Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 To maj 04, 2010 2:43 pm

Andraz3d je napisal/-a:sem totalno proti temu tiscanju bremz... kot prvo, v malce slabsem mokrem vremenu in z dobrimi zavornimi lucmi dobesedno zaslepis voznika za tabo, sploh ce je huda naguzvana kolona in sploh ce mas kaksnega SUVa, on pa nizji avto.
Kot drugo je to pocetje zelo neekolosko.


Mah, nekatere očitno še premalo zaslepim, saj so se mi v rit pick upa že trije bumbarji zabili, ker me niso VIDELI!! :roll:
Avtomatik ti prav v hudo nagužvani koloni zelo olajša vožnjo in prav debilno bi bilo takrat prestavlajti v P!! Pa saj avtomatik je ravno zato, da ti ni potrebno šaltat! Kaj tukaj ni jasno?? :shock:
Jaz vedno tiščim zavoro! V P dam zelo, zelo redko, samo v primerih, ko res malo dlje čakam, naprimer pred želežniškimi zapornicami ali kaj podobnega. Oziroma velikokrat kadar vem, da bom nekaj minut stal, avto raje kar ugasnem.

Ni ekološko? Prav tako ni ekološko, da imamo pdnevi prižgane luči.
 
Andraz3d
Novinec
 
Prispevkov: 280
Pridružen: Če sep 06, 2007 8:40 am

Napisal/-a Andraz3d To maj 04, 2010 3:19 pm

ok, se popravljam, KO STOJIŠ V KOLONI, ne ko se cjazis v koloni.

ekologija tukej ni bla misljena glede gorjenja štop lamp, temveč dejstva, da je avto v prestavi kjer ga bremzas, torej kuri več kot v leru.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 To maj 04, 2010 3:42 pm

Andraz3d je napisal/-a:ok, se popravljam, KO STOJIŠ V KOLONI, ne ko se cjazis v koloni.

ekologija tukej ni bla misljena glede gorjenja štop lamp, temveč dejstva, da je avto v prestavi kjer ga bremzas, torej kuri več kot v leru.


Ja, ko stojiš več minut! Potem ima še morda nek smisel prestavit v P. Ampak, kot rečeno, vsaj jaz se redko znajdem v taki situaciji.

Vem, da nisi mislil na štop lampe! Dal sem le še en podobno bedast primer .;)
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To maj 04, 2010 9:57 pm

BBS je napisal/-a:Eni dajo na križišču v ler in ročno, 100 ljudi, 100 čudi ;)
Emm... s stališča varnosti je to tudi najbolj priporočljivo...

cruiser1 je napisal/-a:Avtomatik ti prav v hudo nagužvani koloni zelo olajša vožnjo in prav debilno bi bilo takrat prestavlajti v P
No, to ja pa res, vsekakor. Govoril sem bolj o stanju pred semaforjem, ko veš da bo treba stati malo dlje cajta.

No, do sedaj sem se sicer itak navadil na bremzo (v primerih ko gre za res le nekaj sekund stanja) , po drugi strani pa sem postal tudi spretnejši/hitrejši v pretikanju iz P v D :)

Cruiser, le iz firbca vprašam - a nimaš ti klasičnega avtomatika? Ker sem slišal da naj bi bilo pri klasičnih avtomatikih bolje med npr. stanjem pred semaforjem dati v N namesto pustiti v D in tščati bremzo? Morda so mi napačno povedali....
(ampak saj pravim. samo moj firbec - če pri DSGju tiščiš bremzo, ni nobene panike, ker "Japanac" 'tišči sklopko', kar bi pri ročnem manjalniku sicer počela moja noga ) :)
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 To maj 04, 2010 10:24 pm

sonic je napisal/-a:[
Cruiser, le iz firbca vprašam - a nimaš ti klasičnega avtomatika? Ker sem slišal da naj bi bilo pri klasičnih avtomatikih bolje med npr. stanjem pred semaforjem dati v N namesto pustiti v D in tščati bremzo? Morda so mi napačno povedali....


Ja imam klasično avtomatiko. In še nikoli nikjer nisem slišal, da bi bilo priporočljivo prestavljati. In sem tudi prepričan, da to nima nobenega pomena!
 
W3s7_S1D3
Novinec
 
Prispevkov: 441
Pridružen: So avg 27, 2005 3:30 pm

Napisal/-a W3s7_S1D3 To maj 04, 2010 11:13 pm

Dajte mi nekaj razložiti. Vozil sem le dvakrat avto z avtomatikom (testna vožnja), enega z Tiptronicom ter enega z DSGjem.
Kako je s pretikanjem med D, S in +-? To lahko delaš tudi če se avto premika al se moraš ustavit. Namreč, ko sem bil na testni vožnji, sem se ustavil, ker mi je prodajalec razlagal nekaj okoli menjalnika, pa mi kazal. To sprašujem predvsem zaradi tega, ker me je pri tiptronicu (ali ga ima celo DSG) zmotil gumb na prestavni ročici. Ali je le ta čemu drugemu namenjen?

