hibrid je lahko napreden in garancija traja 15 let, pa še vedno je hibrid električni motor+ bencinski. in pri tako veliki razdalji pretežno po AC dnevno bo 99% delal bencinski motor, razen če ne delaš v centru lj in se iz nekje pripelješ. glede na to je jasno, da bencinski motor nikoli ni bil in ne more biti enako učinkovit z isto količino goriva kot dizel. razlog je preprost- nafta ima dosti višjo kalorično vrednost.
naslednja stvar, ki je zate pomembna je medosna razdalja. Veliko sem se prevozil z razredom laguna/passat/superb/C5 itd.. in lahko ti povem, da je občutna razlika na AC že v primerjavi z razredom 308/golf/giulietta/C4/megane itd.. da ne govorim o še enem razredu nižje in njihovih izpeljankah- polo/208/clio. Sploh ta zadnji razred je, kot si verjetno tudi pri svojem trenutnem avtu opazila prilagojen za mesto.
kje se to v praksi vidi- ko poskočiš na prelomu na mostu na AC pri 130km/h razred polo/208/clio/C3 itd zaradi prilagojenega mehkejšega servoojačevalca za mesto težje drži zmerno stabilnost in mehak volan predstavlja manj suverenosti v vožnji, to pa posledično bolj na "trdo držanje" zaradi manj zaupanja. Prestavna razmerja (razen izjem) so večinoma prilagojena mestom, kar pomeni da se motorji pri 130-140 ne vrtijo v optimalnem območju vrtljajev. In kaj se takrat dogaja? Izgorevanje v teh praviloma višjih obratih je slabše in zato višja poraba kot bi pričakoval. pogosto se zgodi, da avti iste korporacije različnih segmentov z enakimi motorji dosegajo različne končne hitrosti in imajo torej različna prestavna razmerja. Poleg tega imajo pnevmatike malčkov ob enaki colaži platišč manj mesa in je zato manjši premer kar spet pomeni manj udobja.
Na tvojem mestu bi poiskal avto:
1) s čimvečjo medosno razdaljo
2) čim manjšimi platišči in po možnosti s standardnimi dimenzijami gum (15 colske: 195-65/15 (55eu guma) ali pa 16 colske 205-55/16 (70eu guma)), sploh manjši avti imajo lahko kljub 15 colski velikosti nestandardne pnevmatike, ki so lahko tudi dražje. recimo razred polo/208/C3 ima dimenzije 195/55 R15 ali pa 185/60 R15 ki so precej dražje od standardne dimenzije za razred golf/leon/308/C4 a zato nič boljše, udobnejše..
3) s preverjenim motorjem, po možnosti takim ki je vgrajen v več različnih modelov že dlje časa
4) pozabil na avtomatiko, ker je doplačila 1500-2000eu. porabe nižje ni, razen pri najbolj naprednih (ki pa so seveda najdražji).
5) kupi po možnosti motor do 1800ccm zaradi registracije in hkrati glej zaradi zavarovanja ali naj bo to 90, 110 ali 130 konjski.
6) zavedaj se da je podobno kot z gumami tudi z zavorami, filtri goriva in ostalim (razen olja). bolj kot je množičen avto, cenejši so deli. zato se zavedaj, da v malčkih kljub temu, da so zavore precej manjše in ob enakem stilu vožnje posledično zdržijo manj- še ne pomeni, da bodo zavore in s tem povezano vzdrževanje v manjših avtih cenejše kot v večjih.
7) redni servis- menjava olja in filtrov mora biti pri vseh 4 cilinder motorjih skoraj da enaka. notri gre 5-6 litrov olja, tako da mora manjši servis stati 70-100eu, srednji z vsemi filtri pa 130-170eu. in to z računom! vse kar je več je davek na "garancijo" ali pa kaj drugega. Torej 7 let garancije lahko pomeni tudi, da boš zaradi dragih servisov (recimo Kia) tam pustila toliko denarja, da bi lahko s tem menjala pol avta, torej tudi če bi kaj crknilo bi bilo še vedno ceneje ne vzdrževati te garancije..

ko izbiraš moč motorja ne glej samo moči ampak kako prožen je ta motor, torej koliko ima navora in ker boš veliko na AC poglej koliko je končna hitrost. Višja kot bo, boljše je zate, ker boš lahko pri 130-140 potem poslušala prijetno glasbo ne pa rezgetanje motorja.
9) močnejši motor še ne pomeni nujno višje porabe. Sploh pri dizlih se izdelovalci poslužujejo ob istih prostorninah na trg poslati različne moči. Ni redek pojav, da močnejši motorji ob enakomerni vožnji po avtocesti porabijo manj goriva. Razlog je preprost, pogosto je vbrizg goriva optimiran (namesto navadnih injektorjev imajo piezo injektorje ali pa je preprosto dovod goriva pod večjim pritiskom in vbrizg večtočkoven- recimo 5 namesto 3 ali 4). Seveda če močnejši motor priganjaš bo porabil več, vendar za to kar opisuješ ti- konstantno vožnjo- bi vedno izbral močnejšo različico, če bi bila izbira na voljo
10) sedeži.. hja- tukaj pa se proizvajalci precej razlikujejo. razmišljaj tako- osnovni sedeži imajo pogosto zelo malo nastavitev. z leti se bo sedež malo pogreznil in zato je pametno, če imaš regulacijo ledvenega dela. če je možno doplačilo za komfortni sedež da doplačaj, sploh če to doplačilo ni veliko. Nasploh je dobra pozicija za volanom vredna zlata pri dolgih vožnjah.
11) avti, ki imajo "zelene" oznake niso EKO samo zaradi mode, ampak dejansko upoštevajo kar sem zgoraj napisal- ker imajo gume z majhnim kotalnim uporom serijsko, malenkost znižano podvozje za boljši količnik upora, prednji del oblikovan z manj odprtinami, prestavna razmerja bolj na dolgo izračunana, 6 prestav zato da je vožnja vedno v primerni prestavi itd.. start/stop sistem zate spet ne pride v poštev, ker boš na AC.
glede na vse skupaj ti ne bom rekel kaj je za tebe idealno. rekel pa ti bom, da sem se dosti boljše počutil po 500km leta nazaj ko sem vozil segment laguna/passat/C5, kot pa dandanes ko vozim razred Leon/308/golf/C4. občasno dobim v roke Polota 1.2TSI in DS3, ki sta poskočna in zmogljiva avta, ampak roko na srce pri 150 na poskoku čez most zelo na trdo drživ volan, ker če bi ga na mehko bi ob skoku zamajal volan in sovoznikom ne bi bilo ravno najbolj prijetno...
srečno pri izbiri!