Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če apr 24, 2008 1:41 pm

Mišek, velika večina terencev nima treh diferencialov, ampak imajo prednji in zadnji diferencial ter transfer case(na sredini), ki zaklene prenos na prednji in zadnji par koles na 50:50 moči in se ne prenaša med sprednjim in zadnjim parom nič. To je tudi najcenejša izvedba 4x4 pogona.


Drugače pa mislim da bo tole nekako bolje:
http://www.boltez.si/4x4/tehnologija7.htm

Mislim, da je tukaj kr dobro razloženo kako kakšen pogon deluje.


Tukaj pa je na splošno vse z vožnjo terencev opisano ter tehnologijo 4x4 pogonov, zapor in visko sklopk
http://www.boltez.si/4x4/index.htm
Zadnjič spremenil nebivedu, dne Če apr 24, 2008 1:42 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Če apr 24, 2008 1:42 pm

Torej se da zaporo diferenciala zrihtati le z zamnavo cele difa?
Sicer nam pa še vedno ostane "tapocen" zapora dif - malce pritisnjena zavora :P
Zadnjič je ta način deloval celo na avtu s sprednjim pogonom in nožno bremzo - 1 kolo sem imel na ledu, drugega na asfaltu. Seveda se je vrtelo v prazno; potem sem pa dodal malo zavore in avto je čudežno speljal. ;)
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če apr 24, 2008 1:47 pm

Energetik81 je napisal/-a:Torej se da zaporo diferenciala zrihtati le z zamnavo cele difa?
Sicer nam pa še vedno ostane "tapocen" zapora dif - malce pritisnjena zavora :P
Zadnjič je ta način deloval celo na avtu s sprednjim pogonom in nožno bremzo - 1 kolo sem imel na ledu, drugega na asfaltu. Seveda se je vrtelo v prazno; potem sem pa dodal malo zavore in avto je čudežno speljal. ;)


Ja, zamenja se diferencial, tako da je kr orenk poseg in predvsem drag. Recimo v ameriki dobiš zaporo brez kompresorja za 400 do 500 dolarjev, pri nas pa šele od 900 evrov dalje.
Kompresor se potrebuje za vklop in izklop zapore. Lahko dobiš tudi tak dif da fizično (mehansko) izklopiš, ampak pri nas so uglavem ti na kompresor.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če apr 24, 2008 1:50 pm

Slika
Slika
Slika
Slika
Old subarus never die, they just get faster!
 
Evan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 82
Pridružen: Po nov 21, 2005 2:19 pm

Napisal/-a Evan Pe apr 25, 2008 8:06 am

mišek je napisal/-a:
Evan je napisal/-a:Moja logika:

verzija full time 4wd, recimo Outlander: KOLIKOR SEM SE JAZ USPEL POZANIMAT, pri normalnih režimih vožnje visko ne dela nič, ko so razlike v hitrosti med gredema povečujejo/zmanjšujejo, se "aktivira" visko in se moment prenese v nekem razmerju spredaj/zadaj.
Pri CRV pa se namesto prenašanja spredaj zadaj, torej porazdelitve, v tem momentu uklaplja/izklaplja zadnji kolesni par. Pomeni, da ko je kopanja prednjih koles konec, se zadnji kolesni par preneha "gnati", recimo pri Outlanderju pa to razmerjesamo pade na 50:50, ker Visko kot tak ne "dela" nič. Tako jaz razumem informacije, ki sem jih pridobil.


Se pravi, da pri vseh pogonih, ki nimajo stalnega prenosnega razmerja, recimo 50:50 ali pa kako drugače, ves čas, (ko je potrebno, da poganjajo vsa kolesa), tista, ki so stalno pogonska oz. imajo večji del navora malo spodrsujejo, ker drugače sistem ne dobi komade, da mora na drugi osi povečati pogonski navor, oz. v primeru visko sklopke le ta sploh ne more delati, če ni nobene razlike.
Pri pogonih, kjer pa ima vmes prste še elktronika (elktro-magnetne sklopke) pa se verjetno da to spodrsavanje bolj odpraviti, če vsako kolo nadzira računalnik, pa tudi z volanske letve ima podatek, če voziš v ovinek. Verjetno pa čistu brez zdrsa tudi ne more delovati, ker elktronika tudi rabi neko spremembo, da lahko potem to popravlja po drugi strani pa je to zapleten sistem, ki lahko zataji in ne dela kot bi moralo.
Da, tako si to jaz predstavljam glede part time "AVTOMATSKIH" 4wd pogonov.

