnilo k njim?!?
Opažamo, da se tudi slovenski kupec "mehča" ter podira zidove v svoji glavi.