Badzo je napisal/-a:DIZL_ je napisal/-a:Je lahko taka majhna kilometrina (približno 7000km letno) kaj problematična za turbino?
Za noben motor niti del motorja ni dobro, da ga voziš večino časa mrzlega. Pa naj bo to bencinar ali pa dizel.
Turbina načelom je lahko problem, če boš mrzlega vrtel. Že tako ali tako ni dobro mrzlega tiščat v obrate, pri turbincu pa to še dodatno velja zaradi turbine - sam sem se tako navadil da mrzlega bencinarja vozim pod 2500 obrati, če je res nujno do 3000 (seveda pa jasno to ne pomeni, da za vsako ceno do te meje, če me bo rešilo nesreče to da ga bom zavrtel v prvi pri speljevanju do blokade ga pač bom). Pri dizlih oz trubincih se držim preavila, da ga peljem pod 2000 obrati. Lahko pa da čisto narobe delam. Bolj kot turbina je pa pri dizlu na udaru filter trdih delcev.
Zato je tu bencinar v prednosti, ker se prej segreje.
Kar se tiče pa tvoje izbire: ne glede na prebrano, je najbolj smotern nakup bencinca. Prvič, delaš premalo km, da bi se ti sploh karkoli poznalo bencin vs. dizel in drugič te kratke vožnje bodo enostavno ubile dizla za moje pojme.
In da se še malo poigram s tvojimi številkami:
za primerjavo bom vzel POLOta 1.2 70KM in 1.2TDI 75KM, ker 1.2TSI je možen šele s Comfortline opremo, 1.2TDI pa samo v kombinaciji z Trendline. 1.2TSI Comfortline pa pirde cca. enako kot 1.2TDI Trendline.
Bencinar te pride po ceniku 11710eur, TDI pa 13278. S popusti na koncu je razlike cca. 1300eur med enim in drugim.
Bencinar ima deklarirana povprečno porabo 5.5, dizel pa 3.8 - razlike 1.7L. Realnost pa bi bila nekje 2L višja za oba, ampak ralzlika cca. 1.5L še vedno ostaja.
Se pravi za 1300eur razlike kolikor pride dizel več dobiš ti 985L bencina, kar pa pomeni 492 krat po 2 L kolikor je razlike v porabi med dizlom in bencinarjem. Oz. v drugi malo bolj jasni obliki: narediti boš moral 50 tisoč kilometrov, da boš prinesel noter 1300eur višjo nakupno ceno 1.2TDI pri razliki 2L. Pa na koncu pri mestni vožnji dizel ne bo blazno varčen - sem ga imel enkrat čast sprobat in se ni izkazal v mestu pri kratkih vožnjah za kaj preveč varčnega od bencinarja, je bil popolnoma enakovreden močnejšemu bencinarju. Upoštevaj, da se bo z dizlom pri taki vožnji potrebno zapeljat vsaj 1x na mesec če ne še celo večkrat nekam za cca. 30minut da se motor ogreje in da deluje pod malček večjo obremenitvijo nekje 15minut, da se DPF spuca, kar pa pomeni nekaj brezveznih kilometrov. Potem pa ostane še višja cena za servis - tdi rabi olje za DPF, 1.2 je pa verjetno zelo nezahteven mlin in rabi 10-40 ali pa 5-40 olje, ki je kar nekaj € cenejši. In pa jasno ostaneta še dva potencialno višja stroška - prvi malce kasneje po par letih, lahko pa že na začetku ali pa sploh ne (DPF filter itd) ter, če se boste odločili za kasko, še tu kak € več, ker je vrednost TDIja višja od vrednosti bencinarja.
Poleg vsega naštetega pa upoštevaj še, da veliko ljudji pojmuje 10-12km dolgo pot iz vasi v mesto po regionalki za mestno vožnjo, kjer se zapelje na cesto doma pred hišo, pospeši na 80-90km/h in se potem v tem tempu pelje v 10km oddaljen kraj kjer dela. Ampak to ni mestna vožnja, ampak kombinirana in porabe so posledično pri takih vožnjah tako z bencinarjem kot z dizlom precej bolj ugodne kot po mestu. Dejanska mestna vožnja je od semaforja do semaforja, kjer avto ne vidi v konici več kot 3. prestave.
In pa seveda to, da v primeru da je razlika v nakupni ceni višja, boš še dlje časa rabil, da jo boš prinesel not napram bencinarju.
thunderbolt je napisal/-a:Moje skromno mnenje - za to pot, ki jo ti opisuješ ob predpostavki, da imate doma že cel vozni park, je vse kar je več od skuterja, preseravanje (kakšna jetta?!). Ostalo raje nameni za ene dooolge počitnice na drugem koncu sveta ali pa investiraj v zlate palice - se bolj splača kot pa investicija v kup pleha (se povsem zavedam, da sem na avtomobilističnem forumu).
DIZL_ je napisal/-a:Hvalata polo mi je služil več kot odlično 14 let tako, da upam da me tudi novi ne bo razočaral
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov