sonic je napisal/-a:sašo5 je napisal/-a: nafta je manj explozivna in kalorično švohnejša od bencina
WTF? Ravno obratno je: dizel gorivo je kalorično 'močnejše' (ima več kilojoulov na kg oz. na liter) kot bencin. Ravno od tukaj (plus še nekaj zaradi boljšega izkoristka dizel motorja napram bencinskemu) izvira manjša poraba dizlov...
Glede 'eksplozivnosti' pa ne vem kaj bi odgovoril, ker ne vem kaj si točno mislil... res je, da je dizel manj hlapljiv in zato manj vnetljiv, sicer pa ne vem če imaš prav.
Molekula oz veriga dizel goriva je daljša napram bencinski, zato potrebuje dlje časa, da popolnoma zgori (=se razcepi)
Zato tudi omejitev obratov na max 5000rpm, in zato tudi črni dim (saje = ostanki nerazcepljenih verig), ko šaltaš nižje in pohodiš
Glede razlike med 1.6 pa 2.2 motorja je pa vsa razlika v navoru. Sašo je kar lepo razložil.
Manjši motorji ga pač nimajo dovolj, sploh pa ne v nižjih vrtljajih, tam od 2000 naprej razlika ni tako opazna.
Tudi če bo na papirju enako navora, recimo 240Nm, bo oni z večjo prostornino lažje opravljal potrebno delo, in pri speljevanju se ne bo mučil, dočim lahko z "tamali" že crkne, če nisi pazljiv.
Še en realen primer, vsi ste se kdaj vozili s kolesom.
Ko naletiš na kakšen klanec hitrost upade, obrati se znižajo, zato moraš prestavit. Prestave so samo delilnik navora.
In nekdo, ki nima dobre kondicije in močnih nog (velike prostornine (mišic)), ga bo klanec prej ustavil, mora prej prestaviti v nižjo. Kakšen Armstrong z bikovskimi nogami bo lahko prevozil klanec ne da bi mu bilo treba zamenjati.
In tukaj se ne gre za moč, ampak za silo. Navor je vbistvu samo sila, ampak takšna, ki se vrti.
Če imata dva motorja isto moč, bosta v klanec vozila enako hitro, samo tisti z manjšim navorom bo moral šaltati nižje.
Velik motor = manj šaltanja = večje udobje (večja cena)
Vse skupaj nič novega

In da ne bom samo pametoval, povem še realne izkušnje.
Fotr ima 1.3m-jeta v Astri Karavan. Na papirju se 200Nm zdi dovolj za normalno uporabo, saj je to precej več kot 1.6 bencin.
Ampak motor ima enostavno premalo kubaturo, in do 2000 obratov je mrtev ko crknjen konj. Pa ZELO je treba paziti pri speljevanju, pogosto mi crkne če hočem hitreje speljati. Ok, 1.6l je več kot 1242ccm, ampak vseeno...