c00kie je napisal/-a:Megane-a mi je uspelo prodati v roku 1 tedna.
Sedaj pa se odločam med nakupom omenjene Seat Altea-e in med Seat Leon-om. Oba sta letnik 2006 in z opremo Stylance, ter 1.9 tdi motorjem.
Leon je ta:
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=2489243&show=1Altea ima malenkost več prevoženih kilometrov, to je cca. 55k km.
Danes ko sem bil na ogledu Leon-a sem bil pozitivno presenečen nad prostornostjo avta.
Nekoliko me pri Leonu moti edino, da je v trgovini že od junija 08, kar pomeni, da že skoraj 1 leto stoji. Ne vem kaj to pomeni in zakaj ga še ni nihče kupil, čeprav je avto zelo lepo ohranjen.
Zanima pa me tudi za koliko se okvirno razlikuje dejanska poraba pri omenjenih avtih.
Kaj pravite na Leon-a na tem linku?
Če pogledaš podatke na
http://www.seat.si boš ugotovil, da je enako motorizirana mala Altea za okoli 100 kg težja, razliko v porabi goriva pa si že ugotovil. Tudi v notranjosti avtomobila, izjemo par litrov v prtljažniku, med avtomobiloma kar se prostornosti tiče ni skoraj nobene razlike. Zato osebno ne vidim poante v tem, da bi človek namesto Leona kupil Alteo, če že potem Alteo XL. Pa tudi po videzu je men Leon lepši. Kar se tiče porabe goriva je takole: v primeru relacijske vožnje, šparanja v oblike vožnje do 110 je poraba med 5.2 in 5.6 / 100km, ko pritisneš do 130 malo mesta okoli 6.2 če pa noriš pa računaj na 7 do 8 l (se pravi prižgana klima, 150+, ipd fore).
Pred nakupom preveri sledeče:
- pelji se vsaj 20-25 km, da boš ogrel motor. Avto ugasni, počakaj 2 minuti. Avto prižgi nazaj - zvok ob zagonu motorja mora biti isti, kot je bil tedaj ko si vžgal mrzlega - ne sme nič počit noter. Če poči, je lahko problem z dvomasovnim vztrajnikom (cena okoli 1.000 €)
- s testerjem dodobra preveri delovanje računalnika. Na mojem je šel del (mislim da krmilnik al računalnik za luči), kar je povzročalo serijsko odpovedovanje žarnic. Kljub temu, da ti armaturka ne javi, preveri delovanje vseh žarnic, predvsem zadnjih. Nebi škodilo vzeti dol tudi zadnjih luči in pogledati v kakšen stanju so deli v katere prišraufaš žarnice. V nekaterih lučeh je živo sranje.
- odpri in zapri zadnja okna. Pelji se po kakšni slabši cesti, čez par policajev (ne tako da boš nasedel, ampak običajna vožnja) - sedaj pa na avtocesto. Še vedno popolnoma tesnijo zadnja okna
- radio: vtagni noter par cdjev z mpji. Je radio vse prebral, ali je vrn vrglo cd error - težav. Prestavi radio na AUX-IN (seboj nesi kakšen cd player). Izhod moraš slišat na zvočnikih. Če ne dela, je ali radio fuč ali pa narobe sprogramiran (ponavadi cepci sprogramirajo za Alteo ki tega nima).
- klima: nastavi na minimum in daj hlajenje na 3. Če v minuti ne prične žgat noter leden zrak je ali prazna ali pa ti je šlo tesnilo in klima spustila.
Potem pa še klasičen pregled avtomobila, kot vsakega drugega. O posledicah daljšega stanja avtomobila ti bodo pa laže drugi povedali. Vsekakor pa menjat olje, preverit vse ostale tekočine in stanje jermena.
Ob predpostavki, da je z Leonom vse uredu, se prav nič ne čudim, da ga niso prodali. To so ravno meseci, ko se je pričela finančna kriza in ko je Seat počasi začel z akcijami. Recimo cena takega novega je bila okoli 20-21.000 €, danes ga dobiš za nekje 17.500 €, Reference za 16.500 € (in manj če se pogajaš). No potem so začeli z akcijo Leon Scorpion, ki ima praktično isto opremo kot Stylance in motor 1.6 za 15.000, danes ga dobiš za 13.000. Potem maš zdej akcijo 1.9 TDI 90 KM za 14.900 uradno, neuradno gre še manj. Dobra kolegica ima avtohišo s Seati, prodaja dva testna Leona in malo Alteo od lanskega junija, pa misliš da ju je prodala? Malo morgen. Novih koliko češ, rabljenih, katere je vzela s tržnim razmeram primerno ceno enako, testnih ki so bili kupljeni po "uradnih" cenah, pa nikakor ne. uspe prodat. Kljub temu, da vsaj za oba Leona vem, da sta brezhibna (prevozil z vsakim slabih 1.000 km).
Podoben primer ko so testna vozila, so tudi nekatera nova, npr. tale Leon
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=2780206&show=1. Če bi imel denar, ga grem takoj iskat, vendar je prav tako na avto.net že vsaj eno leto, pa cena je zdej nižja za 3.000 EUR.
Glede SDI motorja pa škoda, da se kregamo. Kakorkoli obrneš, je SDI ekonomična investicija v smislu stroškov vzdrževanja, porabe goriva pa tudi ceno Golfi držijo kolikor tolikor - tuki ni kaj pametovat. Ali boš SDI kupil ali ne, pa je stvar odločitve posameznika koliko vozne dinamike potrebuje in koliko je pripravljen plačat za udobje v vožnji. Roko na srce pa je tako, da četudi se pelješ vsak dan 90 km v službo, prižgani klimi navkljub in ne zaviješ na avtocesto in si zelo zadržan pri prehitevanjih, več kot SDI ne potrebuješ, ker nimaš praktično kje v tem gostem prometu ponucat. Na avtocesti v konicah vozit več kot 120 je spet utopija, razen če maš željo skurit zavorne diske v enem servisnem intervalu. Vse našteto velja, dokler je avto prevozno sredstvo. Ko pa enkrat hočeš uživat v vožnji, je pa tudi 1.9 TDI s 105 KM v Leonu premalo. 2.0 TDI s 140 KM je potem odgovor, če si lahko privoščiš. Če hočeš pa extremno nizko porabo in prevoziš dosti kilometrov, je pa odgovor nakup Seat ibize Ecomotive ali WV Polo bluemotion 1.4 TDI s 80 KM. Poraba teh dveh zadev je 3.3 do 3.6 L / 100km (relacijka vožnja do 110 na uro). Sam bom letno od junija dalje zaradi menjave službe naredil 30.000 km letno samo za službo, kar pomeni pri razliki v porabi Leon in omenjena malčka še 2 dodatna litra / 100 km, kar pomeni še ~4.000 EUR manj pri porabi goriva napram Leonu. To pa bo moj najverjetnejši naslednji nakup, punci pa bom pustil Leona. Treba pa bo preračunat še razliko v porabi podobno bencinsko gnane ibize in razliko v ceni zavarovanja in servisih.