Kako zgledajo servisi pri teh menjalnikih? Okvirne cene in kdaj naj bi se načeloma menjalo olje? Ali se ga sploh pri vseh menjalnikih, ali so tudi tukaj "sealed for life" izvedbe?

Glede na to da je npr. DSG dvosklopkovni menjalnik (upam da sem se pravilno izrazil), kako je s temi sklopkami? So recimo tako občutljive kot pri avtih z ročnim menjalnikom, bolj manj? Se jih sploh kdaj menja?

No, sedaj sem vas zasul z vprašanji ;)
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 To maj 04, 2010 11:49 pm

Pri tiptronicu zagotovo lahko prestavljaš + - med vožnjo, saj to je v bistvu glavni smisel. O DSG menjalnikih pa nimam pojma.
Gumb na prestavni ročici je zato, da sprostiš ročko in jo potem premakneš. Verjetno je tako narejeno zardi varnosti, da nebi ponesreči ali po neumnem pretaknil v ne pravo pozicijo. Za + - ne potrebuješ stiskat gumba na ročici.

Za navadne avtomatike in tiptronice se olje menja različno. Nekje med 30.000km - 40.000km. Odvisno od menjalnika, to se pač preveri v priročniku avtomobila. Okvirna cena? Spet odvisno predvsem od znamke avtomobila. Za moja dva avtomobila pride redni servis na menjalniku z oljem, filtrom, tesnilom in delom cca 70eur.
Poblaščeni servisi kamor moraš peljati novi avto so zagotovo precej, precej dražji.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Sr maj 05, 2010 12:09 am

Seveda lahko med vožnjo premikaš iz D v tiptronic način, drugače bi bilo res nerodno se vsakič ustavljat, ko bi se ti zahotelo ročno prestavljanje ;).

Menjava olja pa je od menjalnika do menjalnika različno. Če prav vem, se nikoli ne menja vso olje, ampak najprej pol, in po nekaj tisoč km še enkrat pol.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr maj 05, 2010 7:12 am

lizard je napisal/-a:Seveda lahko med vožnjo premikaš iz D v tiptronic način, drugače bi bilo res nerodno se vsakič ustavljat, ko bi se ti zahotelo ročno prestavljanje ;).

Menjava olja pa je od menjalnika do menjalnika različno. Če prav vem, se nikoli ne menja vso olje, ampak najprej pol, in po nekaj tisoč km še enkrat pol.


Med vožnjo lahko prestavljaš kolikor hočeš, iz D v S, v +/- ali v N, velja tako za tiptronic, kot za DSG.

Ko se ustaviš pred semaforjem, je bolje dati v N, saj avto pokuri tistih nekaj odstotkov manj.

Olje se pri 6-stopenjskih DSG-jih menja na vsakih 60.000km, 7-stopenjski ima suhi sklopki in posledično tega servisa ni. Če to upoštevaš, je menjalnik tako rekoč večen, zato tudi taka nabavna cena ;)
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr maj 05, 2010 7:31 am

Do sedaj sem dvakrat vozil klasičnega avtomatika in se mi je pri čakanju pred semaforjem zdelo najbolj pravilno, da sem dal v N in zategnil ročno. Tudi meni se ne da tiščati bremze, v bistvu tako delam pri vseh avtih - menjalnik v ler in ročna.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Sr maj 05, 2010 7:32 am

Že zaradi hitrejšega pretoka prometa skozi semaforizirana križišča je priporočljivo imeti avtomobil v pripravljeni 1. prestavi pri ročnih menjalnikih ter v D poziciji pri avtomatskih. Razen morda ob odličnem poznavanju intervalov (čakanje ob železniškem prehodu je izvzeto). Tako slabih reakcijskih časov, kot so vidni pred zelenimi semaforji v Slo, je težko opaziti drugje. V ZDA sem bil nasprotno presenečen nad hitrostjo speljevanja. Konec koncev sem opazil pri nekaterih avtomatskih menjalnikih določeno zakasnitev, ko želiš prestaviti iz P v D, ki je lahko precej moteča ob hitrejšem speljevanju.
Morebitni prihranek goriva, če je avto v leru ali pripravljen v prestavi, je najbrž tako minoren, da se razblini že ob kakšnem drugem varčevalnem ukrepu (izklop AC, ipd...). Druga pesem pa je, če ima avtomobil sistem Stop&Go!

