Napisal/-a Templar So sep 10, 2011 6:45 am
Po mojih izkušnjah je 16v prožnejši, varčnejši, zmogljivejši in tudi ponavadi manj težav z izpusti na tehničnih.
8v imajo v štartu malo več navora, kar je bolj odraz EURO norm ker so praviloma starejši motorji in so mešanice bile nastavljene bolj bogato od začetka. Tudi 16V bi verjetno lahko nastavil na tak navor ali boljše samo potem ne bi šel skozi na tehničnem. (špekuliram)
2 ventila več na valj pomenita, da je pretok zraka lahko hitrejši in po potrebi večji (globlje odpiranje ventilov)
Dejansko gre za to, da so 8V motorji starejšega letnika z nizko končno močjo in večjo porabo, glede na motorje enake prostornine. Primer 1.6 8v (še na uplinjač) motorji so na začetku do sredine 90ih let imeli okoli 55kW oz okoli 75KM in porabo okoli 7,5-8,5l/100 km. Ko dodamo elektronski vbrizg, 16V je poraba ostala enaka ali boljša, moč pa je šla gor za dobrih 30%.
Glede vzdržljivosti pa ne vem če lahko primerjamo, ker gre za motorje dveh različnih obdobij, kjer so se uporabljali različni materiali in tehnologije ter postopki že pri sami konstrukciji. Tudi pričakovanja kupcev so bila različna ko so se konstruirali eni oz. drugi.
Osebno ne vem zakaj obstajajo takšne teme danes in ne pred 15 leti...
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!