Napisal/-a freddie Po avg 15, 2016 12:51 pm
Težava je da se spravljaš kupovat znamko, ki ima v Sloveniji iracionalno nadpovprečno vrednost (kar se tiče prodaje rabljenih vozil), katero ne zna podkrepiti z nadpovprečno kakovostjo. Legende o neuničljivih TDI motorjih so le legende. Preveč sem jih videl s preluknjanimi glavami (1.9, ne 2.0!), zaribanimi PD šobami, prehitro utrganimi jermeni, zadelanimi EGRji in počenimi izpušnimi kolektorji, da bi njihovo kakovost označil za karkoli drugega kot "povprečno". Ne rečem, da podpovprečno, saj tudi druge znamke trpijo za enakimi boleznimi (razen PD, ki je posebnost VWja). Če potem dodaš še nezanesljive 6-stopenjske menjalnike, dvomasne vztrajnike in (pri konkretnih Passatih) prednje podvozje iz papirja, potem dejansko dobiš avtomobil s povsem povprečno kakovostjo za nadpovprečno ceno (preveri ceno proti kakšni Vectri, Peugeotu 406, Citoenu C5, ki niso nič kaj manj in nič bolj pokvarljivi - sploh pri kilometrih o katerih govoriš ti. ... hudiča že Laguno II, ki je bila do prenove najmanj zanesljiv avto sodobne dobe, lahko dobiš prenovljeno (od leta 2005, ko so kakovost popravili) za kakšna 2 čuka. Skoraj vsi ti avtomobili ponujajo občutno več od takratnega Passata, ki je bil pri teh letih že pošteno zastarel. Konkurenti ponujajo povsem na novo zasnovane common-rail motorje, izboljšane dizajne EGRjev, zanesljivejša podvozja itd. za manj denarja. In po takšni analizi postane nakup Passata povsem iracionalen - razen če imaš res fetiš na znamko in se ti avto oblikovno tako zelo dopade (jaz imam podobno iracionalno šibkost na Citroen CX), kar pa mi je skoraj malce čudno, ker bolj odurnega avta kot je Passat B5 še nisem videl v serijski proizvodnji. Sicer pa vsake oči imajo svojega malarja, ampak verjemni, da je bil B5 že zdavnaj čefuriziran. Pri nas ga vozijo le še pleskarji in mesarji, ker jim ni škoda, če se prtljažnik polije z barvo ali prašičjimi možgani. Časi ko so ljudje bili tako brez okusa, da jim je bil celo všeč so že desetletje in pol za nami.
Sicer so ti ljudje kar dobro svetovali, da bi zate bil najbolj primeren atmosferski bencinar, glede na to, da iščeš "zanesljivo" vozilo. Zanesljivost je igra številk. Že res da obstajajo ljudje, ki so naredili skoraj milijon kilometrov s svojimi 15 let starimi dizli, a statistično imaš manj možnosti da boš med njimi, kot pa če voziš preprostega atmosferca, brez dvomasnega vztrajnika, injektorjev, common-rail črpalke ali PD črpalke in predvsem turbine - nihče je ni naredil da bo zdržala 300K kilometrov - nekatere bodo zdržale še več, spet druge ne bodo in pri 15 let starem avtomobilu, kjer nisi povsem prepričan kako se je z njim ravnalo so možnosti, da ti jo raznese eksponentno večje... ko bo šla ne boš mogel reči: "Grdi, grdi Garett/KKK/Borg-Warner kakšno zanič turbino so naredili". Oni niso takšnim kot si ti dolžni nič, ker od tebe tudi niso nič zaslužili. Njihova skrb je prvi lastnik. ta pa se že zdavnaj vozi v novem Passatu B8 s povsem novo turbino. Če se boš ti vozil s prvo turbino, injektorji, sklopko in dvomasnim vztrajnikom še naslednjih 100K kilometrov je to kvečjemu kombinacija srečnega naključja, pametnega prejšnjega lastnika in dobrega inženiringa, a nikjer ne piše da bo res tako. Medtem je tehnologija bencinskih atmosfercev (predvsem tistih pred turbo revolucijo) skozi zadnjih 20 let tako dozorela, da so - ob pravilni uporabi - dejansko neuničljivi. Tehnološko so pač na ravni povprečnega kolovrata ali mešalca za beton, torej dejansko sploh ni možnosti konstrukcijskih napak.
Torej razmisli, preden kupuješ enega lepo servisiranega Passata z 250K kilometri. Prvič nikoli ne boš vedel kako je z njim ravnal njegov lastnik (to, da ga je redno servisiral, avtomatsko ne pomeni, da ga ni hladnega tiščal recimo...), drugič deli kot so dvomasni vztrajnik, turbina, šobe, črpalka bodo počasi dosegli konec svojega življenskega intervala, kar ne pomeni, da bodo jutri vsi po vrsti pocrkali, vsekakor pa se ti možnosti po določenih kilometrih eksponentno večajo. Ti pa iščeš "zanesljivost". Ne išči je v 15 let starih wolfsburških izdelkih.
Aja še o SDI:
SDI ni nek dizel stare šole a la Golf2/ Mercedes 240D, ampak povsem sodoben dizel, le da brez turbine. Torej (razen turbine) deležen vseh radosti sodobnih dizelskih težav. Dodatna težava je, da ga je treba na avtocesti zverinsko ožemat v dizlu nenormalne vrtljaje, da se normalno pelje. Zaradi tega so se pojavljale težave z cilindri in glavami, kot posledica pregretja obeh. Stric Google ti bo znal povedat več, če vpišeš SDI Problems.