Kar pa se tiče motečih zavornih luči v dežju, predlagam krajši ekskurz v kakšno milijonsko metropolo (Ljubljana je pač malce večja vas), ko postane bleščanje luči zaradi ostalih motečih dejavnikov povsem neopazno (že bližnji Zagreb je lahko dober primer).
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr maj 05, 2010 7:39 am

CHAN, praktično vedno dam v ler pred semaforjem (razen če ni izrazito kratek), pa nikoli ne oviram prometa. Gledam prečni semafor za pešce in točno vem, kdaj moram dat v prvo. Itak pa preden se tisti pred mano zmigajo, imam že 3x prestavljeno...
Da bi pri vsakem semfaorju tiščal sklopko in po možnosti še zavoro? Ne hvala.

Glede avtomatika - sodobni avtomatiki z možnostjo ročnega pretikanja se mi zdijo super zadeva. Žal pa vedno potegnejo za sabo večje izgube pri prenosu moči kot pri ročnem menjalniku in s tem malo večjo porabo.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr maj 05, 2010 7:50 am

Energetik81 je napisal/-a:Glede avtomatika - sodobni avtomatiki z možnostjo ročnega pretikanja se mi zdijo super zadeva. Žal pa vedno potegnejo za sabo večje izgube pri prenosu moči kot pri ročnem menjalniku in s tem malo večjo porabo.


Pri klasičnih in tiptronic menjalnikih je večja poraba, pri DSG pa ne, še posebej če ročno prestavljaš. ;)
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Sr maj 05, 2010 7:50 am

.
.
.
Andraz3d je napisal/-a:sem totalno proti temu tiscanju bremz... kot prvo, v malce slabsem mokrem vremenu in z dobrimi zavornimi lucmi dobesedno zaslepis voznika za tabo, sploh ce je huda naguzvana kolona in sploh ce mas kaksnega SUVa, on pa nizji avto.
Kot drugo je to pocetje zelo neekolosko.

Polo78 je napisal/-a:Do sedaj sem dvakrat vozil klasičnega avtomatika in se mi je pri čakanju pred semaforjem zdelo najbolj pravilno, da sem dal v N in zategnil ročno. Tudi meni se ne da tiščati bremze, v bistvu tako delam pri vseh avtih - menjalnik v ler in ročna.

Zakaj se toliko povdarja izraz "tiščati na bremzo", pol zgleda kot da se trudite, da bi zgledalo, da je to nek nesmiseln napor. V resnici pa samo položiš nogo na bremzo in je, vsaj pri meni, popolnoma isto naporno če mam nogo na bremzi al pa na tleh. Sam v drugem primeru se je treba še dvakrat z ročno in prestavljanjem ukvarjat, tko da je več dela, če se že gremo kaj je težje in kaj se komu da in kaj ne..
 
Andraz3d
Novinec
 
Prispevkov: 280
Pridružen: Če sep 06, 2007 8:40 am

Napisal/-a Andraz3d Sr maj 05, 2010 9:10 am

jasno, drzat bremo, ne tiscat. Gre res za minimalno bremzanje, ampak glih dost, da gorijo štop lampe in da kuriš mal več goriva, ker je avto v resnici v pogonu,
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr maj 05, 2010 9:30 am

peroRS je napisal/-a:Pri klasičnih in tiptronic menjalnikih je večja poraba, pri DSG pa ne, še posebej če ročno prestavljaš. ;)


Marginally worse overall mechanical efficiency compared to a conventional manual transmission, especially on wet-clutch variants (due to electronics and hydraulic systems);

Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Še vedno so malce večje izgube prenosa, kot pri ročnem menjalniku, kar je logično, saj je ročni najbolj enostavna varianta menjalnika z najmanj gibajočimi se deli. Se pa strinjam, da je DSG odlična zadeva (dokler deluje elektronika... :twisted: )
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr maj 05, 2010 9:54 am

Energetik81 je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:Pri klasičnih in tiptronic menjalnikih je večja poraba, pri DSG pa ne, še posebej če ročno prestavljaš. ;)


Marginally worse overall mechanical efficiency compared to a conventional manual transmission, especially on wet-clutch variants (due to electronics and hydraulic systems);

Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Še vedno so malce večje izgube prenosa, kot pri ročnem menjalniku, kar je logično, saj je ročni najbolj enostavna varianta menjalnika z najmanj gibajočimi se deli. Se pa strinjam, da je DSG odlična zadeva (dokler deluje elektronika... :twisted: )