Jaz si zdaj to tak razlagam; za resnejše namene oz. če hočeš, da se tak pogon nabit z vso elektroniko obnaša tako kot stalni, je dobro, da ima možnost, da ročno nastaviš na stalni pogon.
Ja, saj vglavnem sedaj to vsi imajo, recimo Santa Fe, novi Outlander, ...; das gumb na LOCK in imas full time 4wd, samo predivdevam da ce ga recimo vklopis na avtocesti pri 40 st. C in 200 km/h ne verjamem, da ga elektronika vklopi, oz. ga vklopi samo do določene hitrosti.


Pa nekaj me še zanima. Če je nek tak pogon sposoben prenesti do 50% navora na eno os, kaj pa potem, če je to premalo? Potem začnejo verjetno te razno razne sklopke drseti ne? Kolesa pa stojijo in na mestu nekaj melje. Kaj pa drugih 50%, ki bi moralo poganjati drugo os in ta izgubi oprijem, ali se potem tisti navor porabi v tej sklopki, ki razporeja to razmerje? Veste kaj mislim, jaz si to tak predstavljam kot pri navadnem dif., če hočeš na drugem kolesu več navora moraš tistega, ki vrti v prazno zavirati in se isto porabi vsa moč samo na podlago ne pride vsa, ker jo porabi zavora. Pri 4x4 pa si jaz isto predstavljam samo, da potem tam zavira os z več obrati in na ta način poveča navor na nasprotni osi in s tem pride do drugega para koles več moči :?:

Ja, navor kot tak nekam more biti posredovan, ne more se kar nekje "izgubiti". Ampak kateri del absorbira to energijo oz. kje se sedaj nekaj bolj vrti v prazno ali ne, to je pa vprasanje na katerega ne verjamem da obstaja odgovor... .
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe apr 25, 2008 12:41 pm

Poglej zgornje skice, maš čist razumljivo narisano glede navorov. Vedno maš vsoto 100%.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
watt4
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 5
Pridružen: Če apr 17, 2008 8:19 am

Napisal/-a watt4 Po apr 28, 2008 5:29 am

Pri nekaterih avtomobilih vidim da imajo samodejno zaporo Diferenciala ASD. Zapora katerega diferenciala je to?
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po apr 28, 2008 11:39 am

nebivedu je napisal/-a:Slika
Slika
Slika
Slika


S tole sliko se pa ne strinjam. Pomoje bi tole veljalo za vrtlaje ne pa za navor.
Če gledamo navaden odprt diferencial je njegova lastnost, da na vsa kolesa prenaša enak navor. Zato se ne strinjam s sliko, ki prikazuje, da če eno kolo obrača v prazno, da je potem na tem kolesu ves navor na ostalih pa nič. To po moje sploh ni res, če gre eno kolo v prazno na drugega ravno tako deluje enak navor oz. v primeru 4 x 4 pogona na vsa kolesa. Če na drugem kolesu nebi bilo nobenega upora ja potem bi pa tistega vrtelo v prazno. Dif. vrti tisto kolo na katerem je manjši upor oz. oprijem, ampak na drugem pa mora biti kontra sila. Obrati pa gredo potem vsi na eno kolo - na tisto, ki leti v prazno in ima zato dvojno hitrost (če gledamo samo na eno os). Ni pa kolo, ki stoji zato brez navora, na oba kolesa deluje enak navor, koliko pa je pa je odvisno od oprijema najslabšega - tistega, ki gre v prazno.
Ima kdo mogoče doma kosilnico BCS - no na tej se najbolj vidi slaba stran diferenciala oz. pri tej kosilnici je največji problem to, da je na desnem kolesu dosti večja teža kot na levem in potem so pri košnji v strmini, ko je levo kolo zgoraj problemi. Začne za vsako malenkost kopati, če daš pa špero potem pa zgornje kolo ravno tako ne prime, dosti bolj pa vleče spodnje in zato začne zavijat v hrib. Zato špera dostikrat ni najboljša rešitev. Tako da si je treba pomagati s komandami (za vsako kolo ima svojo ročico za zavoro) in levo kolo zavirati. Potem pa gre, ampak zakaj gre?
Ko kosiš brez komad ravno tako vlečeta oba kolesa, samo ko pa zakoplje pa s tem tudi spodnje kolo izgubi navor zaradi delovanja dif., ko pa začneš zavirati zgornje kolo pa se isto časno povečuje navor tudi na spodnjem kolesu, ki pa ta povečan navor lahko prenese na podlago in ko ta zadostuje kosilnica napreduje :lol: Ampak ves čas pa je na spodnjem kolesu tudi navor pa čeprav stoji (razen če zgornjega dvigne v zrak in ga nič ne zaviraš). Kolikor jaz vem je to tak in niti slučajno ni res, da če eno kolo brca v prazno pa potem drugo zato nebi imelo nič navora.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po apr 28, 2008 11:52 am

Kompliciraš - slike so za večino forumašev dost zgovorne, da izvedo kaj in kako je s pogonom na vsa 4 kolesa, tisti, ki hoče več, pa si bo tudi sam poiskal veš o tem in si bo to sam razjasnil.

Sicer pa kdo je rekel, da je tole navor in da to ni moč?
Old subarus never die, they just get faster!
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Po apr 28, 2008 12:10 pm

Na izvorni strani Boltez tako pišejo.

Brez zapore diferenciala
(leva slika):
ves navor se prenese na sprednje desno kolo. Vozilo se ustavi.

Sicer pa če se eno kolo vrti drugo pa stoji nevem, če se lahko tukaj govori o moči. Moč je produkt navora in vrtljajev. Če pa na eno kolo deluje samo sila pa ne vem če če se temu lahko reče, da je pa na tem kolesu neka moč.

Nočem jaz komplicirat, samo hotel sem prikazat kako si jaz to razlagam, ker takšna razlaga glede teh navorov se mi ne zdi pravilna.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po apr 28, 2008 8:33 pm

Jaz pa še vedno mislim, da se pri odprtem diferencialu prenese vse na kolo ki se lažje zavrti, zato tudi obstajajo zapore diferencialov da to (moč , navor, karkoli) porazdelijo enakomerno med obe kolesi.
Ker če bi vseeno nek (navor, moč, karkoli) deloval tudi na drugo kolo, nebi tolikokrat ostal v kaki globoki blatni luži, ker bi se vrtelo več koles, kot samo 2 in tudi nebi potreboval vitla, ker bi se skozi večino preprek za šalo prebil.
Old subarus never die, they just get faster!
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To apr 29, 2008 8:59 am

Nebivedu tukaj se motiš. Zapora diferencialam pomeni ravno to, da je z enakomernim deljenjem navora konec. Če govorimo o 100% blokadi, ko osi togo poveže med sabo. Z vklopom zapore dosežeš to, da na kolo, ki drugače miruje zaradi zdrsa nasprotnega, pride več navora, oz. pri 100 % blokadi pomeni, da lahko vso silo prenaša samo eno kolo, vrti se pa z enako hitrostjo kot ono, ki je brez oprijema - diferenciala kot da ga ni. Tako da pri blokadi je kolo s dobrim oprijemom lahko dosti bolj obremenjeno pač odvisno od razlike v trenju med enim in drugim kolesom.
Pri odprtem dif. pa imata oba enak navor in tisti, ki stoji ni zato brez.
Ti ko imaš terenca bi lahko to tako sprobal, ko imaš cel avto na dvigalu daj v reduktor v najpočasnejšo prestavo in pod prostim tekom, da se ti počasi vrtijo kolesa. Potem pa si še najdeš enega pomočnika in naj z rokami zaustavi eno kolo, drugo se bo vrtelo in tega narahlo poskušaj zaustavit in boš videl, da bo on na drugi strani začutil silo in mu bo hotelo kolo obrnat, če boš ti zadosti svojega zabremzal.
In to ti je dokaz, da tudi na mirojoče kolo deluje sila, če je na vrtečem vsaj nekaj upora.
Samo za kakšne poškodbe rok ne odgovarjam :)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To apr 29, 2008 2:08 pm

Kaj se dogaja s temi pogoni na teh posnetkih? Subaruji pridejo navrh drugi pa kar obstojijo. To mi res ni jasno, da ima 4x4 potem pa enostavna kolesa kar stojijo ko pride do pol hriba. Ali pa Nisan Murano, kar vsa kolesa stojijo. Ni mi jasno, če ima 4x4 bi moralo vsaj spredaj in zadaj eno kolo kopati tu pa nič. Ali sploh sklopke ne spusti dosti ali kaj? V takem primeru bi ja vsak navaden osebni avto kopal vsaj na eno kolo.
Saj če maš v prestavi pa spustiš sklopko nekaj mora vrtet, tu pa kar vse skupaj obstoji ali pa k večjem če spredaj koplje. Samo če večinoma vsi navajajo, da lahko polovico moči prenese na zadnjo os, potem bi se to v takem pesku moral vsaj zakopat. Kaj pravite?

http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov