M je napisal/-a:Nekaj netočnosti je bilo tukaj napisanih. Se ne bom spuščal v to ali avtomatika ja ali ne, ker je to stvar osebnega okusa ali navade, praviloma pa velja, da kdor enkrat proba avtomatika noče nazaj. Velika večina sodobnih t.i. avtomatskih menjalnikov ima možnost ročnega prestavljanja, za tiste, ki jim to pač paše.
Najprej Tiptronic, oziroma tiptronic:
v principu je zadevo naredil Porsche in samo on jo piše z veliko začetnico. Licenčno ga uporabljajo tudi drugi proizvajalci, npr. koncern VAG, Land Rover, itd. Gre za klasičen avtomatski menjalnik s konverterjem navora, ki omogoča tudi ročno izbiro prestavnih razmerij. Zadeva deluje ODLIČNO v obeh načinih in se praviloma ne kvari.
Multitronic je Audijevo ime za brezstopenjski menjalnik, pri katerem imaš ravno tako možnost ročne izbire prestavnih razmerij. V avtomatskem načinu pospešuje zvezno, brez prekinitev, kot skuter, obrati ves čas pospeševanja ostenejo milimeter pod rdečim poljem. V ročnem načinu prestavljaš pač sam, 6, 7, po novem pa celo 8 prestavnih razmerij je na voljo, odvisno od št. lamel v menjalniku. Multitronic 1. generacije, nekje do 2005, je katastrofa. Redko zdrži do 200.000 km, popravlja se ne, ampak se menja s tovarniškom obnovljenim, strošek je astronomski. Z drugo generacijo naj bi težave odpravili, tudi nekaterim iz 1. generacije so dodali 7. lamelo in naj bi delovali bolje. V vsakem primeru se je zadevi za izognit v širokem loku, čeprav kadar deluje, je vožnja odlična.
Potem pa imaš, poleg klasičnih avtomatskih menjalnikov, še ročne robotizirane menjalnike, kjer ročni menjalnik krmili elektronika, nima pretvornika navora, ima sklopko (ali dve). Deluje lahko v avtomatskem načinu ali pa prestave izbiraš ročno sekvenčno. Takšni so npr. oplov easytronic, VAG-ov DSG ali Alfin selespeed.
Torej: ni vsak avtomatik dejansko avtomatik...
@Lisko: v Mercedesu multitronica ni, in tudi tvoj oče ga nima, ker jih imajo samo Audiji, edina izjema je novi Seat Exeo. Mercedes ima precej različnih vrst svoje lastne avtomatike, npr. 4MATIC (samo v povezavi s pogonom 4x4, že samo ime pomeni kombinacijo 4 kolesnega pogona in avtomatike), 5G-tronic, 7G-tronic...
@IcEm4n: tega zakaj imajo avtomatiki prestavo 1 in 2, tega pa ne razumem, kaj si mislil. Avtomatiki imajo več prestav, nekateri, stari imajo nrp. samo 3, nekateri moderni pa 7. Če pa misliš oznaki 1 in 2 ob ročki menjalnika gre pa za omejevanje prestavljanja. V položaju 2 uporablja menjalnik samo prvi dve prestavi, v položaju 1 pa celo samo prvo. To je primerno zlasti za zelo slabe vozne razmere (led, sneg), za hude klance, vleko težkih prikolic, ali za kombinacijo vsega tega.
Ja, to so pred kar nekaj leti imeli npr. za takratnega Twingota, ampak se menda ni pretirano obneslo. V par testih, ki so bili na voljo, niso ravno pohvalili te zadeve, tudi sicer je govor okoli tega kmalu precej potihnil.IcEm4n je napisal/-a:No, k si omenu Mercedesa A in pa avtomatiko. Bratranec je imel (no, še vedno je v družinski lasti avto) pri tem avtu meni dokaj zanimiv menjalnik. Ubistvu je polavtomatik, šaltaš enako kot ročni menjalnik brez uporabe sklopke. Je kaj takega imel/ima še kkšn avto?
Andraz3d je napisal/-a:Mercedes A in Mercedes B imata oba na voljo (poleg rocnega) izkljucno vecstropenjski menjalnik, torej, multritronic. Kolk sta kej vzdrzljiva pa nimam pojma, je pa res, da imajo v skandinaviji vsi mercedezi B pri taksistih te menjalnike.
GoGo je napisal/-a:Marsikateremu dedku bi prav prišel, bi pomagalo da ne bi ob zeleni na semaforeju še pol ure iskal prvo...
M je napisal/-a:
@Lisko: v Mercedesu multitronica ni, in tudi tvoj oče ga nima, ker jih imajo samo Audiji, edina izjema je novi Seat Exeo. Mercedes ima precej različnih vrst svoje lastne avtomatike, npr. 4MATIC (samo v povezavi s pogonom 4x4, že samo ime pomeni kombinacijo 4 kolesnega pogona in avtomatike), 5G-tronic, 7G-tronic...
lisko je napisal/-a:Aja pa kamot ga lahko zašaltaš....sicer še nisem probal ampak v navodilih lepo piše da moraš pazit pri ročnem pretikanju na obrate motorja. Torej iz tega sklepam da lahko kamot tudi pri 90 pretakneš v prvo in bo "avtomatika" pustila.....Kolega je z BMWjem probal pri 80 dat v R in pohodil plin.....avto se je premikal naprej kolesa pa vrtela nazaj.....kamot je menjalnik pretkanil pa čeprav za moje pojme le ne bi smel....
Malo obujam temo...GoGo je napisal/-a:Marsikateremu dedku bi prav prišel, bi pomagalo da ne bi ob zeleni na semaforeju še pol ure iskal prvo...
cruiser1 je napisal/-a:[quote="sonic Pravzaprav sem iskal položaj D, ker med stanjem pred semaforji ponavadi dam v P. Med P in D pa sta še R in N, če bi preveč hitel, pa lahko ne končaš v D, temveč v naslednji izbiri - S
Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 7 gostov