Teorija je eno, praksa pa drugo.
Oče ima v svojem avtu DSG. Tudi če imaš v D, lahko po potrebi z obvolanskimi ročicami prestaviš nižje/višje. Tako, da če cesto poznaš, že prej lahko pred ovinkom ali pred kakšnim klancem prestaviš nižje, da avto vedno vleče optimalno in ne rabiš po nepotrebnem dodajat gasa. Tako se poraba nič ne zviša in je enaka, kot če bi vozil avto z ročnim menjalnikom. ;)

Za vzdržljivost menjalnika me ne skrbi, saj poznam že par avtov z DSG-ji, ki imajo preko 200.000km, pa vse deluje kot prvi dan. 8)
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Sr maj 05, 2010 9:55 am

Energetik81 je napisal/-a:
peroRS je napisal/-a:Pri klasičnih in tiptronic menjalnikih je večja poraba, pri DSG pa ne, še posebej če ročno prestavljaš. ;)


Marginally worse overall mechanical efficiency compared to a conventional manual transmission, especially on wet-clutch variants (due to electronics and hydraulic systems);

Vir: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Še vedno so malce večje izgube prenosa, kot pri ročnem menjalniku, kar je logično, saj je ročni najbolj enostavna varianta menjalnika z najmanj gibajočimi se deli. Se pa strinjam, da je DSG odlična zadeva (dokler deluje elektronika... :twisted: )

Pri DSG mislil da so prihranki v gorivu drugje, ker recimo (golf gti) pri 60kmh avtomatsko menja v 6. prestavo, če nič ne pospešuješ, kar pri ročnem verjetno ne bi delal.
Pač veliko več prestavlja, so večkrat nižji obrati - torej večkrat nižja poraba.
Isto ko pospešuješ.. pri ročnem lahko daš v nižjo prestavo ali pa ne, avtomatika bo pa (če nimaš ravno v ročnem načinu prestavljanja) v vsakem primeru prestavila in je spet včasih bolj ugodno..

Andraz3d je napisal/-a:jasno, drzat bremo, ne tiscat. Gre res za minimalno bremzanje, ampak glih dost, da gorijo štop lampe in da kuriš mal več goriva, ker je avto v resnici v pogonu,

To se strinjam. Pač spotaknil sem se ob tisto govorjenje tipa "kako se ti da tiščat bremzo" k zgleda kot da se trudiš da slepiš vse za sabo, v resnici bi pa lahko rekel da ti noga počiva na bremzi..
Sicer se pa lahko izračuna glede porabe.. Razlike med N in D pri stoječem avtu je koliko? 1dcl/h? 2?
Pa čas povprečnega stanja na semaforju..
Deliš 3600 sekund s časom čakanja na semaforju in dobiš na koliko semaforjev z rdečo lučjo moraš naletet, da prišparaš 1dcl. Pa recimo krat 10, da mamo 1 liter. Potem pa odvisno od posameznika na koliko semaforjev dnevno naleti pa če je gneča ali ne in vidiš v koliko dneh bi prišparal 1 liter oz. 1 dober evro.
Upam da nisem kej zafrknil, k se mi mal mudi zdele. Bom štel danes pri sebi, me v bistvu kr zanima ta podatek zase.

Čeprav jaz to prestavljanje iz D v N ob dolgih čakanjih na semaforju ali drugje prakticiram bolj zaradi tega, ker mam slab občutek da se avto matra neki za brezveze, ne zaradi porabe..
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS Sr maj 05, 2010 10:15 am

W|zz je napisal/-a:Čeprav jaz to prestavljanje iz D v N ob dolgih čakanjih na semaforju ali drugje prakticiram bolj zaradi tega, ker mam slab občutek da se avto matra neki za brezveze, ne zaradi porabe..


To je res. Že po zvoku slišiš, da avto bolj mirno dela, ko daš v N, kot da držiš na zavori v D.
Prihranek goriva na ta račun je pa res mini-minimalen, morda se pozna nekaj 10€ letno nekomu, ki dela 50.000km na leto. Za par piv :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr maj 05, 2010 10:27 am

peroRS je napisal/-a:Teorija je eno, praksa pa drugo.
Oče ima v svojem avtu DSG. Tudi če imaš v D, lahko po potrebi z obvolanskimi ročicami prestaviš nižje/višje. Tako, da če cesto poznaš, že prej lahko pred ovinkom ali pred kakšnim klancem prestaviš nižje, da avto vedno vleče optimalno in ne rabiš po nepotrebnem dodajat gasa. Tako se poraba nič ne zviša in je enaka, kot če bi vozil avto z ročnim menjalnikom. ;)

Ne gre za to, da ne bi imel v optimalnih obratih ampak imaš pri DSG v vsakem primeru 1 gred in 1 sklopko več kot pri ročnem. Ker se pri vožnji stalno vrtita, stalno zahtevata svoj davek pri porabi. Resda minimalen, ampak je.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 10 gostov