Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a ~toMmy~ So dec 15, 2012 2:55 am

nebivedu je napisal/-a:Sej pravim, je kr nekaj modelov s stalnim 4x4 pogonom. Problem je pri nas to, da je za slovence še vedno najboljši dizel s TDI ali JTD mašino, kaj je pa na podvozju je pa vseeno, pa se zelo malo ljudi odloča za nakup modelov s 4x4 pogonom. Tako da jih tudi ni veliko rabljenih naprodaj, novih pa naši trgovci niti ne naročijo, ampak če ga že naročiš, čakaš na dobavo par mesecev, da ga dostavijo v našo zahojeno državo.


In kaj ti bo v Sloveniji (stalni) 4x4 bencinar za "povprečno" rabo? Da se bom večino kilometrov, tako kot ti, bal pritisnit po gasu, da ne bi bila poraba več kot 8l na relacije? Pa da mi nekaj dni v letu zaradi pogona ne bo treba it po 500m daljši poti do doma? In če ni 4x4, še ne pomeni, da je vseeno, "kaj je na podvozju", ker se lahko avto še vedno v 99,9% situacijah obnaša bistveno bolje kot 4x4 za podoben denar.

Tvoje želje in potrebe 100% razumem in podpiram... dokler ne začneš posploševat in praktično žalit vse, ki imajo drugačne prioritete! ;)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2388
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a DePalmo Po dec 17, 2012 9:47 am

esem je napisal/-a:Razmisli raje, kako se boš pripeljal z vrha do dna (namig - kljub 4x4 se ne boš)

Itak da se bom, se bo že ena bukev nastavla d se bom ustavu :D

Ok, šalo na stran. Se zavedam da je tole v dolino problem, sploh pa ker je tam teren zelo pasji. Podlaga zelo rada zamrzne in si lahko kar doma. Ravno ta petek, če nebi tam zapadlo 2cm snega, bi lahko šel peš cca. 3 km, ne samo običajnih 200m.
Podlaga je pa taka: makedam, ko zapade sneg in se otopli seveda začne kopneti, a nato ob minusu zamrzne in je živa drsalnica. Sem bil prav vesel ta vikend da je celo soboto padal dež, drugače nebi prišel daleč oz. bi prišel do prvega grabna.
O 4x4 pa razmišljam iz dveh razlogov: avto bo zimski in če ga kam pritisnem mi ga nebo škoda kot mi je kupeja, ter 4x4 je le boljši za te razmere (sneg in led).

Sicer je pa tole še vedno v oblakih, ali ja ali ne. Imeti dva avta tudi ni zastonj :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Po dec 17, 2012 5:26 pm

~toMmy~ je napisal/-a:In kaj ti bo v Sloveniji (stalni) 4x4 bencinar za "povprečno" rabo? Da se bom večino kilometrov, tako kot ti, bal pritisnit po gasu, da ne bi bila poraba več kot 8l na relacije?

Če ga šparam imam porabo malo nad 6 litrov. Za 8 litrov je vožnja normalna, za 10 litrov se moram pa že potrudit pa ga orenk tišat.

~toMmy~ je napisal/-a:Pa da mi nekaj dni v letu zaradi pogona ne bo treba it po 500m daljši poti do doma? In če ni 4x4, še ne pomeni, da je vseeno, "kaj je na podvozju", ker se lahko avto še vedno v 99,9% situacijah obnaša bistveno bolje kot 4x4 za podoben denar.

