sonic je napisal/-a:xxl je napisal/-a:svak je vozil službeno octavio 1.2 TSI 105,prejšnji model MB-LJ-MB,kolikor hitro se je dalo (160-180),poraba 11 litrov.
To me ne čudi. Pri porabi gre v osnovi za energijo, ki jo moraš vlagati v premikanje.
Pri 160-180 km/h se zaradi zračnega upora porabi veliko energije, da sploh ohranjaš tako hitrost. Zdaj pa tako - liter bencina vsebuje manj energije kot liter dizla, pa še pretvorba te energije v pogonsko moč je pri bencinskem motorju manj učinkovita. Zato pri večjih energijskih zahtevah, količinska (litrska) poraba skoči višje pri bencinarju kot dizelašu.
Pri vožnji ki zahteva malo energije (recimo enakomerna vožnja po odprti cesti pri hitrosti manj kot 100 kmh) je zato poraba relativno majhna, razlika v porabi goriva med bencinarji in dizelaši pa najmanjša. Bolj ko je treba stiskat gas, bolj se bencinar s porabo oddaljuje od dizelaša.
Zato je v nekaterih primerih še vedno prava izbira turbodizel - recimo v opisanem primeru, ko želiš stalno voziti po avtocesti 150-200 kmh in če delaš veliko kilometrov.
V avstriji je dizel že dražji od bencina, in na splošno bo počasi tudi drugod dražji, ker se špara in se umika "podporo dizelašem".
V osnovi sta tako bencin kot plinsko olje stranska produkta predelave surove nafte. Ampak bencin je ceneje proizvajat in je cenejši tudi za nakup. Ampak države so pa za "socialni mir" vedno dale manj trošarnine na dizel, da se "tovornjakarji" niso bunili. Sedaj ko se pa špara, pa te "pomoči" okinjajo in avstrija je bila prva pri tem. Cena bencina je 1.344 (vsaj v soboto zvečer ko sem tankal), cena dizla pa 1.460.
Počasi počasi bo tako povsod in upam da tudi pri nas. Potem bo pa vseeno kaj boš imel ali dizla ali bencinarja.