Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
simonk
Novinec
 
Prispevkov: 135
Pridružen: Sr okt 20, 2010 5:30 pm
Kraj: 9000

Rentabilnost hibridov

Napisal/-a simonk Pe sep 05, 2014 7:49 pm

Zadnje čase se pri hiši zanimamo za nakup hibridnega vozila. Medtem ko je bencin čedalje dražji imam še vedno predsodke glede amortizacije investicije. Za pravično primerjavo sem vzel tri različice Toyote Auris z isto opremo in moti me sledeče:

Auris 1.33 VVT-i Luna:
- pospešek 0-100: 12,6 s
- nabavna cena: 14.950 EUR
- cestni sklad (<1350 ccm): 62 EUR/leto
- obvezno zavarovanje (70-80 kW): 430 EUR/leto
- kasko zavarovanje (prvih 5 let): ~380 EUR/leto
- poraba goriva (Spritmonitor): ~6,5 l/100km oz. ~1950 EUR/20.000km

Auris 1.6 VVT-i Luna
- pospešek 0-100: 10,0 s
- nabavna cena: 15.650 EUR
- cestni sklad (<1800 ccm): 96 EUR
- obvezno zavarovanje (90-100 kW): 540 EUR
- kasko zavarovanje (prvih 5 let): ~410 EUR/leto
- poraba goriva (Spritmonitor): ~7,0 l/100km oz. ~2100 EUR/20.000km

Auris 1.8 Hybrid
- pospešek 0-100: 10,9 s
- nabavna cena: 21.850 EUR
- cestni sklad (<1800 ccm): 96 EUR
- obvezno zavarovanje (90-100 kW): 540 EUR
- kasko zavarovanje (prvih 5 let): ~550 EUR/leto
- poraba goriva (Spritmonitor): ~5,0 l/100km oz. ~1500 EUR/20.000km

Če se vozim 10 let po 20.000km/leto znašajo fiksni stroški + gorivo:
- za 1.33 VVT-i: ~41.300 EUR
- za 1.6 VVT-i: ~45.100 EUR
- za 1.8 HSD: ~46.000 EUR

Izračun je res približen in obstaja mnogo spremenljivk (izredni servisi, okvare, izguba vrednosti vozila) vendar na prvi pogled se pri 20.000km/leto hibrid sploh ne izplača. Tudi v primeru lastništva 5 let z 40.000km/leto je hibrid še vedno najdražji, številke so si sicer bližje. Zaključim lahko le, da je treba s hibridom narediti precej več kot 200.000 km preden se zadeva povrne kaj šele obrestuje.
 
Uporabniški avatar
tha_man
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: To nov 08, 2005 7:18 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a tha_man Pe sep 05, 2014 7:59 pm

Jah, pri hibridih gre (vsaj trenutno) bolj za to, da si kao ozaveščen in čim manj onesnažuješ, kot pa da z njimi šparaš. To je itak, kot že ime pove, hibridna tehnologija, prava stvar bodo šele 100% električni avtomobili.
 
Uporabniški avatar
NoF3ar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 569
Pridružen: Sr avg 03, 2011 11:10 am
Kraj: Maribor

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a NoF3ar Pe sep 05, 2014 8:04 pm

Koliko kilometrov delas na dan?
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a J.McLane So sep 06, 2014 7:57 pm

Nekaj opazk:
- pri opremi si spustil avtomatski menjalnik (1.400 €)
- Za obvezno zavarovanje pri hibridu šteje samo bencinski (močnejši) motor (73 kW)
- Oglej si še enkrat cenik za bencinarja si vzel akcijsko za hibrida pa redno ceno
- zavarovanje boš vseh 10 let imel brez bonusa? Ne vem no jaz za kasko + obvezno dam 500 €
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
kseb
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Sr sep 11, 2013 2:24 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a kseb Ne sep 07, 2014 9:52 am

Če se gleda strogo na racionalnost lahko narediš še izračun za dieselski motor.
Verjetno bodo stroški še ugodnejši.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a peroRS Ne sep 07, 2014 10:03 am

Če hočeš šparat in nočeš dizla vzemi osnovnega bencinarja in ga predelaj na plin.
 
Uporabniški avatar
Bat_zajla
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: Če dec 09, 2010 10:32 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a Bat_zajla Ne sep 07, 2014 11:02 am

Slovenski trg ni primeren za hibrida. V drugih država imajo davek na količino izpusta. Tam se številke nabave avta močno spremenijo. Za slovenijo je še vedno v večini primerov dizel taglavn ali manjši bencinar.
 
simonk
Novinec
 
Prispevkov: 135
Pridružen: Sr okt 20, 2010 5:30 pm
Kraj: 9000

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a simonk Ne sep 07, 2014 9:16 pm

J.McLane je napisal/-a:Nekaj opazk:
- pri opremi si spustil avtomatski menjalnik (1.400 €)

Drži, hibrid (vsaj Toyotin) je po konceptu avtomatik (planetno gonilo z dvema elektromotorja). Ali to vsakemu vozniku predstavlja neko vrednost oz. ali je ročno prestavljanje res taka muka pa je drugo vprašanje. Glede na to da je tema o ekonomičnosti vozila slednje verjetno ni tako pomembno.

Za obvezno zavarovanje pri hibridu šteje samo bencinski (močnejši) motor (73 kW)

Glede tega ne bi bil tako prepričan, za informativni izračun (spletna stran) je prikazalo 100 kW, najbolje da kakšen lastnik hibrida komentira.

Oglej si še enkrat za bencinarja si vzel akcijsko za hibrida pa redno ceno

Imaš prav, nisem vedel in sem vzel cene ki so izpisane na spletni strani ob vsaki različici.

zavarovanje boš vseh 10 let imel brez bonusa? Ne vem no jaz za kasko + obvezno dam 500 €

Uporabil sem 20% popust pri zavarovanju in rahlo več opcij. Tudi sam plačujem manj vendar se mi omenjene cifre ne zdijo nerealne, še posebej za nov avto. Če bi lahko planiral bonus in prometne nesreče vnaprej za 10 let pa kaska itak ne potrebujem.

Na splošno je zelo težko primerjati dve različni tehnologiji. Avtomatik sigurno prinaša nekaj lagodja, a hkrati odvzame malo vozniškega doživetja. Lepo da pride avto serijsko bogato opremljen, vendar plačuješ v glavnem nepotrebne stvari. Določen potrošni material bo na hibridu verjetno zdržal dlje (zavore, odsotnost sklopke), spet druge komponente pa manj (vzmetenje zaradi teže, baterije).

Opažam da izguba vrednosti na hibridih ni kaj posebej boljša od enakovrednega bencinarja, in v zadnjih 10 letih so bencinarji glede porabe bolj napredovali kar verjetno vpliva na ceno rabljenih hibridov.

Pomemben je tudi režim vožnje, v mestu je hibrid lahko bistveno varčnejši, na avtocesti pa so porabe verjetno enake.

Še vedno se mi zdi da če hočeš varčevati, je najbloje vzeti najmanjši bencinar z minimalno opremo (1.33 Terra je 6000 EUR cenejši od 1.8 HSD) in imaš hkrati najnižje fiksne stroške. Kdor se veliko vozi lahko predela na plin in je to to.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a J.McLane Po sep 08, 2014 7:42 am

simonk je napisal/-a:Drži, hibrid (vsaj Toyotin) je po konceptu avtomatik (planetno gonilo z dvema elektromotorja). Ali to vsakemu vozniku predstavlja neko vrednost oz. ali je ročno prestavljanje res taka muka pa je drugo vprašanje. Glede na to da je tema o ekonomičnosti vozila slednje verjetno ni tako pomembno.


Potem tudi nima smisla da si se trudil delat primerjavo z Luna opremo, potem vzameš Terra ali še bolje kupiš Dacio.

Glede tega ne bi bil tako prepričan, za informativni izračun (spletna stran) je prikazalo 100 kW, najbolje da kakšen lastnik hibrida komentira.

Sem lastnik Priusa in plačam samo za 73 kW ;) Tudi spletni izračun na Triglavu to upošteva.

Opažam da izguba vrednosti na hibridih ni kaj posebej boljša od enakovrednega bencinarja, in v zadnjih 10 letih so bencinarji glede porabe bolj napredovali kar verjetno vpliva na ceno rabljenih hibridov.


Jaz opažam da če kupiš ugodno je izguba vrednosti pri večini vozil 16% letno, jasno višja kot je nakupna cena višja bo absolutna izguba. Je pa mogoče res da se je pojavom cenejšega Aurisa HSD cena rabljenim Priusom malo bolj padla, novih se pa praktično ne proda nič več.

Pomemben je tudi režim vožnje, v mestu je hibrid lahko bistveno varčnejši, na avtocesti pa so porabe verjetno enake.


Veliko sem že pisal o porabi na AC, tudi na netu je veliko podatkov, pri konstantih hitrostih so vrednosti približno takšne (Prius):
80 kmh - 3,4 l/100 km
100 kmh - 4 l/100 km
120 kmh - 5,2 l/100 km
140 kmh - 6,5 l/100 km

Torej klasičen bencinar tu nima kaj iskati, poraba je na nivoju dizla.

Vsak avto je nek kompromis in če znaš ceniti vse kar ponuja Toyotin HSD potem nakup nikakor ne more biti zgrešen. Zgrešen nakup bi bil po mojem Auris Luna 1.6 Multidrive S za 17k €. Cena je in bo pa vedno postavljena tako, da se prodaja in, da ima firma čim večji zaslužek. Golf 1.4 TSI DSG s porabo 6,6 l/100 km se prodaja za 22k €, pa to kot kaže nikogar preveč ne moti.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
NoF3ar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 569
Pridružen: Sr avg 03, 2011 11:10 am
Kraj: Maribor

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a NoF3ar Po sep 08, 2014 7:46 am

Nisem prepričan ali zelis, samo debato ali dejansko kupuješ hybrida. Ker Toyota ni vse na tem področju je pa dosti :D V glavnem tukaj si ti naštel toyotine modele z gas- Hybrid pozabljaš pa na Plug-in Hybrid ter na hybride na vodik. Vozil, sem ze ogromno hybridov od teh gas hybridnih toyotic (yaris,auris, Opel Ampera, itd), ki imajo večjo porabo kot navadne pa do Plug-in Hybrid (i3,leaf, smart).

Kakor, koli obrneš danadanes gas- hybrid proti dizlu izgubi. Preprosto je poraba še vedno prevelika tudi sama voznja ni udobna, ter gnanje motorja v rdečo polje je kar motoče.

Veliko bolj uporabni (gledano z €) so Plug-in Hybrid, ki imajo slabost da na en "tank" prevozijo 160km, kar v bistvu ni tako malo.Bmw I3 je odličen avto vendar glede na doseg KM predrag. Smart deluje boljše kot bencinski ali dizelski, ter za po mestu odlično. Tako da v bistvu ostanejo samo še Leaf in podobni za kombinirano voznjo. Prednost njih je, da je edini strošek sam nakup (od 20.000€), servisov motorja ni, bencina ni, elektrika je brezplačna v vseh večjih mestih v SLO in ostalih članicah EU. V kolikor ga puniš doma pa pride, eno punjenje okrog 1€. Napuni se od 20-40min na hitri polnilnici, 4h na trofrazni tok, ter 8h na vtičnico. Z obzirom, da je trenutno okrog 350 Plug-in Hybrid v SLO bo elektrika še zelo dolgo časa for free.

Baterije bi naj zdrzale 3000 ciklov polnjenja, kar pomeni da zdrzijo do okrog 300.000km :twisted:
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a Daedalus Po sep 08, 2014 8:03 am

J.McLane je napisal/-a:Vsak avto je nek kompromis in če znaš ceniti vse kar ponuja Toyotin HSD potem nakup nikakor ne more biti zgrešen. Zgrešen nakup bi bil po mojem Auris Luna 1.6 Multidrive S za 17k €. Cena je in bo pa vedno postavljena tako, da se prodaja in, da ima firma čim večji zaslužek. Golf 1.4 TSI DSG s porabo 6,6 l/100 km se prodaja za 22k €, pa to kot kaže nikogar preveč ne moti.


"Če znaš ceniti" - zelo očitno je, da avtor teme ne zna ceniti, in jaz ga čisto razumem. To, da je hibrid na voljo samo naložen z opremo je bedarija vseh bedarij. Glede top oprem, velikih platišč itd. (primerjava z Golfom): za občutek premiuma/imiđ/status se plača. Tako, kot se plača za boljšo hrano. Lahko ješ isto zdravo v cenejši restavraciji, pa greš v dražjo - da se razvajaš. Marsikoga pa to ali moti, ali si ne more privoščit ali pa mu dol visi. Takemu racionalizirati nakup precej dražjega avtomobila v smislu, saj drugi ga tudi, ni ravno prava taktika.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a J.McLane Po sep 08, 2014 8:08 am

Plug-in hibrid danes ni rentabilen, ponuja pa malo več užitkov električnega pogona.

Prius plug-in: 35k €
Opel Ampera: 38k €
BMW i3 REX : 40 k€
Golf GTE: 37k €
Audi e-Tron: 38k €

Tudi če odbiješ subvencijo ne dobiš razlike v živjenski dobi vozila

Rentabilen je full EV (npr. Leaf) s 30k € in 5k € subvencije, ampak se moraš sprijaznit z omejenim dosegom.

Jaz sem skoraj prepričan da bom te plug-in hibride preskočil in kupil direktno polni EV.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a Daedalus Po sep 08, 2014 11:24 am

Hehehe, seveda so plug-in hibridi veliko dražji. Če bi bili enake ali pa malo višje cene, bi jih folk masovno kupoval namesto ostalih, starejših in bolj uveljavljenih tehnologij. Pol si pa predstavljajte kako sive lase bi dobili v avtom. industriji ob vseh vloženih miljardah v "obične" hibride, bencinarje in dizle. :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a pskoda Po sep 08, 2014 12:11 pm

Dokler ne bo kakšnega hudega davka na izpuste so hibridi čista bedarija če gledamo skozi denar. Zgoraj napisano, da hibrid pije pri 140km/h 6,5l lahko dizla šponaš krepko več za tako porabo plus tega, da je dizel cenejši.