"Kaj je na podvozju" pri izjemah je nekaj drugega od tistega "kaj je na podvozju" večine. Ti verjetno spadaš pod manjšino in si si podvozje zrihtal. Večina pa kupi avto zato (govorim za na splošno), da se bo poceni vozila in imela nič stroškov z avtom, amortizerji so pri večini še kar tisti prvi.
Ko boš enkrat na servisu videl, kakšne hočejo imet najcenejše "nove" amortizerje, kaj delajo z 3mm debelimi diski, ki se jih pri taki debelini dreja. Dogaja se celo da ko daješ hladilnik na obnovo, da hočejo tisto vodo, ki je bila prej notri, ker ne bodo za novo plačevali in podobne bedarije.
Uglavnem večina lastnikov avtomobilov nima pojma "kaj je na podvozju" in tega tudi ne štima. Če je nujno, potem se zamenja, drugače bomo pa enkrat kasneje poštimal (ko bo čist crknilo).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Po dec 17, 2012 5:44 pm

Vikking je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:quatro je stalni 4x4 pogon, synchro pa delni (stalni prednji in po potrebi zadnji).


Mislim da je treba biti bolj natančen. Upam da bom pravilno opsial

Pod oznako Quattro se skriva: Torsen (stalni 4x4) in Haldex (preklopljiv). Znotraj tega je še nekoč obstajal Torsen mislim da z zaporo diferenciala.

Potem pa imaš še oznaki 4motion in Syncro. 4motion je kot Torsen, Syncro pa deluje kot Haldex.

Znotraj tega in letnic vozil pa obstojajo različne nadgradnje teh pogonov, saj so se z leti izboljševali in nastajali novejši tipi. Prav tako so se ti pogoni vgrajevali v različna vozila od Toyot, Alfa Romeo, Nissana, Lancie... Tako da to ne pomeni da Torsen in Hladex izvedbe dobiš samo v vozilih z Quattro oznako.

Quattro, 4motion, Syncro, 4x4, AWD, Q4... so le imena, ki v bistvu ne povejo veliko o tem kakšen pogon ima. Povedo le da zna vozilo uporabit vsa 4 kolesa. Na kakšen način in kako, je pa potrebno gledati v bistvu od letnika do znamke in modela vozila.


abbe je napisal/-a:qattro in 4 motion so samo komericalne oznake in ne predstavljajo različico 4 kolesnega pogona.
pod oznako quattro se lahko skriva torsen ali haldex.enako velja za oznako 4 motion.
tista vozila ki imajo prečno postavljen motor imajo haldex.tista vozila ki imajo vzdolžno postavljen motor pa torsen. razen nekateri tuaregi.
haldex ne deluje če olje ni zgreto na določeno temperaturo (mislms da okoli 30 stopinj). starejše generacije so mele obcuto zakasnitev vklopa zadnjih koles, pri novejših generacijah se to več ne občuti.
glede vzdrzevanje ja torsen velko cenejši in veliko več navora lahko prenese kot haldex,pa dejansko je to stalni 4 kolesni pogon,medtem ko haldex ni.pri haldexu se tut lamele znajo obrabit,sploh če se olje ne menja redno.
p.s. zgoraj napisano velja za vag grupo.


Bom kar obema napisal tukaj:
Quattro oznako imajo samo pri audiju in še to samo od A4 naprej. In ti modeli imajo stalni 4x4 pogon s torsen diferenciali. Potem sta pa še passat z vzdolžno mašino intureg da imata torseb dife, vse ostalo od vag grupe ima haldex.

Synchro oznake pa še na nobenem avtu s torsen diferencialom nisem videl. Vse kar sem videl je bilo na osnovi haldexa. Mogoče kdo kaj več ve o tem, da so nekateri imeli tudi torsen?
Old subarus never die, they just get faster!
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a peroRS Po dec 17, 2012 6:33 pm

nebivedu je napisal/-a:Synchro oznake pa še na nobenem avtu s torsen diferencialom nisem videl. Vse kar sem videl je bilo na osnovi haldexa. Mogoče kdo kaj več ve o tem, da so nekateri imeli tudi torsen?


Passati 3B (pred faceliftom) imajo synchro oznako zadaj in Torsen diferencial. Tako da živiš v zmoti :mrgreen:

So pa te oznake in pogoni že tako prežvečena tema, da je brezveze vedno znova razlagat kaj ima kateri model :roll:
 
Sjee
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 99
Pridružen: So jan 07, 2012 9:46 pm
Kraj: Trojane

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a Sjee Po dec 17, 2012 6:51 pm

Potem audi a3 sportback v nobeni različici nima stalnega štirikolesnega pogona?

Kaj pa vw golf 3 1.9d syncro? Se sam vklaplja po potrebi?
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a Vikking Po dec 17, 2012 6:53 pm

nebivedu je napisal/-a:Bom kar obema napisal tukaj:
Quattro oznako imajo samo pri audiju in še to samo od A4 naprej. In ti modeli imajo stalni 4x4 pogon s torsen diferenciali. Potem sta pa še passat z vzdolžno mašino intureg da imata torseb dife, vse ostalo od vag grupe ima haldex.

Synchro oznake pa še na nobenem avtu s torsen diferencialom nisem videl. Vse kar sem videl je bilo na osnovi haldexa. Mogoče kdo kaj več ve o tem, da so nekateri imeli tudi torsen?


Syncro je bila prva oznaka, potem pa so preimenovali v 4motion. Ter nobeno ime ni povedalo ali je Torsen ali Haldex. V bistvu so ga preimenovali ime. Glej primere spodaj

Kar se tiče Quattro oznake. Tako kot sem že dejal, komercialna oznaka ne definira pogona. To da poveš da imajo od A4 naprej stalni 4x4, pač nihče ne razume zakaj se gre.

Primeri:
- Q7 - oznaka Quattro, (pogon BorgWarner)
- TT, A3/S3 - oznaka Quattro (pogon Haldex)
- A4 - oznaka Quattro (pogon torsen)
- Passat B5 je od leta 1997-99 - oznaka Syncro, (pogon torsen)
- Passat B5.5 od leta 1999-2005 - oznaka 4motion (pogon torsen)
- Passat B6 od leta 2005 - oznaka 4motion (pogon haldex).
- Golf, Jetta, Sharan, Bora, Bettle - oznaka 4motion (pogon Haldex)
- Tiguan - oznaka 4motion (pogon Haldex)

Pa spet recimo, če vzameš A6, S6 in A8 isti letnik, vsi trije imajo torsen. Vendar imajo različen EDL. V bistvu ne moreš reči da imata A6 in S6 istega letnika, 100% isti 4x4 pogon. Sploh pa bi že povprečen uporabnik zaznal razliko med A6 in A8 istega letnika z torsen dif. Ker je razlika v delovanju EDL-ja že kar precejšna.
Pa recimo si omenil Touarega, ki ga ne moreš vreči v isti koš z zgoraj omenjenimi ki imajo torsen pogon. Ampak je zgodba zase...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Po dec 17, 2012 8:15 pm

To so samo nianse, v osnovi sta samo 2 različna pogona, torsen in haldex, ostalo so pa izvedenke iz tega. Ne razumem pa v čem je tuareg tok poseben?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2255
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a RedBaron To dec 18, 2012 3:17 pm

Vikking je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Bom kar obema napisal tukaj:
Quattro oznako imajo samo pri audiju in še to samo od A4 naprej. In ti modeli imajo stalni 4x4 pogon s torsen diferenciali. Potem sta pa še passat z vzdolžno mašino intureg da imata torseb dife, vse ostalo od vag grupe ima haldex.

Synchro oznake pa še na nobenem avtu s torsen diferencialom nisem videl. Vse kar sem videl je bilo na osnovi haldexa. Mogoče kdo kaj več ve o tem, da so nekateri imeli tudi torsen?


Syncro je bila prva oznaka, potem pa so preimenovali v 4motion. Ter nobeno ime ni povedalo ali je Torsen ali Haldex. V bistvu so ga preimenovali ime. Glej primere spodaj

Kar se tiče Quattro oznake. Tako kot sem že dejal, komercialna oznaka ne definira pogona. To da poveš da imajo od A4 naprej stalni 4x4, pač nihče ne razume zakaj se gre.

Primeri:
- Q7 - oznaka Quattro, (pogon BorgWarner)
- TT, A3/S3 - oznaka Quattro (pogon Haldex)
- A4 - oznaka Quattro (pogon torsen)
- Passat B5 je od leta 1997-99 - oznaka Syncro, (pogon torsen)
- Passat B5.5 od leta 1999-2005 - oznaka 4motion (pogon torsen)
- Passat B6 od leta 2005 - oznaka 4motion (pogon haldex).
- Golf, Jetta, Sharan, Bora, Bettle - oznaka 4motion (pogon Haldex)
- Tiguan - oznaka 4motion (pogon Haldex)

Pa spet recimo, če vzameš A6, S6 in A8 isti letnik, vsi trije imajo torsen. Vendar imajo različen EDL. V bistvu ne moreš reči da imata A6 in S6 istega letnika, 100% isti 4x4 pogon. Sploh pa bi že povprečen uporabnik zaznal razliko med A6 in A8 istega letnika z torsen dif. Ker je razlika v delovanju EDL-ja že kar precejšna.
Pa recimo si omenil Touarega, ki ga ne moreš vreči v isti koš z zgoraj omenjenimi ki imajo torsen pogon. Ampak je zgodba zase...


A niso imeli eni passati 3B visko sklopko celo??
 
jožes
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Sr dec 06, 2006 10:56 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a jožes Sr sep 11, 2013 12:32 pm

Sem novi lastnik ix35 4WD travel edition.
Štiripogonca še nisem imel, tako da tudi ne poznam najbolje načina vožnje npr. po snegu, klancih,...

1. Kako/ kdaj uporabljati oz. kako deluje sistem 4WD lock (aktivacija s tipko pod volanom)? Ali ga je bolje vključiti že predno začnemo z vožnjo v zasnežen klanec??

2. Kako se obnese sistem za pomoč pri vožnji po klancih navzdol? Kdaj uporabiti? Kako deluje?

So še kakšne posebnosti, na katere je treba biti pozoren pri vožnji po snegu, da smo čim bolj učinkoviti
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a sonic Sr sep 11, 2013 12:58 pm

jožes je napisal/-a:1. Kako/ kdaj uporabljati oz. kako deluje sistem 4WD lock (aktivacija s tipko pod volanom)? Ali ga je bolje vključiti že predno začnemo z vožnjo v zasnežen klanec??
A o tem nič ne piše v navodilih od avtomobila? Pomojem bi moralo, daj najprej malo poglej.


2. Kako se obnese sistem za pomoč pri vožnji po klancih navzdol? Kdaj uporabiti? Kako deluje?

a) kako se obnese, bi lahko v bistvu ti nam povedal, če ga že imaš
b) kdaj uporabiti? - ja takrat ko se pelješ po kakem strmem klancu navzdol, a ne
c) kako deluje? - če misliš v smislu uporabnosti/učinkovitosti, glej odgovor c) , če pa v smislu kako ga vklopiti, pa ponovno: poglej v navodila
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
jožes
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Sr dec 06, 2006 10:56 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a jožes Sr sep 11, 2013 1:09 pm

Sonic, hvala za izčrpen odgovor!

So pa zaželjeni bolj odgovori tistih, ki se na stvari spoznajo in so te zadeve že uporabljali, tako da vedo iz izkušenj.
 
dzony006
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 1
Pridružen: Sr sep 30, 2009 8:10 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a dzony006 Po mar 23, 2015 4:56 pm

nebivedu je napisal/-a:
E=mc^2 je napisal/-a:
maxipin je napisal/-a:Kakšen 4x4 ima pa opel v insignii?

prednji pogon s haldex sklopko, ki služi za vklop oz. spreminjanje razmerja 4x4 pogona po potrebi. Ponavljam, pri limuzinah in karavanih najdemo stalni 4x4 pogon samo pri audijih od modela a4 navzgor, subarujih (simetrical awd...praktično vsa trenutna prodajna paleta (razen kupe BRZ-pogon zadaj) ima že pri osnovni opremi 4x4 pogon), mercedezih (4matic) in BMWjih (x-drive). Stalni 4x4 pogon je imel še prejšnji passat, ki je imel vzdolžno nameščen motor in je zato lahko koristil audijev pogon quattro s torsen diferencialom.



Ne ponavljaj, ker imaš narobe!!! Če gremo od majhnih avtov navzgor:
- daihatsu sirion 4x4
- daihatsu terios
- daihatsu feroza (z oznako fulltime)
- suzuki swift 4x4
- toyota rav4
- mitsubishi lancer
...

Uglavnem modelov s stalnim 4x4 pogonom je kar nekaj.



Dober večer. Na Forumu sem veliko stvari prebral, da se dobro razumeš na avtomobile, predvsem tudi na take z 4 X 4 pogonom. Imam možnost kupit Ferozo EL. II, letnik 1994, EL-II 1.6i 16V, bencinski motor, 1590 ccm, 70 kW (95 KM) ima 158. 000 prevoženih kilometrov, menda je bila generalna na motorju narejena pred 2. 000 kilometri, tudi vsa Karoserija, in Šasija je povarjena, prebarvana, in Izolirana, Avto se prodaja za nekih 2. 500 Evrov. Jaz sedaj vozim 17 let staro Nivo 1. 7.i, od leta 2000, ki ima realno prevoženih 110. 000 kilometrov, ima Servo volan, 5 brzin, in je kolikor toliko porihtana tudi pločevina. Prej pa sem 6 let vozil Lado Nivo 1600, štiri brzine. Ker imam od glavne ceste dobrih 150 metrov makadama v klanec, ki je včasih splužen, drugič spet NE, me zanima, če si tako prijazen, da mi lahko svetuješ, ali se takšen avto splača kupit. Mogoče bi skupaj spravil maksimalno 3. 500 Evrov, zato NE VEM, kaj naj naredim. Imaš kakšen predlog za kaj drugega na 4 X 4, pa da bo dovolj visok od tal ( Klirens ) Za tvoj odgovor se TI NAJLEPŠE ZAHVALJUJEM.
Lep pozdrav. Ivan
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Po mar 23, 2015 8:37 pm

Tvojo objavo sem malo popravil in skril osebne podatke. Ni najbolj pametno, da osebne podatke "razdajaš" preko interneta.

Prvo bi te pa vprašal, koliko se voziš po terenu? Mislim na čisti teren po gozdu, blatnih travnikih in njivah?

Če imaš v glavnem ceste in makadam, kak travnik, gozdna cesta ter nesplužen klanec, potem vzami subaruja. Kak star forester (letnik 1998 do 2002) za 1500 do 2000 evrov bo odlično opravil svoje delo. Pri subaruju je najbolj treba gledat na pleh. Ta gnije. Ostalo bo zdržalo ogromno kilometrov. Od tal je odmaknjen nekje toliko kot niva, le da ima medosno razdaljo daljšo, torej po terenu ne bo šel tako kot niva. Deli niso dragi, za te modele se že dobi vse kopije delov, redni servisi (olje, svečke in filtri) pa stanejo okoli 60 evrov, če jih sam delaš.

Feroza ELII z fulltime 4x4 pogonom nima reduktorja, če ni fulltime, potem ima zadnji pogon in priklopljiv prednji pogon ter reduktor in se po cestah v 4x4 načinu ni pametno voziti.



Ko boš povedal za kak namen točno bi imel avto (ali je to samo zaradi nespluženega hriba, ali je to tudi vožnja po slabih cestah, po terenu, ti lahko več povem o tem kaj bi izbral.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov