Transport avtomobila iz ZDA do Evrope
*************************************************
Dobivam precej emailov na to temo, zato odgovor vsem, ki jih to zanima.
Opisan postopek velja za roll-on/roll-off nacin prevoza.
Avto nalozimo v Chicagu na tovornjak - klasicni ameriski truck, s prikolico za prevoz avtomobilov, izberemo samo prevoznike z licenco, zavarovanjem in izkusnjami v prevozu. Vsak avto mora imet TITLE, to je nekaksen lastniski list, ki dokazuje lastnistvo avta, mora bit "cist" tj. brez bremenitev raznih bank, leasing his itd. Brez cistega Title dokumenta namrec ameriska carina ne spusti avta na ladjo. Naredi se tudi zapisnik (walk-around) in se popise morebitne najmanjse praskice.
Prevoz Chicago - Baltimore (pristanisce) traja dan-dva (odvisno od vremena in prometa). Tu ga ameriska carina pregleda, primerja VIN # (=st. sasije), pregleda Title in ga potem svecano pozigosa: dovoljen je izvoz! Title potem tehnicno prinese sofer tovornjaka nazaj in ga letalsko posljemo kupcu v Slovenijo, saj brez njega - ORIGINALNI TITLE - ne more dvignit avta v Evropi.
Za oceanski prevoz izberemo zopet samo renomirane, izkusene in mednarodno priznane ladijske transporterje, z raznimi brokerji in posredniki ne delamo! Eden takih je (pa brez reklame...) Able Cargo (na internetu so na
http://ablecargo.com).
Za prevoz ima avto lahko le 1/4 tanka goriva (sorry, nic ne bo s polnim tankom poceni ameriskega bencina...), znotraj pa so dovoljene samo originalne preproge, rezervna guma in dvigalka. Nic ne bo s tem, da bi v prtljaznik dali se tam kak PS3 ali dva, pa kak iPhone, laptop in podobno. Lahko, samo bodo to vse ven pometali, to skoraj 100% pred vkrcavanjem. Kako izgleda ladja in vkrcavanje je prikazano na strani
http://ablecargo.com. Avto se fizicno zapelje v podkrov ladje, pricvrsti - Atlantik zna imet visoke valove!
Sam prevoz traja tam 15-17 dni, odvino od vremena in to do nemskega pristanisca Bremerhaven. To je direktna povezava, Koper/Trst so ze bolj lokalna pristanisca gledano z ameriske vzhodne obale in v kolikor kdo hoce avto sem, je seveda mozno, samo se bo to potem prekladalo v kaksnem Tel Avivu ali pa na Cipru. To malo podrazi transport, podaljsa za kak teden-10 dni pa se riziko poskodb je vecji.
Preden gres potem s tresocimi rokami dvignit svoj Mustang ali pa Dodge Challenger (wink, wink...) imas ze tako vse papirje v rokah, prej poslane iz ZDA v Slovenijo: predvsem Title, Dock Receipt, Sales Invoice, ce si se odlocil za amerisko registracijo pa se tablico (samo zadnjo, da bolj cool izgleda!) in registracijo. Edino kar moras sam uredit v Evropi (ni nujno da v Sloveniji) je zavarovanje (zelena karta) za prevoz oz. ga dobis kot tranzitno zavarovanje v nemski luki, ki pa traja le teden dni, toliko, da prides dol do Slovenije.
Stroski: $1600-$1650, od tega je $1000 oceanski transport, ostalo suhozemni.
Druga moznost je pa kontejner: ta se napolni v Baltimore z vsem kar hoces: eden-dva avta (ali pa tri...) kak Harley ali dva, ATV ali pa motorne sanke, pa kaka poceni elektronika noter, pa par 22" feltn z gumami... pac po zelji. Tu potem ne komplicirajo, kaj je noter: mora bit sicer popisano in to je to. 20-ft kontejner je okrog $3500, 40-ft pa tam $4500, racunano okroglo Baltimore-Bremerhaven.
LP iz Chicaga!