Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 Ne nov 25, 2012 12:37 am

nebivedu je napisal/-a:
hondas je napisal/-a:Ali ni stalni 4*4 v primerih, ko ni gumba 2wd-4wd-lock?

Pa večinoma je 2WD H, 4WD H in 4WD LO oznaka na tisti ročki ali gumbu. In tak avto na sredini nima sredinskega diferenciala, ampak samo prenos(T člen). In ta LO ne pomeni lock, ampak LOW - reduktor.

Mislim, da je on mislil tale gumb na sliki spodaj in ne 4H-4L-2H ročice reduktorja
Slika
[povezava odstranjena]
 
Uporabniški avatar
maxipin
Novinec
 
Prispevkov: 187
Pridružen: Ne okt 24, 2010 11:36 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a maxipin Ne nov 25, 2012 6:43 pm

Kakšen 4x4 ima pa opel v insignii?
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 Ne nov 25, 2012 7:52 pm

maxipin je napisal/-a:Kakšen 4x4 ima pa opel v insignii?

prednji pogon s haldex sklopko, ki služi za vklop oz. spreminjanje razmerja 4x4 pogona po potrebi. Ponavljam, pri limuzinah in karavanih najdemo stalni 4x4 pogon samo pri audijih od modela a4 navzgor, subarujih (simetrical awd...praktično vsa trenutna prodajna paleta (razen kupe BRZ-pogon zadaj) ima že pri osnovni opremi 4x4 pogon), mercedezih (4matic) in BMWjih (x-drive). Stalni 4x4 pogon je imel še prejšnji passat, ki je imel vzdolžno nameščen motor in je zato lahko koristil audijev pogon quattro s torsen diferencialom.
[povezava odstranjena]
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a gasolinedream Ne nov 25, 2012 9:25 pm

E=mc^2 je napisal/-a:
maxipin je napisal/-a:Kakšen 4x4 ima pa opel v insignii?

prednji pogon s haldex sklopko, ki služi za vklop oz. spreminjanje razmerja 4x4 pogona po potrebi. Ponavljam, pri limuzinah in karavanih najdemo stalni 4x4 pogon samo pri audijih od modela a4 navzgor, subarujih (simetrical awd...praktično vsa trenutna prodajna paleta (razen kupe BRZ-pogon zadaj) ima že pri osnovni opremi 4x4 pogon), mercedezih (4matic) in BMWjih (x-drive). Stalni 4x4 pogon je imel še prejšnji passat, ki je imel vzdolžno nameščen motor in je zato lahko koristil audijev pogon quattro s torsen diferencialom.


Pa tudi zadnja generacija haldexa je več kot samo FWD z občasnim vklopom zadnjih koles. Zadnje generacije so spodobne prenest tudi 100% moči samo na zadnja kolesa. Ob spodrsavanju in speljevanju je pogon na vseh štirih, pri normalni vožnji pa je zadaj okoli 10% moči zaradi prihranka goriva. Torej, prednji pogoj je v igri zelo malo časa, če sploh.

Glede na to da je zadnja generacija haldexa v saabu, volvu ter oplih, nam potem praktično ne ostane več proizvajalcev z pogonom ki so opisani v tej temi kot "občasni AWD."
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Po nov 26, 2012 8:07 am

E=mc^2 je napisal/-a:
maxipin je napisal/-a:Kakšen 4x4 ima pa opel v insignii?

prednji pogon s haldex sklopko, ki služi za vklop oz. spreminjanje razmerja 4x4 pogona po potrebi. Ponavljam, pri limuzinah in karavanih najdemo stalni 4x4 pogon samo pri audijih od modela a4 navzgor, subarujih (simetrical awd...praktično vsa trenutna prodajna paleta (razen kupe BRZ-pogon zadaj) ima že pri osnovni opremi 4x4 pogon), mercedezih (4matic) in BMWjih (x-drive). Stalni 4x4 pogon je imel še prejšnji passat, ki je imel vzdolžno nameščen motor in je zato lahko koristil audijev pogon quattro s torsen diferencialom.



Ne ponavljaj, ker imaš narobe!!! Če gremo od majhnih avtov navzgor:
- daihatsu sirion 4x4
- daihatsu terios
- daihatsu feroza (z oznako fulltime)
- suzuki swift 4x4
- toyota rav4
- mitsubishi lancer
...

Uglavnem modelov s stalnim 4x4 pogonom je kar nekaj.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
bedolin
Novinec
 
Prispevkov: 133
Pridružen: Sr feb 01, 2012 3:16 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a bedolin Po nov 26, 2012 11:37 am

@nebivedu ima popolnoma prav... Tukaj je še nekaj razlage in modelov: http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel ... versus_IWD

gasolinedream je napisal/-a:Pa tudi zadnja generacija haldexa je več kot samo FWD z občasnim vklopom zadnjih koles. Zadnje generacije so spodobne prenest tudi 100% moči samo na zadnja kolesa. Ob spodrsavanju in speljevanju je pogon na vseh štirih, pri normalni vožnji pa je zadaj okoli 10% moči zaradi prihranka goriva. Torej, prednji pogoj je v igri zelo malo časa, če sploh.

Glede na to da je zadnja generacija haldexa v saabu, volvu ter oplih, nam potem praktično ne ostane več proizvajalcev z pogonom ki so opisani v tej temi kot "občasni AWD."


Ja Haldex je sposoben prenest tudi DO ~100% na zadnja kolesa. VENDAR, verjetno samo v primeru, če bi se vozili okoli s prvo osjo v zraku.

In glede ugotovitev, da se pri sistemu Haldex pri normalni vožnji moč prenaša tako da spredji kolesni par v večini in nekaj na zadnji... Pomoje lahko tudi pri tem sistemu govorimo o stalnem 4x4 pogonu. Edino, če en dokaže, da se ga da izklopit in ima tako moč samo na 2x4 oz. 4x2...
 
jožes
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Sr dec 06, 2006 10:56 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a jožes Po nov 26, 2012 1:20 pm

Pa mi povejte iz izkušenj (tisti ki jih imate), kako se res tale Kuga 4x4 po zasneženi cesti v hrib obnaša. Kakšne cm snega požira po klancih (seveda ob dobri gumi), ali je ta 4x4 le malenkost boljši od 4x2...???
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 Po nov 26, 2012 9:02 pm

Ponavljam, pri limuzinah in karavanih najdemo stalni 4x4 pogon samo pri...

Hvala za opombe. Zapisal o karavanih in limuzinah (verjetno zarad Insignie), ki jih danes vidiš v salonih, se pa delno strinjam s spodaj napisanim in hkrati sprašujem za nekaj dodatnih informacij:

Ne ponavljaj, ker imaš narobe!!! Če gremo od majhnih avtov navzgor:
- daihatsu sirion 4x4 - ni ravno karavan ali limuzina, če se ne motim je bil v SLO naprodaj samo kot subaru justy in ni imel na voljo 4x4 pogona?
- daihatsu terios - se strinjam, gotovo s ferozo najboljši mali 4x4
- daihatsu feroza (z oznako fulltime)
- suzuki swift 4x4 - aktualni tudi? Vem da je model, ki je lani šel iz prodaje imel 4x4 pogon
- toyota rav4 - aktualna ima stalnega???
- mitsubishi lancer - hmm, a je kak ''normalen'' lancer tudi na voljo s 4x4 ali samo EVO? Vem pa, da je imel prejšnji Outlander stalnega 4x4



Če ima toyota rav4 res stalni 4x4 pogon, potem velja avtorju te teme predlagati tudi ta avto v ožji izbor...sicer pa...
Pa mi povejte iz izkušenj (tisti ki jih imate), kako se res tale Kuga 4x4 po zasneženi cesti v hrib obnaša. Kakšne cm snega požira po klancih (seveda ob dobri gumi), ali je ta 4x4 le malenkost boljši od 4x2...???

...boš zagotovo tudi v kar nekaj centimetrov nad 10 lahko zapeljal z ustreznim obuvalom oz boš premagal tistih nekaj metrov klanca, kjer bi 4x2 ravno obstal. Za take razmere so ti SUVi s to zasnovo več kot dovolj. To trdim na podlagi dosedanjih 4x4 vozil (da sem vsaj 2 zimi preživel z njimi): LandRover Freelander 1 (1999) ter Subaru Impreza 2007. In z veseljem pogledujem 9 dnevno vremensko napoved. =P
[povezava odstranjena]
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Po nov 26, 2012 9:16 pm

sirion in justi sta bila v prejšnji verziji isti avto z drugo značko, sedaj sta to swift in justy. Dobijo pa se vsi trije s 4x4 pogonom, ampak vprašanje kako je z dobavljivostjo pri nas. Za siriona vem, da je pri nas samo 998ccm 2WD, medtem ko v tujini, za skoraj isto ceno kot je pri nas 2WD, dobiš 1.3 z 91KM in stalnim 4x4 pogonom (cena novega 4x4 z vso možno opremo je 13400 evrov - avstrija, celovec - v soboto sem bil v štacuni).
Rav4 so bili starejši modeli stalni 4x4 pogon z možnostjo zaklepa sredinskega diferenciala. Za zadnji model pa ne vem kako je z njim.
Lancer je tudi v navadni izvedbi (ne EVO) s 4x4 pogonom.


Sej pravim, je kr nekaj modelov s stalnim 4x4 pogonom. Problem je pri nas to, da je za slovence še vedno najboljši dizel s TDI ali JTD mašino, kaj je pa na podvozju je pa vseeno, pa se zelo malo ljudi odloča za nakup modelov s 4x4 pogonom. Tako da jih tudi ni veliko rabljenih naprodaj, novih pa naši trgovci niti ne naročijo, ampak če ga že naročiš, čakaš na dobavo par mesecev, da ga dostavijo v našo zahojeno državo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 Po nov 26, 2012 9:47 pm

ja, 5 generacija Haldexa je zgleda že popolnoma ''elektrificirana'' in omogoča vklapljanje 4x4 pogona na zaznavo, torej naj bi sodeloval npr z esp sistemom...verjetno pa vsak proizvajalec avtomobilov sam določi, kakšno osnovno razmerje bo imel pogon, ko se voziš na avtocesti 130km/h in čisto logično (predvsem s stališča marketinga po poimenovanju full time awd), da pri tej hitrosti še vedno malce brcajo kolesa zadaj in zato potem tako nastavijo osnovni pritisk batne črpalke malce nad 0...še ena animacija zadnje generacije: http://www.borgwarner.com/en/Haldex-AWD ... mation.wmv

Drugače pa sam jemljem 4x4 pogon kot element varnosti, kakor tudi veliko ostalih elementov na avtomobilu, ki pa zadnje čase vse bolj padajo v nemilosti oblikovalcev in rezanju stroškov, tako da so novi avtomobili na prvi pogled resda prave vesoljske ladje, a osnovna zasnova podvozja in motorja postaja vedno bolj ekonomsko optimirana in tehnološko povprečna...
[povezava odstranjena]
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2258
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a RedBaron Če dec 13, 2012 10:50 am

E=mc^2 je napisal/-a:ja, 5 generacija Haldexa je zgleda že popolnoma ''elektrificirana'' in omogoča vklapljanje 4x4 pogona na zaznavo, torej naj bi sodeloval npr z esp sistemom...verjetno pa vsak proizvajalec avtomobilov sam določi, kakšno osnovno razmerje bo imel pogon, ko se voziš na avtocesti 130km/h in čisto logično (predvsem s stališča marketinga po poimenovanju full time awd), da pri tej hitrosti še vedno malce brcajo kolesa zadaj in zato potem tako nastavijo osnovni pritisk batne črpalke malce nad 0...še ena animacija zadnje generacije: http://www.borgwarner.com/en/Haldex-AWD ... mation.wmv

Drugače pa sam jemljem 4x4 pogon kot element varnosti, kakor tudi veliko ostalih elementov na avtomobilu, ki pa zadnje čase vse bolj padajo v nemilosti oblikovalcev in rezanju stroškov, tako da so novi avtomobili na prvi pogled resda prave vesoljske ladje, a osnovna zasnova podvozja in motorja postaja vedno bolj ekonomsko optimirana in tehnološko povprečna...



Da vas malo dopolnim, haledx sistem ne deluje tako da prenese navor nazaj samo takrat ko sprednji par koles zdrsne, ampak se to zgodi pri vsakem pospeševanu in speljevanju (tudi brez zdrsa), tako da tale pogon je čist vredu zadeva. Treba se je zavedati da avti s tem pogonom niso pravi terenci, za sneg, makadam, travnik.... je pa tak pogon super in se prileze precej daleč.

da bi pa samo zaradi "pravega" stalnega 4×4 kupil, nekega malega suzukija, daihatsuja..... ne hvala!
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a DePalmo Če dec 13, 2012 1:04 pm

Da si malo sposodim temo.

Tudi jaz razmišljam o zimskem avtu in 4x4 pogonu, pa me zanima kateri je boljši, quattro ali syncro, kateri se manj kvari. Večinoma se vozim po ravnem, a pri punci imam konkreten hrib kamor z 2-kolesnim pogonom enostavno ne pridem pa tudi če je samo 1cm snega.

Torej, zanima me samo audi ali vw, kakega suzukija ali lado njivo ne mislim kupovat. Grem raje peš v tisti hrib :)
 
Uporabniški avatar
zuzek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1389
Pridružen: Sr sep 13, 2006 6:14 pm
 
Uporabniški avatar
maxipin
Novinec
 
Prispevkov: 187
Pridružen: Ne okt 24, 2010 11:36 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a maxipin Če dec 13, 2012 5:18 pm

Koliko % pa je tisti klanec da ne prideš tudi če je samo 1cm snega?
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a DePalmo Če dec 13, 2012 5:44 pm

Je kar konkreten hrib, na uč vsaj 20%, s tem da je nekje od polovice naprej še bolj strmo.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Če dec 13, 2012 6:52 pm

quatro je stalni 4x4 pogon, synchro pa delni (stalni prednji in po potrebi zadnji).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a DePalmo Če dec 13, 2012 7:48 pm

Ok, hvala z odgovor.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a esem Pe dec 14, 2012 10:55 pm

Razmisli raje, kako se boš pripeljal z vrha do dna (namig - kljub 4x4 se ne boš)
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a Vikking Pe dec 14, 2012 11:22 pm

nebivedu je napisal/-a:quatro je stalni 4x4 pogon, synchro pa delni (stalni prednji in po potrebi zadnji).


Mislim da je treba biti bolj natančen. Upam da bom pravilno opsial

Pod oznako Quattro se skriva: Torsen (stalni 4x4) in Haldex (preklopljiv). Znotraj tega je še nekoč obstajal Torsen mislim da z zaporo diferenciala.

Potem pa imaš še oznaki 4motion in Syncro. 4motion je kot Torsen, Syncro pa deluje kot Haldex.

Znotraj tega in letnic vozil pa obstojajo različne nadgradnje teh pogonov, saj so se z leti izboljševali in nastajali novejši tipi. Prav tako so se ti pogoni vgrajevali v različna vozila od Toyot, Alfa Romeo, Nissana, Lancie... Tako da to ne pomeni da Torsen in Hladex izvedbe dobiš samo v vozilih z Quattro oznako.

Quattro, 4motion, Syncro, 4x4, AWD, Q4... so le imena, ki v bistvu ne povejo veliko o tem kakšen pogon ima. Povedo le da zna vozilo uporabit vsa 4 kolesa. Na kakšen način in kako, je pa potrebno gledati v bistvu od letnika do znamke in modela vozila.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a abbe So dec 15, 2012 12:45 am

qattro in 4 motion so samo komericalne oznake in ne predstavljajo različico 4 kolesnega pogona.
pod oznako quattro se lahko skriva torsen ali haldex.enako velja za oznako 4 motion.
tista vozila ki imajo prečno postavljen motor imajo haldex.tista vozila ki imajo vzdolžno postavljen motor pa torsen. razen nekateri tuaregi.
haldex ne deluje če olje ni zgreto na določeno temperaturo (mislms da okoli 30 stopinj). starejše generacije so mele obcuto zakasnitev vklopa zadnjih koles, pri novejših generacijah se to več ne občuti.
glede vzdrzevanje ja torsen velko cenejši in veliko več navora lahko prenese kot haldex,pa dejansko je to stalni 4 kolesni pogon,medtem ko haldex ni.pri haldexu se tut lamele znajo obrabit,sploh če se olje ne menja redno.
p.s. zgoraj napisano velja za vag grupo.
Ni vse res kar napišem
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: cellist, Google Adsense [Bot] in 3 gostov