Kot so ti napisali raje vzemi enega običnega bencinarja in predelaj na plin ali pa kupi takega, ki ima lpg že tovarniško vgrajenega.
Lp
 
Uporabniški avatar
NoF3ar
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 569
Pridružen: Sr avg 03, 2011 11:10 am
Kraj: Maribor

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a NoF3ar Po sep 08, 2014 1:53 pm

J.McLane: Popolnoma električna vozila sem mislil jaz tudi pod Plug-in hibrid. In ja EV ali kako imajo uradno oznako so super stvar za ljudje ki delajo na dan do 120km (torej 50-60km v eno smer) (pogojno 160km). Leaf pa pride sedaj vun z 300km dosega :D
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a J.McLane Po sep 08, 2014 2:13 pm

Pa predelaš hibrida na plin ... samo se to ne splača ker je strošek za gorivo pri teh cenah premajhen.

Dizelaši se lahko smejite ker tankate gorivo za "gospodarske" namene na katerega so nižje trošarine, kako dogo bo še trajala ta pravljica?

Jaz sem že delal take in drugačne izračune pa je pri prevoženih 15-20k km letno vse zelo blizu, tako da na koncu je bisveno, da kupiš tisto kar hočeš, še bolje je če se po več letih še vedno rad dnevno voziš v službo s tem svojim izborom, jaz se.

NoF3ar, za Leaf so špekulacije da bo večji doseg čez ca. 2 leti, to vsekakor ni "sedaj". Leaf mi je zanimiv, vendar se je trpežnost baterij izkazala za podpovprečno, za naše klimatske razmere je pričakovana življenska doba (70% kapacitete) zgolj 8 let ali 160k km. Letos so sicer baterijo izboljšali (ti. lizard battery), ampak dokler ne mine spet par let ne bomo vedeli za koliko.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a peroRS Po sep 08, 2014 3:50 pm

Kakšne nižje trošarine na dizel? :roll:

V tujini se lastniki traktorjev ipd. čudijo, kako je pri nas lahko cena dizla enak za vse, tako avte kot gospodarska vozila. Ni jim jasno kako kmetov sploh znese računica.
V Nemčiji/na hrvaškem npr. imaš cenejši dizel za traktorje kot za avte. Pri nas je pa to vse isto.

Goriva so VSA draga!! Samo pri nas je možno, da se med sabo kregamo "zakaj imaš ti cenejše gorivo kot jaz". Tipično slovensko :roll:
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a J.McLane Po sep 08, 2014 6:47 pm

Zadeva je podobna po vsej Evropi, v Nemčiji to malo kompenzirajo s kfz steuer ki je pri dizlu 150 €/letno pri bencinarju pa samo 30 €/letno.

Jah tipično slovensko gor ali dol, dejstvo je, da jaz za liter bencina dam državi 0,80802 € nekdo drug pa za liter dizla da 0,69966 €, meni osebno to ne predstavlja nekega bistvenga stroška v lastništvu vozila, komu drugemu pa in za to MORA na vsak način kupiti neka 10 let stara ne vzdrževana dizelska j***a samo zato, da ima cenejše gorivo, po možnosti je nižja trošarina plus saj država njemu itak nič ne da, to je IMHO bolj tipično slovensko razmišljanje.

Ena cena dizla nikakor nebi smela obstajati, morali bi ločiti med dizlom (mogoče z barvilom) za gospodarska vozila in dizlom za fizične osebe.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
bucko_99
Novinec
 
Prispevkov: 499
Pridružen: Ne jul 07, 2013 8:00 am

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a bucko_99 Po sep 08, 2014 8:26 pm

Se opravičujem za smetenje teme. Jaz poznam nekoga ki je "kradel" iz cisterne nafto in je imel novo vozilo. Po enem letu so se mu zapacali vsi ventili in šobe in sedaj avto prodaja. Tega pa res ne razumem. Kakor si JMclane zgoraj omenil ni več tolikšne razlike med dizlom in bencinom razen dražje nabavne cene.
A kdo ve če je novi mercedes c hybrid plug in hibrid /ali običen hibrid brez plug in-a. Jaz če bi bil bogat bi si kupil kaj takega kot ima volvo V60 D6, dizelski plug in hibrid z awd ;)
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7524
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Rentabilnost hibridov

Napisal/-a pskoda Po sep 08, 2014 9:48 pm

Jaz pa če bi bil bogat bi bila sigurno V10 ali V12 mašinca na bemcin seveda ;)
Lp
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Clancy in 11 gostov