Začel sem šparat za naslednji avto, pa me zaenkrat precej mika Golf VI 1.4 TSI 160KM. Resda je še vsaj 2 leti do tega, sploh ker sem ravno na novih letnih gumah, ampak je lepo imet nek cilj, če garaš vsak dan.
Zakaj omenjeni Golf?
1. Eden najmočnejših avtov nižjega srednjega razreda do 130kW. 130kW je moja meja, glede na to da bom čez 2 leti šele pri -30% zavarovanja.
Majhni kinder jajčki ala DS3 in 208 1.6 THP 155HP imajo sicer 7,3-7,4s do 100, ampak tiste pol sekunde z lahkoto vzamem v zakup, da imam vsaj en konkreten avto.
C4 in 308 z enakim motorjem sta pa že prepočasna za moj okus, 9,2 oz. 8,8s do 100.
Drugače je pa precej težko najti avto z več kot 155HP in manj kot 175HP, sam sem zaenkrat našel samo tega Golfa.
Astra 1.6T 180HP ima pa že 132kW, pa itak mi ni všeč, ker je enako hitra kot Golf VII 1.4 TSI 140HP.
Audi, BMW, Mercedes, to je vse krepko prek 10.000€, kar je zaenkrat moj max. Ali pa moraš gledat neke stare 2005-2007 letnike, s čimer pa spet nisi nič naredil. Sploh glede na to da imam že zdaj 2005.
Megane RS, Golf GTI, Focus ST in ostali športniki pa odpadejo že zato, ker ne rabim dirkalnika v prometu, tako da dražje zavarovanje tukaj sploh ne igra vloge. Pa tudi vprašanje če bi sploh opazil tisto sekundo razlike do 100, v realnosti pa ponavadi rabiš bolj pospešek 50-100, iz naselij in pri prehitevanju tovornjakov, avtobusov in počasnel/upokojencev/poraba voznikov, kjer je pa razlika še manjša. Omenjeni so pa danes poleg lastnega užitka v vožnji glavni razlog zakaj si sploh želet tako močan avto.
2. Kompresor + turbina, navor že praktično iz prostega teka. Precej sta me prepričala tadva AM testa:
http://www.avto-magazin.si/avtomobilski ... 14-tsi-gt/http://www.avto-magazin.si/avtomobilski ... -highline/Delam drugače nekje 10k km na leto, avto mislim imet dokler ne bo večjih stroškov (2000€+), pri 5 let starem upam na vsaj še mojih 10 let. Ker do sedaj je bil razlog menjave pri vseh treh prešvoh motor, 1.0 50HP, 1.2 60HP ter 1.6 105HP. Pa pri vseh treh se dobro spomnim da sem čutil pomanjkanje moči že prvi teden, če ne prvi dan. OK, pri prvem mogoče kak mesec, ker še nisem znal tako dobro vozit.
Ampak za prve avtomobile moram rečt da so bili idealni glede moči, ker sem vsaj pridno pridobival bonus pri zavarovalnici, s 150HP+ bi bilo precej težko.
Nekaj sem že bral od verige, ampak če gre za strošek do 500€, in je to glavni problem, se sploh ne bom sekiral, in bo še vedno moja prva izbira. Ker kot rečeno druge motorne alternative praktično ni.
Trenutno pa Astra H 1.6 105HP z 12s do 100. OK za normalno vožnjo, ampak užitka ne da niti 2/10, pa prehitevanje je precej težavno iz hitrosti manjših od 80. Samo v tretji z zaletom gre, prehitevanja z drugo so pa bolj žalost in zahtevajo tudi kar nekaj praznega prostora na nasprotnem pasu. Pod 3000 je pa sploh mrtev, tudi če se mi nikamor ne mudi, prestavljam pri vsaj 4000, da naslednja prestava pade na 3000.
Nad 5000 pa spet postane len, tako da res optimalno območje je samo med 3500 in 5000, kar je precej precej malo. V klanec se ga sicer splača zavrtet do konca, pa če že res moraš nekoga za vsako ceno prehiteti.
No ja, proti prejšnjemu 1.2 60HP je malo boljši, tisti je bil pri pospeševanju po ravnem tam tam, ampak v klanec se pa kar hitro pozna, tudi če je naklon skoraj neopazen. Sicer pa kakršnikoli nakloni tudi 1.6 niso všeč, v nasprotno smer kjer je malenkost na dol gre precej bolje.
Je pa žalostno, da tukaj kjer se vozim, razen enega ali dveh z 200KM+ mrcinami, ni hitrejšega avtomobila oz. bolje rečeno voznika, pa že moj avto je bolj kot ne nepremičnina. Vedno naletim na nekoga pred sabo, ki se je odločil da bo šel 60 namesto zame normalnih 100.
Poraba je okol 9l pri moji dinamični vožnji, tako da me poraba 1.4 TSI motorja sploh ne skrbi, po vsej možnosti bo še manjša.
Sem pa med pisanjem tega posta našel še 1.8 TSI 118kW. Ta bi znal bit še boljša izbira. Za začetek moram najti podatke, ker na Autoweek ga sploh ni.
Je pa ponudba na Avto.net precej skromna, en 1.4 160 pa včeraj je prišel še drugi 1.8 160.