Martina Navratilova je napisal/-a:Ker je tema v kateri bi moral to pisati zaklenjena in ker se posredno nanasa na ta motor v tej temi si bom dovolil tukaj probati prepricati skeptike ki pravijo da je common rail alfin izum.
The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology developed the common rail technology further. In the mid-nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 Common Rail system, which was mounted on the Hino Raising Ranger truck and sold for general use in 1995.
The modern common rail system was extensively prototyped in the 1990's, with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and making suitable for mass-production. In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD and later on that same year Mercedes-Benz E 320 CDI.
Bo? Da ne boste se v neprijetne situacije spravlal v kaksni debati. "Vi avtofili Alfisti"
Tudi drugi viri katere sm preveril stalno govorijo o fiatovem research teamu. Tudi na alfini strani nisem najdel nikjer napisano da bi naj Alfa razvila CR. Je bila pa prvi serijski avto z takim motorjem. Samo ne vem ce je to za mesat. Ce maste ksksn vir ki kakorkoli dokazuje da je alfa razvila CR ga prosim prilepite ker tudi mene zanima.
Tole zgoraj ima najprej nekaj nepravilnosti, zaključek oz to kar si hotel povedat, si pa lahko razlaga vsak kot ga je volja.
Če gremo k napakam - pri MB-ju prvi model z C.R. tehnologijo ni bil razred E, ampak C agregat pa je bil t.i. 220 CDI in ne 320.
Kateri avto je bil prvi - A.R. 156 s C.R. tehniko je bila sicer prva predstavljena novinarjem oz širši javnosti, dejansko pa v tistem času ni bila na prodaj oz jo ni bilo moč kupiti. Za razliko od MB razred C 220 CDI, kateri je bil na tržišču leta 1997, A.R. 156 s C.R. tehnologijo pa leta 1998.
Bistvena razlika med obema agregatoma je v tem, da je imel M.B. tehnologijo 4 ventilov na valj, A.R. pa 2 ventilov na valj, M.B. je imel še nekatere prednosti, ampak sedaj to ni stvar debate - pustimo za drugič
Zanimiva je njihova skupna lastnost - pri snovanju so sodelovali A.R. (ali FIAT GROUP), M.B. in BOSCH
Zdej debata - al je sistem s strani Italijanov snoval A.R. ali FIAT ali skupina FIAT ... stvar debate, pogleda, razumevanja posameznika ipd. po mojem prepričanju drži je dejstvo, da je bila najbolj "vroč" model v tistem času A.R. 156 in zato je slednja dobila omenjen agregat - s tega vidika nekateri imenujejo A.R. kot "ta prvega", kar teoretično pomeni, da če bi razvoj recimo temu pohitel in bi isti agregat najprej vgradili v recimo MAREO, ki je bila lansirana leta 1996, bi na enak način trdili, da je bil FIAT "ta prvi", ali če obratno razmišljaš, da bi pri razvoju zamudili in bi jo najprej predstavili v znamki LANCIA oz modelu LYBRA leta 1999, bi spet na enak način trdili, da je "ta prva" LANCIA.
Enako delimo lahko zaslediš pri podvozjih - TIPO je imel v osnovi enako podvozje enako kot nekaterimi modeli A.R. (155, SPIDER, GTV) - kdo je potem razvil podvozje - FIAT, ki ga je prvi uporabil, A.R. ki je verjetno imela kot rečemo "prste vmes", če so ob snovanju načrtovali, da bo nekoč uporabno tudi za A.R., FIAT GROUP, ki bil verjetno "ta glavni" - od sredstev, prek ideje o skupnih podvozjih do nenazadnje izvedbe - mimogrede - ALFISTI so bili v času, ko je bila aktualna 155, nemalokrat v zadregi, ko si jim zgolj v šali omenil, da se vozijo s FIAT-om, da ne govorim o zadregah lastnikov veliko bolj prestižnih SPIDER oz GTV
Torej - "kdo je bil prvi" - stvar posameznika oz kakor vzameš ali si hočeš razlagat
LP